Momentele shopervaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gummybear123

Momentele shopervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 23:52

Hey!!
Morgen moet ik een aantal uren in Groningen mezelf zien te vermaken. Ik wilde graag even gaan winkelen bij bijv de newyorker, hm en bershka. Een paar weken terug was ik hier en was het niet mogelijk om gebruik te maken van de paskamers. Is dit nog steeds zo?
En ik heb momenteel vrij weinig geld op mijn rekening staan maar meer contant. Is het mogelijk contant te betalen?

Groetjes!!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:53

Alles kan. De vraag is of je dat momenteel moet willen.

Silenna

Re: Momentele shopervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:01

Hoezo? De winkels zijn niet voor niets open, elke winkel mag een maximaal aantal mensen binnen hebben en je moet je handen ontsmetten voor je binnen komt. Gewoon gaan, komt helemaal goed :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:33

Contant is nog steeds wettig betaalmiddel.
En moet zo blijven
Willen ze je contanten niet ?! Verder shoppen dan

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 03:13

Alhoewel ik nog niet geshopt heb voor kleding kan je hier vrijwel overal contant betalen. Aantal winkels wil het liever niet maar als je niet anders hebt dan willen ze toch wel graag je geld ..
Ik heb een pinpas die af en toe gek doet waardoor ik bij sommige automaten niet kan betalen. Moet dus eigenlijk een nieuwe maar ik heb geen recht op een nieuwe gratis pas dus ik vind dat eigenlijk onzin. Dus ik stel dat nog uit.. en betaal dus contant als m’n pas niet leesbaar is. Hij doet dit namelijk alleen bij sommige oudere pin apparaten en ook niet altijd :') dus zodoende weet ik dat ze overal contant geld wel accepteren.
Kan naar mijn mening ook prima. Ik heb echt geen extra contact met de caissières zo.
Passen geen idee!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 05:40

Femke_Tweety schreef:
Alles kan. De vraag is of je dat momenteel moet willen.

Waarom zou je dat niet moeten willen?

Als wij niet gaan shoppen of anderzijds dingen kopen dan gaat onze economie helemaal naar de kloten, zover als het al niet naar de kloten is!

Lekker gaan shoppen, paskamers zijn in Zwolle (zelfde winkels vind je in Groningen) gedeeltelijk open en contant kan

veel plezier

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:29

Nou ik ben paar weken geleden geweest en toen waren de paskamers inderdaad dicht. Toen dacht ik ook van ik ga voorlopig niet meer. Dus zo’n rare vraag is het niet. En ja je kan nog steeds contant betalen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:34

Suzanne F. schreef:
Nou ik ben paar weken geleden geweest en toen waren de paskamers inderdaad dicht. Toen dacht ik ook van ik ga voorlopig niet meer. Dus zo’n rare vraag is het niet. En ja je kan nog steeds contant betalen.

Verschilt per winkel/stad mogen ze zelf bedenken.

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:18

Ik ben vorige week in Groningen geweest, en toen waren de pashokjes weer open. Soms met een dicht pashokje om en om. Stonden wel lange rijen toen, maar als je bij de mannen afdeling gaat passen heb je daar geen last van want de mannen zijn bijna niet te vinden haha.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:53

Hier (NH) waren afgelopen weekend de pashokjes gewoon open.

Maar de drukte in het winkelcentrum heeft bij mij de vraag doen rijzen hoeveel zin die 1,5 meter nog heeft :? .

Ik heb een aantal broeken gepast in 2 winkels, 1 gekocht en ben daarna maar weer naar huis gegaan.
Bij winkels waar ik alleen kan pinnen ga ik niks kopen.

Ook gebruiken sommige winkels ranzige ontsmettings middel voor je handen :r .
Bij 1 ging ik bijna over mijn nek en ik ben wel wat gewend kwa vieze luchtjes.

Zorg dus dat jezelf iets mee hebt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:54

Ik Ben zaterdag in Den Haag wezen shoppen.

In één woord: drama!

Het leek wel een atractiepark! Éérst 20-30 minuten in de rij staan om überhaupt binnen te komen en vervolgens wéér 10 minuten voor de kassa's wachten.

