Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zertab schreef:Nabster schreef:Je moet een diploma halen voor datgeen je wilt gaan doen. Niveau zegt dan weinig.
Dit.
.
Overigens schaalden wij mensen met een HBO-P wel in als HBO'er, ook als dat in een ander vakgebied was. Maar ik denk dat velen er een ander beleid op nahouden..
. En investeren in een HBO opleiding ipv. een hobby-opleiding.
bobje26 schreef:Ik ben van Havo/VWO naar VMBO gegaan om vervolgens MBO te gaan doen. Ondertussen werk ik op WO niveau met bijbehorend salaris. Ik denk dat als jij gewoon dondersgoed bent in wat je doet en dat kunt laten zien, dat het niet extreem veel uitmaakt welk niveau je kiest. Maar, dit moet je wel kunnen verkopen.
tita schreef:bobje26 schreef:Ik ben van Havo/VWO naar VMBO gegaan om vervolgens MBO te gaan doen. Ondertussen werk ik op WO niveau met bijbehorend salaris. Ik denk dat als jij gewoon dondersgoed bent in wat je doet en dat kunt laten zien, dat het niet extreem veel uitmaakt welk niveau je kiest. Maar, dit moet je wel kunnen verkopen.
Vind nogal wat om te zeggen dat je WO salaris hebt... ik ken namelijk WO (40+) met 3500€ maar ook met 12500€ pm
Jouw vergelijking gaat nergens over.
Ts waarom mogen we je studierichting niet weten.
Dan kan men al genoeg zeggen.
Dus bijbehorend salaris is daar ook ja. Per rol verschilt zo'n salaris natuurlijk, en een junior staat altijd anders in dan een senior. Maar, ik verdien beter dan een aantal collega's die een MBO/HBO rol vervullen, waar ik 10 jaar mee verschil... Ik bedoel aan te geven dat (als je het hele bericht goed gelezen had) dat diploma niet altijd alles voor je bepaalt en regeert. Het is maar net hoe je er zelf in staat en je zaken regelt.