Emigreren Australië, paardenforums/groepen daar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Emigreren Australië, paardenforums/groepen daar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 08:00

Ik ga september (als Corona het toelaat _/-\o_ ) emigreren naar Australië, na een lastige scheiding die bijna rond is, heb ik op Bali mijn huidige partner ontmoet, en zwanger van hem geworden (jaja net een all you need is love story) Ik ga eerst op een toeristen visum en ondertussen gaan we bezig met een partner visum/ skilled migrant visa. Ik ben mij heel bewust van het hele proces en weet hoe ingewikkeld het is.

Maar nu ben ik hier in Nederland altijd gewend paarden van anderen te trainen en te rijden, als hobby naast mijn werk als social worker, ik doe veel met grondwerk en alle jonge paarden lopen met 2 jaar trainen als 6 jarige Z dressuur op een ontspannen ongedwongen manier, ik wil dit straks na de zwangerschap in Australië ook weer op gaan pakken.

Ik weet dat er best wat mensen van dit forum zijn geëmigreerd, tips zijn welkom!
Maar vooral, waar zitten de paardengroepen/ forums in Australië zodat ik al wat informatie kan inwinnen? Ik kom te wonen in Queensland, Moranbah lekker in the middle of nowhere... Maar met het werk van mijn vriend kunnen we overal in die omgeving wonen straks als ik ga werken in de zorg.
Alvast bedankt voor de antwoorden!

ievie

Re: Emigreren Australië, paardenforums/groepen daar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:08

Wortel115 hier op bokt is een paar jaar geleden naar australie verhuisd. Misschien kn je haar een berichtje sturen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:26

Voor mij is het al erg lang geleden inmiddels dus ik heb geen idee van de huidige situatie, maar toen ik in Australie woonde was ik zwaar teleurgesteld in het gemiddelde niveau :+
Daarnaast is gewoon zo ongeveer alles ver weg, dus een paard voor een ander rijden kan een halve of hele dag aan tijd kosten als er niet toevallig iemand in je buurt is. Rond om de steden is/was een vrij streng anti-paarden beleid afgezien van rensport uiteraard.

Ik zat echter in regio Melbourne, misschien is jouw regio heel anders.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:59

Hier een mede Queenslander :wave:
Ben alleen niet (meer) actief in de paarden en qua dressuur weet ik nog minder.
Je kunt proberen contact op te nemen met Lanoca op Bokt. Die woont ‘in de buurt’ voor jou (Bowen) en heeft zover ik weet een of meerdere paarden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 04:07

:wave: Wij wonen hier intussen al bijna 2 jaar, maar dan in Melbourne.

Er is een Australië topic in HK waar je misschien nuttige info en connecties kan vinden: [HK] Australië

Alleen wel één opmerking: ben je je er bewust van dat er momenteel een travel ban is en alleen Australische citizens en permanent residents het land binnen mogen? Als je met een toeristenvisum in september het land probeert binnen te komen, zal je niet binnen gelaten worden. Er is momenteel geen nieuws over wanneer die travel ban opgeheven wordt, maar er is sprake van dat het zeker tot december 2020/januari 2021 zal duren.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:00

Totaal ander aandachtspunt, ik zit een land te ver, weet niet hoeveel weken je zwanger bent in september? Hier moet je zelf je bevalling betalen op een toeristenvisum, weet niet hoe dat in Australië geregeld is? En hou even rekening met een verklaring (fit to fly) dat je mag vliegen als je plus 28 weken bent en een zwangerschapsverklaring waarin je uitgerekende datum staat is misschien ook niet onverstandig. En je vanaf 36 weken mag je natuurlijk helemaal niet meer mee.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:46

-
Laatst bijgewerkt door Undefined op 10-02-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 09:30

Yasmine schreef:
:wave: Wij wonen hier intussen al bijna 2 jaar, maar dan in Melbourne.

Er is een Australië topic in HK waar je misschien nuttige info en connecties kan vinden: [HK] Australië

Alleen wel één opmerking: ben je je er bewust van dat er momenteel een travel ban is en alleen Australische citizens en permanent residents het land binnen mogen? Als je met een toeristenvisum in september het land probeert binnen te komen, zal je niet binnen gelaten worden. Er is momenteel geen nieuws over wanneer die travel ban opgeheven wordt, maar er is sprake van dat het zeker tot december 2020/januari 2021 zal duren.

Ja klopt dat is inderdaad het afwachten! Ik hoop sept dan kan ik nog vliegen ...
En de kosten is geen probleem

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:25

Deze kwam ik bij ons in de krant tegen gisteren:
https://i.stuff.co.nz/travel/121866162/ ... -for-kiwis

Weet je al meer?

