CenterParcs tijdens corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

CenterParcs tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 13:28

Nu onze vakantie naar Tenerife helaas is geannuleerd, hebben we besloten het zekere voor het onzekere te nemen en een weekje op vakantie te gaan in eigen land, naar CenterParcs Zandvoort. We gaan eind juni.

Zijn er mensen met zeer recente ervaringen met CenterParcs tijdens corona?
Ik heb begrepen dat er time slots zijn voor de aqua mundo? Hoe lang en hoe vaak mag je in een week? Ik heb gelezen een uur per keer, incl omkleden? Mag je je eigen time slots kiezen? Zijn er verder nog zaken waar we rekening mee moeten houden, buiten de standaard corona regels en dat niet alles beschikbaar is et cetera?

Ik kan dit alles natuurlijk ook navragen bij CenterParcs, maar ik hoor liever jullie ervaringen.

Anoniem

Re: CenterParcs tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:38

Ik lees eventjes mee. Wij gaan pas oktober, maar ben benieuwd hoe het er nu aan toe gaat want ga er vanuit dat wij ook nog met tijdsloten zitten etc :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:42

Ik weet niet of je dit had gezien, maar CenterParcs heeft ook een overzicht van de regels op de website. Je kan minstens 1 keer tijdens je verblijf naar AquaMundo, afhankelijk van de drukte op het park kun je misschien ook vaker.
https://www.centerparcs.nl/nl-nl/veilig ... regelen_ms

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:49

Mijn broer vertrekt vandaag toevallig.
Zal het eens vragen aan hem.
Bezoek was in ieder geval al niet toegestaan :=

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:54

Ik werk bij Landal. En ik ga er vanuit dat het ongeveer het zelfde zal gaan als bij ons bedrijf.
Normaal gesproken werken wij ook met tijdsloten, maar is bij ons nog niet van toepassing omdat het nog niet heel erg druk is.
Bij ons zijn de tijdsblokken 90 minuten incl omkleden. En aan de hand van de bezetting wordt er gekeken of je nog een keer kan komen zwemmen.
Op dit moment werken wij met vouchers en een Max bezoekers van 65 incl personeel. zit je aan de 65 dan moeten mensen even wachten.
Als wij gaan werken met tijdsblokken moet je reserveren bij de receptie
Weet natuurlijk niet helemaal hoe het bij cp gaat.
Maar dacht te horen voordat wij ook dicht gingen dat als je een weekend naar cp ging dat je 1x mocht zwemmen in dat hele weekend a 1,5 uur dacht ik?

De regels bij ons zijn:
Badkleding al aantrekken in de woning zodat je eigenlijk niet meer hoeft om te kleden.
Een tas meenemen om daar alle kleding etc in te doen zodat je geen kluisje hoeft te gebruiken.
De douche’s en de toiletten zijn dicht (alleen bij hoge nood kan je naar de wc)
Eten en drinken mag nog niet
En mag maar 1 volwassenen per kind in het kinderbad, dus niet met 3 volwassen op 1 kind uit het zelfde gezin bijv.
Maar hoe het bij cp is geen idee, denk wel redelijk het zelfde want het protocol van de zwembadbranch is natuurlijk wel gelijk.

En voor de rest is nu eigenlijk alles open bij ons.
Activiteiten mogen we ook weer gaan opstarten maar wel met een Max van ... kinderen.

Ik weet dat je bij Landal alles netjes kan vinden wat betreft de regels op de website,
Dus ik ga er vanuit dat het bij cp ook op de website zal staan ?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 14:39

Dank voor de info tot zover!

Destination, deze specifieke pagina had ik nog niet gevonden, dank je.

LukieBradley: ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:46

Dus iedereen piest maar in het water. Want ja wc dicht en toch al zo kort de tijd. En allemaal ongedoucht het zwembad in.
Ik sla even over. %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:04

Ik zou niet blij zijn als wij maar 1 keer naar het zwembad mogen := We hebben juist geboekt (voor al het Corona gebeuren) om iedere dag met onze peuter te kunnen zwemmen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 17:02

Anoniem schreef:
Ik zou niet blij zijn als wij maar 1 keer naar het zwembad mogen := We hebben juist geboekt (voor al het Corona gebeuren) om iedere dag met onze peuter te kunnen zwemmen.

Ik neem aan, als er dan geen nieuwe Corona golf is, dat de maatregelen dan wel meer versoepeld zijn. Wij hebben de laatste week van september ook nog een weekje CenterParcs staan (ander park) en wij hebben ook een peuter die zwemmen SUPER LEUK vindt. Vandaar dat we voor nu hebben gekozen voor een park aan zee. Dan ben je iets minder afhankelijk van het zwembad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:51

Anoniem schreef:
Dus iedereen piest maar in het water. Want ja wc dicht en toch al zo kort de tijd. En allemaal ongedoucht het zwembad in.
Ik sla even over. %)

Bij het Landal park waar ik vorige week was was het chloorgehalte ook hoger nu. :j

daar mocht je eens per twee dagen een tijdslot reserveren. Wij zijn 1x geweest. daar mocht je wel naar de wc, maar moest je een sleutel halen en werd hij direct ontsmet achteraf.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 18:52

Dank voor je reactie Hans!

LukieBradley: heb je toevallig al een update?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:57

Mijn moeder en haar vriend plus kinderen zouden naar een centerparcs gaan.
Afgezegd. Hun zouden een week gaan en kregen te horen dat ze misschien net 1 x in het zwembad kunnen en gebruik kunnen maken van de horeca..

