Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dus zodoende weet ik dat ze overal contant geld wel accepteren. Femke_Tweety schreef:Alles kan. De vraag is of je dat momenteel moet willen.

.
.
MarlindeRooz schreef:Wie bedenkt er dan ook om op zaterdag te gaan shoppen. Ik doe dat ook echt niet voor de lol. Ik ga altijd doordeweeks en het liefst op een ochtend.
TS, als je doordeweeks gaat en een beetje vroeg gaat zal het erg rustig zijn!
mvdende schreef:MarlindeRooz schreef:Wie bedenkt er dan ook om op zaterdag te gaan shoppen. Ik doe dat ook echt niet voor de lol. Ik ga altijd doordeweeks en het liefst op een ochtend.
TS, als je doordeweeks gaat en een beetje vroeg gaat zal het erg rustig zijn!
Omdat het niet anders kon. Ik was in het weekend bij mijn ouders dus kon alleen op die zaterdag.
Woon nu zelf 100km van Den Haag dus ga niet ff voor de leuk 6 uur in de trein zitten of €40 aan benzine kwijt zijn. Daarnaast konden mijn ouders mooi even op mn hondje passen.
Als ik nog in Den Haag had gewoond, was ik wel op een doordeweekse dag gegaan.
KimD schreef:mvdende schreef:
Omdat het niet anders kon. Ik was in het weekend bij mijn ouders dus kon alleen op die zaterdag.
Woon nu zelf 100km van Den Haag dus ga niet ff voor de leuk 6 uur in de trein zitten of €40 aan benzine kwijt zijn. Daarnaast konden mijn ouders mooi even op mn hondje passen.
Als ik nog in Den Haag had gewoond, was ik wel op een doordeweekse dag gegaan.
Je kunt natuurlijk ook online bestellen.
TS, je kunt eventueel ook ergens lunchen / koffiedrinken. Wij nemen (nog) geen contant geld aan ivm de veiligheid, wij hebben ook geen kassalade waardoor we ook geen uitzondering kunnen maken. Wij communiceren dit overigens (net zoals veel winkels) duidelijk aan de deur en er hangen overal posters op.
. Ik bestel ook bijna niks meer online, want 90% moet terug. Ik ga daarentegen wel naar de winkels als het rustig is.Zinzi_jewel schreef:Contant is nog steeds wettig betaalmiddel.
En moet zo blijven
Willen ze je contanten niet ?! Verder shoppen dan
Citaat:De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel zal hij in de regel aangeven welke betaalmiddelen hij niet accepteert. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.
MarlindeRooz schreef:Je wil niet weten hoe zo'n dikke bek je krijgt wanneer je vraagt of mensen ivm corona willen pinnen. Heb echt meerdere keren bijna ruzie gehad op werk. We moeten het helaas wel aannemen maar mensen doen net alsof je ze hebt gevraagd of ze met een drie dubbele flikflak de zaak willen verlaten in plaats van te pinnen.
Daarbij als je alleen contant inkomen hebt dan klopt er vaak genoeg iets niet.
lenaa_tje schreef:MarlindeRooz schreef:Je wil niet weten hoe zo'n dikke bek je krijgt wanneer je vraagt of mensen ivm corona willen pinnen. Heb echt meerdere keren bijna ruzie gehad op werk. We moeten het helaas wel aannemen maar mensen doen net alsof je ze hebt gevraagd of ze met een drie dubbele flikflak de zaak willen verlaten in plaats van te pinnen.
Daarbij als je alleen contant inkomen hebt dan klopt er vaak genoeg iets niet.
Maar er zijn zat mensen die hun maand of week bedrag pinnen om zo overzicht te houden. Dat bedrag mag op. En dat snap ik heel goed.
Ik betaal ook veel liever contant. Ook contactloos doe ik niet omdat om genoeg mensen ken die toch geskimd zijn.
Destination schreef:MarlindeRooz schreef:Nou prima toch, maar doe dat dan niet tijdens een pandemie.
Wat een inlevingsvermogen