Ik was er al snel helemaal klaar mee, maar moest toch nieuwe kleding aan mn kont.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:04

Wie bedenkt er dan ook om op zaterdag te gaan shoppen. Ik doe dat ook echt niet voor de lol. Ik ga altijd doordeweeks en het liefst op een ochtend. :P

TS, als je doordeweeks gaat en een beetje vroeg gaat zal het erg rustig zijn!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:16

MarlindeRooz schreef:
Wie bedenkt er dan ook om op zaterdag te gaan shoppen. Ik doe dat ook echt niet voor de lol. Ik ga altijd doordeweeks en het liefst op een ochtend. :P

Omdat het niet anders kon. Ik was in het weekend bij mijn ouders dus kon alleen op die zaterdag.

Woon nu zelf 100km van Den Haag dus ga niet ff voor de leuk 6 uur in de trein zitten of €40 aan benzine kwijt zijn. Daarnaast konden mijn ouders mooi even op mn hondje passen.

Als ik nog in Den Haag had gewoond, was ik wel op een doordeweekse dag gegaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:19

mvdende schreef:
MarlindeRooz schreef:

Omdat het niet anders kon. Ik was in het weekend bij mijn ouders dus kon alleen op die zaterdag.

Woon nu zelf 100km van Den Haag dus ga niet ff voor de leuk 6 uur in de trein zitten of €40 aan benzine kwijt zijn. Daarnaast konden mijn ouders mooi even op mn hondje passen.

Je kunt natuurlijk ook online bestellen.

TS, je kunt eventueel ook ergens lunchen / koffiedrinken. Wij nemen (nog) geen contant geld aan ivm de veiligheid, wij hebben ook geen kassalade waardoor we ook geen uitzondering kunnen maken. Wij communiceren dit overigens (net zoals veel winkels) duidelijk aan de deur en er hangen overal posters op.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:46

KimD schreef:
mvdende schreef:

Je kunt natuurlijk ook online bestellen.

TS, je kunt eventueel ook ergens lunchen / koffiedrinken. Wij nemen (nog) geen contant geld aan ivm de veiligheid, wij hebben ook geen kassalade waardoor we ook geen uitzondering kunnen maken. Wij communiceren dit overigens (net zoals veel winkels) duidelijk aan de deur en er hangen overal posters op.

Ik bestel geen online kleding! Nooit! Wat heb ik daar een verschrikkelijke Pl*uris hekel aan.

Zeker op dit moment nu ik tussen 2 maten in zit. Ben wat kg aangekomen en paste altijd maatje 36, nu ergens tussen de 38 en 40.

Dan zou ik voor 100den € moeten bestellen en dan uiteindelijk hopen dat er één of 2 broeken tussen zitten die passen.

En daarna maar hopen dat de kleding die ik terug stuur, goed bij het bedrijf aankomt en geaccepteerd wordt en ik mn geld terug krijg.

De enigste keer dat ik iets van kleding online bestel, is als ik dat kledingstuk in een winkel al heb gepast en ik dus precies weet welke maat ik moet hebben. En dat heb ik tot nu toe één keer gedaan of zo.

Daarnaast zijn er de verzendkosten, moet ik die niet betalen, dan zijn ze wel voor de verkoper, evenals de kosten van de retour zending. En als verkoper weet ik dat het echt dikke Sh*t is als je retouren terug krijgt, je kan nl wel opdraaien voor alle verzendkosten en als de klant de gehele bestelling retourneert, houdt je ook geen "winst" eraan over. Alleen maar kosten.

(Daarom ook gestopt met verkopen via Bol.com 2 bestellingen en alle 2 retour. Lekker makkelijk voor de consument, maar een verschrikking als verkoper. De consument leest niet eens goed. In mijn geval besteld de klant een maat L klimgordel voor zn kind! Had ik 100% zeker al kunnen vertellen dat dat nooit gaat passen. Maar lezen is kennelijk moeilijk, want dezelfde klimgordel bestaat ook in kinder uitvoering..... bij mijn product staat heel duidelijk dat het de volwassenen variant beslaat.)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:53

