Emmaa_ schreef:Vind het een beetje dubbel. Want hieruit begrijp ik dat jij de planken uit de keuken hebt gehaald waardoor ze vrij bij de keukenkastjes komen? Dan is het imo wel je eigen schuld dat er een plaag ontstaat. Je kan er niet altijd iets tegen doen en muizen zitten in veel huizen, maar ik snap heel goed dat je huisbaas hier niet voor wilt opdraaien.
Oh nee zeker niet, ik woon hier 2016 en er heeft nooit een plank gezeten. Het is een beetje en lastig hoekje in de keuken, ik denk dat er nooit een plank gelegd is. Maar de vloer is in principe "mijn verantwoordelijkheid" ja.
mYrthee schreef:Ik heb dit een tijd terug ook gehad, ik huur niet particulier, maar mijn verhuurder deed ook moeilijk.
Ik heb toen contact opgenomen met het juridisch loket en die gaven aan dat als er echt mankementen aan de woning zijn, deze kosten voor verhuurder zijn!
En hoe toon ik dit aan dan? Ik heb niet echt zin in veel commotie, want het is een leuke plek om te wonen dus ik wil wel op goede voet blijven met de verhuurder. 
tamary schreef:Was hier (veel betere huurbaas) ook verantwoordelijkheid huurder.
Maar stap 1 bij het bestrijden van ongedierte is het geheel afschermen van al het mogelijke voedsel (en liefst ook nestmateriaal en nestplekjes), dat betekent heel goed schoonmaken na elke maaltijd, koekje eten, enz. (1 vaste plek voor kiezen dus) en al het eten in goed afsluitbare containers bewaren. Dan pas wordt gif interessant om als voedsel te zien. Overweeg ook een kat, zeker met een gatenkaas huis qua muizentoegang, al is de combi gif en kat problematisch. Dan zit je bv aan de klapvallen met bv pindakaas. Maar aangezien dit zo te lezen een lange termijn probleem gaat worden is een lange termijn oplossing wel het overwegen waard. En die kat is ook lekker warm op schoot in de winter, dus pluspuntje bij slecht geisoleerd huis.
Ik heb mijn huis en keukenkastjes schoon, al het aangebroken voedsel in potten en in allerlei bakjes.
Maar ik weet niet hoe dat bij mijn buren zit, het is een appartement van de jaren '30 dus kan me voorstellen dat ze vrij makkelijk van de een naar de andere kant wandelen. 
Een kat zou wel een optie zijn, moet de huisbaas ook wel weer toestemming voor geven..