Hoe kom ik aan kussens voor de boot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fineapple

Hoe kom ik aan kussens voor de boot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 13:27

Hoi!

Mijn broer heeft gister een érg leuk bootje gekocht <3

Nu vroeg hij aan mij of ik wist waar we kussen voor de bankjes vandaan kunnen toveren. Kun je die ergens kopen? Laten maken?

Google maakt mij niet heel veel wijzer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:30

Ik zou 8nnemiek hier op Bokt eens een pb sturen. Die hebben een boot die ze helemaal opknappen en hebben al vaker boten gehad. Denk dat zij wel wat adressen weet, als ik dat zo mag inschatten.

rien10

Re: Hoe kom ik aan kussens voor de boot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:50

Als je googelt op termen als "schuimrubberhuis" of "schuimrubber kussens" dan kom je al een heel eind is mijn ervaring.

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:01

Ze moeten altijd op maat worden gemaakt omdat boten geen standaard maten hebben.
Het ligt eraan wat je wil. Zelf aan de slag met de naaimachine, een kennis ermee aan de slag laten gaan die hobbymatig leuk met de naaimachine overweg kan, of professioneel laten maken.
De materialen zijn in online winkels te koop. Inderdaad schuimrubber, en een outdoor meubelstof naar keuze.
Kant en klaar kun je eens op zoek naar een zeilmaker, die maken meestal ook bootkussens. Je zit nu wel in het hoogseizoen, dus de kans is groot dat ze nogal volgeboekt zitten.
We gaan zelf meestal naar zeilmakerij Koopman in Limburg. Die verkopen alle losse materialen, maar maken ook oa kant en klare bootkussens.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:14

Bij een fournituren winkel vragen. Mijn schoonmoeder deed kussens maken voor een fournituren/ meubelzaak. Er zijn zat mensen die meubels opmaken, opknappen althans dat is mijn ervaring. Zelf een advertentie zetten of in het lokale weekblaadje/ krantje, MP kijken daar staan ook vaak advertentie's van bedrijven die meubels opknappen die kunnen vaak ook kussens voor een boot maken.

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:50

Nadeel van fourniturenwinkels is dat ze meestal echt gericht zijn op meubels voor binnen.
Voor bootkussens gebruik je liever UV bestendige draad, RVS of kunststof ritsen/drukknopen, foam die sneller droogt of geen water opneemt, en echte outdoor stoffen/biesband etc.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:15

Met daarbij dat de vochtigheid in een boot vaak hoger lig dan in een huis.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:25

ik weet niet waar je woont, maar in IJmuiden zit een winkel die die de juiste stoffen, garen, ritsen etc allemaal verkoopt. (https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl).

ik heb destijds daar de spullen voor mijn tuinkussens gekocht en de boel zelf gemaakt.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:03

Ik heb onze tuinkussens (net als mijn ouders trouwens) besteld bij maatkussens.nl. Zij doen volgens mij ook in bootkussens en ik ben erg tevreden!

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:05

Als je op caravankussens googelt dan kom je zat tegen, denk dat het op hetzelfde neerkomt.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:23

chanicha schreef:
Als je op caravankussens googelt dan kom je zat tegen, denk dat het op hetzelfde neerkomt.

Behalve dat bootkussens ook goed moeten blijven als ze een keer nat worden. Caravankussens liggen hoofdzakelijk binnen en zullen hooguit nat worden als iemand vergeet een dakraam te sluiten. De stof zou idealiter dus van een andere materiaal zijn en mogelijk de vulling ook.

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:36

Wat fijn al zoveel reacties! Bedankt allemaal! Ik ga even één en ander uitzoeken :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:23

Ik heb mijn tuinbankkussens van www.kussens.nu. Heb ze al een aantal jaar, maar zijn nog steeds net zo mooi. Zij maken ook bootkussens.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:50

CecileDV schreef:
Ik heb onze tuinkussens (net als mijn ouders trouwens) besteld bij maatkussens.nl. Zij doen volgens mij ook in bootkussens en ik ben erg tevreden!

Hier heb ik ook laatst een kussen besteld. Het bedrijf erachter heet Nofruits, echt superservice!

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:21

Lien2 schreef:
CecileDV schreef:

Hier heb ik ook laatst een kussen besteld. Het bedrijf erachter heet Nofruits, echt superservice!

Die ervaring heb ik ook, ze hebben ook heel fijn meegedacht met het leveradres omdat we komende week de sleutel van ons nieuwe huis krijgen en de verzenddatum dus ontzettend van belang was in wáár de kussens naartoe gestuurd moesten worden. En hartstikke snelle reacties op de mail ook. Ik heb onze kussens nog niet binnen, maar die van mijn ouders liggen inmiddels een jaar of 5-6 geloof ik en zien er nog als nieuw uit!

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 12:36

Leuk! Bedankt voor de reacties, ik heb ze gelijk een berichtje gestuurd :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:38