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:37

Bij ons zijn op dit moment de wc’s en de douche weer open ! Dus de gasten kunnen gewoon weer naar de wc en onder de douche. Denk dat veel parken wel zullen volgen :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:43

Fenneeee schreef:
Bij ons zijn op dit moment de wc’s en de douche weer open ! Dus de gasten kunnen gewoon weer naar de wc en onder de douche. Denk dat veel parken wel zullen volgen :)

Welk landalpark werk je?

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:49

Wij zijn er op dit moment met onze baby van 10 maanden, hebben tot nu toe 2x in 2 dagen tijd gezwommen. Tijdslot van 2,5uur. Gaat prima!
Geen douche of toilet maar is gelukkig mooi weer om in het huisje om te kleden :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:10

Wij zaten op roompot, daar mochten max 30 mensen naar binnen steeds en je mocht blijven zo lang je wilde. Als het vol was had je pech, en werd je gebeld als je mocht komen. Maar dat hebben we in 2 weken vakantie maar 1x meegemaakt.

Wel echt balen dat het toilet dicht is. Onze oudste is net zindelijk, en die kon daar dus niet plassen dus die heeft nu geleerd dat je in het zwembad moet plassen :roll: Zelf kan je het prima ophouden die paar uur dat je er bent, maar kleine kinderen niet.

Dat de toiletten dicht zijn vind ik echt een onbegrijpelijke maatregel :n

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 14:21

daisy_tanja schreef:
Wij zijn er op dit moment met onze baby van 10 maanden, hebben tot nu toe 2x in 2 dagen tijd gezwommen. Tijdslot van 2,5uur. Gaat prima!
Geen douche of toilet maar is gelukkig mooi weer om in het huisje om te kleden :)

Goed om te horen! Jij zit nu in een CenterParcs park als ik het goed begrijp?

Verootjoo: ja toiletten dicht is echt niet handig. Gelukkig is ons dochtertje er nog niet mee bezig.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:33

ooh ik hou dit topic even in de gaten. Wij gaan volgende week maandag 5 dagen naar port zeelande. Hoop dat het zo mooi weer is dat we naar het strand kunnen, maar zou het wel fijn vinden dat we 1x kunnen zwemmen.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:39

Kijk anders ook eens op het centerparcsinformatieforum. www.centerparcsinformatie.nl Dat is een forum voor liefhebbers van CP. Dus niet van CP zelf. Daar staat veel info en ervaringen op.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:49

dromertje2 schreef:
Fenneeee schreef:

Welk landalpark werk je?

Port Greve Brouwershaven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:52

Fenneeee schreef:
Port Greve Brouwershaven.

Oh dit is echt mijn favoriet van alle parken in NL.
Ik zou zo permanent willen wonen in een van die 4SG huisjes. <3

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 13:30

Dank voor de tip esta! Ik houd het daar in de gaten.
Wij vertrekken dus maandag naar CP Zandvoort. Mijn vriend kon gisteren op de app zien dat wij 2x 2 uur mogen zwemmen die week (we gaan van maandag tot maandag). Had stiekem gehoopt op wat meer. Wellicht dat de persconferentie van gisteren nog wat verandering brengt.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:50

dorientjuh schreef:
Dank voor de tip esta! Ik houd het daar in de gaten.
Wij vertrekken dus maandag naar CP Zandvoort. Mijn vriend kon gisteren op de app zien dat wij 2x 2 uur mogen zwemmen die week (we gaan van maandag tot maandag). Had stiekem gehoopt op wat meer. Wellicht dat de persconferentie van gisteren nog wat verandering brengt.

Veel plezier ! Zolang er nog steeds 1,5 meter is. Blijft het aantal mensen binnen in je bad het zelfde.
zodra die 1,5 meter minder wordt, dan mogen er ook meer mensen in het bad.
Je kan altijd nog vragen bij de receptie mocht het niet heel druk zijn of je nog een keer zou mogen.

Nikkii026

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:42

Ik zit op het moment bij CP Kempervennen, dit is wat wij meegekregen hebben hier (hoop dat het een beetje te lezen is, zie dat bokt het nogal wazig maakt):
Afbeelding

Afbeelding

Maar weet dus niet in hoeverre het veranderd na 1 juli, de market dome is zo veel mogelijk 1 richtingsverkeer en de terrasjes zijn verdeeld in groepjes van +/- 4 tafels met afstand ertussen. Zwembad is ook 1 richtingsverkeer, toiletten waren wel open, al staat in de brief van niet, glijbanen en wildwaterbaan zijn open, je kan wel op de bankjes in het buitengedeelte, maar geen bubbels, bubbelbad/massagestoelen/solarium waren ook afgesloten, geen golfslag en er stonden aan de zijkant van die poppen die water spugen, maar die deden het ook niet, verder staan er netjes op de trappen een briefje met waar je moet wachten om toch afstand te houden..

Verder geen gebruik gemaakt van andere activiteiten van het park, dus daar weet ik niks van, maar zo'n beetje alles is nog wel te doen geloof ik, kunnen veel dingen reserveren iig.. hier heb je ook nog een strandje met zwemplas, dus extra zwemmogelijkheid.. wij zitten hier vanaf maandag t/m morgen, dus dan is 2x opzich wel prima, al ben ik meer van het meerdere keren per dag een half uurtje ofzo, vind 2 uur dan wel weer erg lang :') maargoed, wij zouden eigenlijk in Zeeland bij Concert at Sea zitten, dus het is al lekker om dit weekje er toch even uit te zijn :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:19

Die tijdsloten snap ik niet helemaal. Betekent dat dat je vrijdag EN zaterdag allebei bijv 12-14 mag zwemmen en zondag tm donderdag 1430-1630 (dan heb je twee tijdsloten over 7 dagen verdeeld dus 7x zwemmen of bedoelen ze 2x zwemmen in een week? Dus bijv zaterdag en maandag?