Hiel zit los in schoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hiel zit los in schoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:02

Ik heb letterlijk bij alle schoenen dat mijn hiel ontzettend los zit, en dus telkens omhoog komt tijdens het lopen.
Zo irritant, zelfs bij een (te) kleine maat schoenen heb ik dit, dus het is niet dat ik mijn schoenen simpelweg te groot koop.
Wie herkent dit probleem en heeft misschien de oplossing?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:04

brokjes schreef:
Ik heb letterlijk bij alle schoenen dat mijn hiel ontzettend los zit, en dus telkens omhoog komt tijdens het lopen.
Zo irritant, zelfs bij een (te) kleine maat schoenen heb ik dit, dus het is niet dat ik mijn schoenen simpelweg te groot koop.
Wie herkent dit probleem en heeft misschien de oplossing?

Ik heb het ook zeer regelmatig.
Dit veroorzaakt dan weer dat ik wrijf met mijn hiel tegen de achterkant van de schoen en hij daar slijt en er een gat ontstaat waardoor ik ze weg kan gooien.
Ik lees dus graag mee :)

Femia

Re: Hiel zit los in schoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:06

Dit heb ik ook ooit gehad. Er zijn speciale hiel kussentjes te koop, die je achterin de schoen plakt. Waarschijnlijk te koop bij een schoenmaker

Paardennamen
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:48

Dit heb ik ook wanneer mijn schoenen niet goed aansluiten op de wreef. De bovenkant dus. Ik heb een behoorlijke lage wreef en smalle voeten en moet mijn schoenen daar echt op uitzoeken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:51

De titel :')
Ik dacht dat je hiel was achtergebleven in je schoen zegmaar.
Heb er wel drie keer naar gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:57

Sunnda schreef:
De titel :')
Ik dacht dat je hiel was achtergebleven in je schoen zegmaar.
Heb er wel drie keer naar gekeken.

_O- ik ga stuk

@paardennamen: lage wreef en smalle voet herken ik ook. Gebruik je iets van zooltjes? En welke schoenen passen jou goed?

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:20

Herkenbaar. Brede voorvoet, smalle hak. :P
Wat bij mij het beste helpt, zijn schoenen met veters of andere sluiting. Of anders inderdaad een zooltje.
Er zit ook verschil in merken schoenen. De betere merken zoals loins hebben verschillende pasvormen/tussenmaten.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:42

Waar koop je je schoenen?
Wanneer zijn je voeten voor het laatst opgemeten? Is de breedte toen ook opgemeten?

fohadie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 00:09

Google eens op vetertechnieken. Grote kans dat een andere manier van veteren de uitkomst voor je is!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 02:35

De lederen hiel kussentjes kan je kopen bij de schoenmaker en betere schoenwinkel. Ik plak ze in elke schoen, anders loop ik ze in een week kapot.
Dus ook gewoon in sneakers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:36

Marie111 schreef:
Waar koop je je schoenen?
Wanneer zijn je voeten voor het laatst opgemeten? Is de breedte toen ook opgemeten?

Toen ik een kind was voor het laatst. Volgens mij koop ik ook gewoon te kleine schoenen om de breedte te compenseren..
Ik wil me wel graag laten adviseren maar weet iemand een winkel waar ze dat doen in Arnhem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:28

Ik heb zelf opgemeten zo goed en zo kwaad dat lukte, en ben met mijn 'nieuwe' maat schoenen gaan kopen. Probleem is dus gewoon opgelost nu! Ik heb dus jaren schoenen gekocht die drie maten te klein zijn :+

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:36

brokjes schreef:
Ik heb zelf opgemeten zo goed en zo kwaad dat lukte, en ben met mijn 'nieuwe' maat schoenen gaan kopen. Probleem is dus gewoon opgelost nu! Ik heb dus jaren schoenen gekocht die drie maten te klein zijn :+

En dat deed verder geen pijn aan je tenen ofzo? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:42

Caritas schreef:
brokjes schreef:

En dat deed verder geen pijn aan je tenen ofzo? :+

Ik heb altijd pijn aan mijn voeten -O- dacht dat ik gewoon rare voeten had. Ben nooit op het idee gekomen dat mijn schoenen wel eens te klein konden zijn, want die maat had al ik jaren. Voel me zo suf :')

Temeraire
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:01

Lekker handig :+
Fijn dat het is opgelost!

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:26

Drie maten :oo
Weet je nu dan zeker dat ze niet te groot zijn?
Ik zou een volgende keer een goede schoenenwinkel binnenstappen. Je voeten moeten je hele leven dragen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:34

Heb je niet net als ik een gebroken leest?
Ik heb voorvoeten maat 39 en hielen maat 38 bleek toen ze orthopedische schoenen wilden aanmeten.
Ze zegt jij hebt gewoon nooit op passende schoenen gelopen.
Ik heb nu schoenen op maat en wat een verademing is dat zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:44

Heb ze thuis nog eens aangetrokken en ze zitten beter dan mijn vorige, maar toch echt te groot alsnog, dus weer teruggebracht net.. pff wordt er gek van. Heb nu een paar van ecco gekocht in een goede winkel en het zit redelijk.
Heb in ieder geval iets en kan dan rustig verder kijken :)

Van een gebroken leest had ik nog nooit gehoord, maar als ik het zo lees zou dat wel eens heel goed mijn probleem kunnen zijn!

@moonfish13, laat jij voortaan schoenen op maat maken en hoe heb je dat geregeld? (Ik heb wel eens eerder zo'n winkel opgebeld maar zij hadden een verwijzing van de huisarts nodig).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:56

Ik kwam voor rugproblemen bij een revalidatiearts en moest orthopedische schoenen.
Toen mocht ik kiezen zooltjes of schoenen.
Maar zij zei direct dat schoenen kopen een drama zou worden met mijn voeten.
Ik droeg altijd salomon trailrunning schoenen die je kunt twisten als een wokkel.
Die zijn smal bij de hiel en vrij breed van voren, en dan heel strak aantrekken.
Ik heb ook een zgn E leest, dat is sowieso smal.
Maar ik vrees dat jij ze op maat moet laten maken op eigen kosten.
Maar mijn schoenen zijn wel oerdegelijk en ik ben er vreselijk blij mee.
Voor het eerst heb ik schoenen die lekker zitten in mijn leven!
Ik geloof dat de schoenmaker hier in het dorp voor €250 schoenen op maat kon maken.
Maar wegens mijn medische dingen aan mijn voeten durfde hij dat niet aan.