Engelse versie van windows makkelijk omzetten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Engelse versie van windows makkelijk omzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 13:56

Hier zit vast wel een ITer met wat verstand van windows. Mijn vorige vriend heeft een engelse installatieversie van Windows op mijn laptop gezet. Geen punt op zich, hoewel ik soms even moet nadenken wat de engelse benaming is van een systeeminstelling maar op zich kom ik daar wel uit.

Nu blijft er een programma vastlopen op mijn laptop wat ik nodig heb voor de organisatie van de KNHS wedstrijden. Echt rete irritant want ik kan dus niets ja die oude laptop opstarten maar dat is serieus onhandig. Ik wil gewoon dat het op deze werkt.

Net contact gehad met de ontwikkelaar van dat programma, heeft middels teamviewer meegekeken en constateert dat ik een engels draaiende windows heb. Dat klopt en hij denkt, weet ie niet zeker, dat dit dus de oorzaak kan zijn. Ik kan daar weinig aan veranderen en om eerlijk te zijn, ga ik ook niet een nieuwe windows versie aanschaffen.

Maar is dit om te zetten of kom ik dan echt uit op een hele nieuwe versie aanschaffen?

Let wel, het is dus niet de taal omzetten, dat is het enige wat ik op google elke keer krijg. Het gaat me niet om de taal want die staat gewoon in het NL in office, want dat kun je apart in stellen, het gaat me om de systeemversie.

The_Cat

Re: Engelse versie van windows makkelijk omzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:06

Ik ben even in de war omdat je office vernoemt. Maar als je dus Language typt in je search bar en je neemt daar Nederlands dat heb je al?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:08

Welke Windows heb je?

Support voor Windows 10 zegt:

Ga naar het Startmenu > Instellingen > Tijd en taal > Regio en taal.
Kies een van de talen en selecteer Opties.
Selecteer Downloaden bij de optie Taalpakket downloaden.
Nadat het taalpakket is geïnstalleerd, selecteert u Terug.
Kies een van de talen waarbij Taalpakket is geïnstalleerd staat vermeld en selecteer vervolgens Als standaard instellen om die taal te gebruiken als weergavetaal van Windows 10.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:19

Prrrr schreef:
Welke Windows heb je?

Support voor Windows 10 zegt:

Ga naar het Startmenu > Instellingen > Tijd en taal > Regio en taal.
Kies een van de talen en selecteer Opties.
Selecteer Downloaden bij de optie Taalpakket downloaden.
Nadat het taalpakket is geïnstalleerd, selecteert u Terug.
Kies een van de talen waarbij Taalpakket is geïnstalleerd staat vermeld en selecteer vervolgens Als standaard instellen om die taal te gebruiken als weergavetaal van Windows 10.

En niet vergeten buiten regiotaal misschien ook best de regio aan te passen naar Nederland

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:35

Ik kan me niet voorstellen dat de taal van Windows invloed heeft op de software. Of heeft het iets te maken met datum/tijd of valuta notering die door deze instelling anders is?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 22:22

Nee die staan goed. Maar het is dus echt de Windows systeemversie die in het Engels is. Office heb ik in het nederlands.

Dat taalpakket is dus voor office en dat heb ik. Maar het gaat me om de systeemversie. Dus de windowsversie 10 waar mijn laptop op draait.

Ik heb vanmiddag nog van alles geprobeerd om dat pakket wel te laten draaien, firewall uitgezet, diverse dingen aan en uitgeklikt maar het werkt gewoon niet. Denk dat die man misschien ook niet wist hoe of wat en omdat ie dit zag, dacht nou pas dat maar aan. Maar ik ga echt geen nieuw pakket aanschaffen en degene die het erop gezet heeft, heeft denk ik een licentie code van zijn werk gebruikt. Ik heb geen contact meer met hem.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:36

Ik begrijp niet zo goed hoe je niet in die settings komt... Als ik de stappen zoals boven volg, dan kom ik keurig in het menu van Windows waar ik de weergavetaal kan kiezen. Die is nu Nederlands, maar die zou ik om kunnen zetten in drie varianten Engels. Hij vraagt dan ook of ik wil herstarten.

Wat doe jij dat je daar niet in komt? Of is dat weggezet achter administrator rechten?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 22:58

Ik ben ook zo'n rund met dit soort dingen. Ik lees dus nu nog een keer wat je de eerste keer schrijft en doe dat precies zoals je zegt en heb m dus nu in het NL staan.

Ik gelijk concours 3.5 testen en dit was het dus wel waarop het programma bleef hangen!!! Hij doet t!

Mag ik je bedanken voor je uitleg en je geduld :D :D :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:17

*\%/*

Gefeliciteerd :))