Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kun je niet een mooi overzichtje met je spaardoelen maken zodat het zichtbaar word hoe dichtbij je al bent? Dat maakt het misschien makkelijker.

Jildau schreef:Ik zou voor een paard gaan. Vind dat er altijd best overdreven gedaan wordt over hoeveel geld en tijd het gaat kosten. Ik heb mijn paard op een pensionstal staan en kom er momenteel 2 keer per week omdat ik ben gaan samenwonen op 35 minuten enkele reis. Heb een leuke meid gevonden die op de andere dagen dingen met hem doet. Als ik haar niet zou hebben zou ik misschien een derde of vierde dag heen gaan maar zeker niet dagelijks. En qua financiën begint iedereen altijd direct over die koliekoperatie van duizenden euro's maar die hoeft natuurlijk niet elk paard. Als je zo gaat denken dan kun je beter zonder hobby's op de bank gaan zitten. Daarnaast kun je ook nuchter besluiten dat als hij een operatie van duizenden euro's moet met grote kans dat hij het niet overleeft, je hem laat gaan. Bij veel dingen kun je zelf bepalen hoe duur je het gaat maken.
Dan komt er nog bij dat je er volgens mij heel goed over nagedacht hebt, je eigen geld verdient en een spaarrekening hebt met een leuk bedrag dus ik zou niet weten waarom je het uit moet stellen. Nu genieten van het leven!
Cowgirl schreef:Jildau schreef:Ik zou voor een paard gaan. Vind dat er altijd best overdreven gedaan wordt over hoeveel geld en tijd het gaat kosten. Ik heb mijn paard op een pensionstal staan en kom er momenteel 2 keer per week omdat ik ben gaan samenwonen op 35 minuten enkele reis. Heb een leuke meid gevonden die op de andere dagen dingen met hem doet. Als ik haar niet zou hebben zou ik misschien een derde of vierde dag heen gaan maar zeker niet dagelijks. En qua financiën begint iedereen altijd direct over die koliekoperatie van duizenden euro's maar die hoeft natuurlijk niet elk paard. Als je zo gaat denken dan kun je beter zonder hobby's op de bank gaan zitten. Daarnaast kun je ook nuchter besluiten dat als hij een operatie van duizenden euro's moet met grote kans dat hij het niet overleeft, je hem laat gaan. Bij veel dingen kun je zelf bepalen hoe duur je het gaat maken.
Dan komt er nog bij dat je er volgens mij heel goed over nagedacht hebt, je eigen geld verdient en een spaarrekening hebt met een leuk bedrag dus ik zou niet weten waarom je het uit moet stellen. Nu genieten van het leven!
Idd...als iedereen het advies van de bokkers zou opvolgen dan heeft niemand meer een paard want stel dat....

ik denk dat veel mensen het houden van paarden romantiseren of zich verkijken op de verantwoordelijkheid.