Joh, in welke eeuw leef jij nog? Op 9 van de 10 sites staan super maattabellen, dan weet je precies welke maat je moet hebben en kun je nog steeds twee maten bestellen als je twijfelt. Maargoed, moet je ook zelf weten maar dan moet je ook niet zeuren over de gang van zaken. Het gaat om de veiligheid van de medewerkers zodat alles weer open kan voor de consument. Als je dan besluit om naar de stad te gaan moet je niet raar opkijken van de wachttijden.
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-06-20 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:57

mvdende, dit topic gaat niet over jou ;-)

TS, contant hebben ze liever niet maar kunnen en mogen ze niet weigeren.
Pashokjes open weet ik niet, misschien even bellen naar 1 van de winkels waar het laatst dicht was? Wat nu het beleid is en of ze weten of het voor heel Groningen geldt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:00

Die maattabellen zeggen ook niet alles. Daarbij, de stof, het model etc het kan allemaal heel erg tegenvallen. Ooit bijvoorbeeld een broek besteld die leek op een soort jersey stof, was het van dat hele dikke katoen, nog dikker en stugger als spijkerstof. Of truien die op het model mooi aansluiten, maar op maar in het echt meer op een uitgelubberde tent lijken :+ . Ik bestel ook bijna niks meer online, want 90% moet terug. Ik ga daarentegen wel naar de winkels als het rustig is.

Of je in de pashokjes kan verschilt per winkel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:10

Afgelopen weekend in Almere waren gewoon de pashokjes open én kon ik contant betalen.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:29

Zinzi_jewel schreef:
Contant is nog steeds wettig betaalmiddel.
En moet zo blijven

Willen ze je contanten niet ?! Verder shoppen dan

Dat het een wettig betaalmiddel is zegt niets over dat ze het moeten accepteren.
Wie dat ooit de wereld heeft in geholpen en nu door veel mensen als waarheid aangenomen wordt weet niemand.
Citaat:
De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel zal hij in de regel aangeven welke betaalmiddelen hij niet accepteert. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... sastickers.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:35

Je wil niet weten hoe zo'n dikke bek je krijgt wanneer je vraagt of mensen ivm corona willen pinnen. Heb echt meerdere keren bijna ruzie gehad op werk. We moeten het helaas wel aannemen maar mensen doen net alsof je ze hebt gevraagd of ze met een drie dubbele flikflak de zaak willen verlaten in plaats van te pinnen.

Daarbij als je alleen contant inkomen hebt dan klopt er vaak genoeg iets niet. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:52

MarlindeRooz schreef:
Je wil niet weten hoe zo'n dikke bek je krijgt wanneer je vraagt of mensen ivm corona willen pinnen. Heb echt meerdere keren bijna ruzie gehad op werk. We moeten het helaas wel aannemen maar mensen doen net alsof je ze hebt gevraagd of ze met een drie dubbele flikflak de zaak willen verlaten in plaats van te pinnen.

Daarbij als je alleen contant inkomen hebt dan klopt er vaak genoeg iets niet. :+

Maar er zijn zat mensen die hun maand of week bedrag pinnen om zo overzicht te houden. Dat bedrag mag op. En dat snap ik heel goed.
Ik betaal ook veel liever contant. Ook contactloos doe ik niet omdat om genoeg mensen ken die toch geskimd zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:54

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar er zijn zat mensen die hun maand of week bedrag pinnen om zo overzicht te houden. Dat bedrag mag op. En dat snap ik heel goed.
Ik betaal ook veel liever contant. Ook contactloos doe ik niet omdat om genoeg mensen ken die toch geskimd zijn.

Nou prima toch, maar doe dat dan niet tijdens een pandemie. :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:04

MarlindeRooz schreef:

Wat een inlevingsvermogen :x

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:06

Destination schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat een inlevingsvermogen :x

Werk sowieso niet in een zaak waar mensen met bijna geen geld eten kopen. Accepteer nu gewoon weer cash hoor. Maar het is gewoon legaal om contant geld te weigeren. Heel vervelend als je dan een enorm grote bek krijgt elke keer. Weet niet of je dat al eens 20x op een dag gehad hebt? En heb al uitslag en blaren door het vele handen wassen de hele dag door. Wordt alleen nog maar erger als ik dan ook nog mijn handen moet wassen na elke transactie.