eerder vandaag ben ik in een stortbui terecht gekomen terwijl ik de drollen van de wei aan het rapen was. Ik had nog een drol of 5 te gaan, dus dacht "ik maak het wel snel af". Dat heb ik ook gedaan, maar het was dus echt een stortbui, met als resultaat dat ik volledig doorweekt was.
Mijn gsm (Samsung Galaxy A3 - 2017) zat in mijn achterzak. Toen ik klaar was met de drollen, stond mijn paard mooi te poseren in haar stal (die is wel droog gebleven natuurlijk) en wilde ik een foto maken, en toen merkte ik de melding op dat er vocht gedetecteerd is in de oplader/USB-poort. Niet de eerste keer dat ik deze melding krijg. Als ik daarna mijn gsm voor onze kachel leg, gaat die er melding er na een tijdje (1x duurde het echt uuuuuuren) af en kan ik mijn telefoon weer opladen.
Maar nu merk ik dus dat mijn geluid niet meer meewerkt.
Meldingen ontvang ik gewoon, dat werkt wel nog met geluid. En als ik oortjes gebruik, werkt mijn geluid ook normaal. Maar zonder oortjes hoor ik dus niks, niet op Youtube, Facebook of TikTok.
Kan dit waterschade zijn? Waarom werken de meldingen en geluid via oortjes dan nog wel?
Ik stond rond half 3 geloof ik in de regen. Ondertussen staat de melding van het vocht nog steeds op mijn telefoon, maar dat is dus nog al gebeurd.
Iemand hier ervaring mee?
Pandora2
Geplaatst: 08-06-20 17:21
Ik ken absoluut niks van zulke telefoons, maar iets waar water in de gelopen is leg ik altijd in een bak rijst Tot nu toe heeft dit altijd prima geholpen.
Per ongeluk het volume van media op nul gezet en die van meldingen staat gewoon nog wel op normaal volume?
LWDaisy
Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-20 18:33
Update: het geluid werkt weer! De melding van het vocht staat er nog steeds op, maar gsm ligt voor de kachel geparkeerd dus die gaat wel weer weg. Hopelijk is mijn helm morgen ook weer droog Die had ik op mijn scooter laten liggen met het scherm open, stom
LWDaisy
Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-20 18:34
Bagheera_206 schreef:
Per ongeluk het volume van media op nul gezet en die van meldingen staat gewoon nog wel op normaal volume?