Ik heb van de week wel gehoord dat er nog steeds mensen vanuit NZ via Australië, Singapore of Dubai naar Nederland vliegen en/of terug. Misschien dat je met die route nog iets kunt? Hier zouden ook alleen residency houders terug het land in mogen, maar komen toch echt toeristen binnen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 02:03

In Australië kom je puur al toerist nu écht niet binnen. Wel kan je een uitzondering aanvragen als je partner Australiër is, dus ik denk dat je daar wel kans op maakt, zeker als je zwanger bent :j

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 05:31

Ik woon in NW Victoria dus ik kan je niet helpen met Queensland. Maar paarden vinden om te rijden is echt geen probleem. Ik heb een hele tijd verschillende paarden aan huis gehad voor zadelmak maken, trainen of terug in het werk brengen na een rustperiode (doen ze hier vaak) mensen betaalden per week. Omdat het veel tijd kost om naar andere locaties te gaan liet ik ze altijd thuis brengen voor een x aantal weken.

Je mag voor vragen pb sturen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 06:39

Op chronofhorse forums zitten ook best veel mensen uit Australie! Dat is een groot Amerikaans forum maar er zitten mensen van over de hele wereld. Soort bokt maar dan voor grote mensen :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:01

Ik woon in Australie, nu al 4 jaar.

Ik heb er een hard hoofd in dat je in September hierheen kunt komen omdat op het moment alleen Australier (met au paspoort) of PR naar binnen komen.
Ik zelf zou naar NL gaan voor vakantie in September en heb dat nu zo'n beetje kunnen annuleren want ik kom 't land niet meer terug in ook al heb ik een geldig visa.

Hier heb ik verder niet heel veel paarden dingen gevonden, maar zoals Sizzle, wanneer ik dat wel vond was het niveau (en kennis) bizar laag.
Voor groepen zou ik het op FB proberen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:08

Je kan als familielid of partner van een Australiër wel een uitzondering aanvragen:

https://covid19.homeaffairs.gov.au/coming-australia
Citaat:
I am immediate family of an Australian citizen or permanent resident
You are only considered to be an immediate family member if you are:

a spouse
a de facto partner
a dependent child/ren
a legal guardian.
All travellers arriving in Australia must undertake a mandatory 14-day quarantine at designated facilities (for example, a hotel), in their port of arrival.

You may need to provide information to the Department before travelling to Australia.

Als je niet getrouwd bent, ben je een de facto partner, en dan moet je bewijs aanleveren van je relatie (foto's, verklaring van hoe lang je samen bent, screenshots enz enz, beetje zoals je met een partner visa doet). Gezien je zwangerschap zou ik hier zeker wel informatie over inwinnen omdat je hiervoor in aanmerking kan komen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 14:25

Thanks voor jullie reacties!

Lanoca
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:39

Naar aanleiding van de vraag van ts over forums in Australië, Ik zou het echt niet weten. Een gat in de markt? Misschien moeten we het nog van de persoonlijke contacten hebben?

Ik heb in het verleden wel wat mensen op FB gevolgd, vroeger heb ik “The Horse Magazine “ en “Horsedeals” wel gekocht. Tegenwoordig lees ik meer Nederlands.

Wat betreft het niveau is wel genoeg gezegt, dat moet ik helaas ook onderschrijven. Ik ga nog wel naar wedstrijden in de omgeving, maar 200km vind ik ver genoeg.

Er zijn wel mensen die denken dat ze fantastisch zijn en ook heel goed paarden kunnen trainen. Vaak mist er in mijn ogen dan echt de goede basis, en goede gangen. Het zou fantastisch zijn als jij dat hier in de omgeving zou kunnen laten zien.

pien_2010
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:03

[HK] Emigreren? Natuurlijk!

In dit topic zitten ook mensen die naar australië zijn geëmigreerd.
Alleen een emigratie topic voor Australië gaat hem denk ik niet worden.
Dit topic is leuk en gezellig en iedereen is welkom. We steunen elkaar en wisselen uit.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 09:21

Ik ben wel heel blij met de reacties. Aangezien Australië er nog niet aan denkt de grenzen open te gooien, is nu het plan hier te bevallen en dat hij hier komt november en 3/4 maand verlof neemt van zijn werk, dan kunnen we als onze baby alle vaccinaties heeft gehad samen naar Australië het nieuwe jaar.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:12

CK88 schreef:
Ik ben wel heel blij met de reacties. Aangezien Australië er nog niet aan denkt de grenzen open te gooien, is nu het plan hier te bevallen en dat hij hier komt november en 3/4 maand verlof neemt van zijn werk, dan kunnen we als onze baby alle vaccinaties heeft gehad samen naar Australië het nieuwe jaar.

Ik kan alleen voor NZ spreken, maar vergelijk het Nederlandse vacinatie schema even met die van Australië. Hier doen ze bv ook enten tegen waterpokken en ook nog tegen iets anders al direct na de geboorte. Misschien loont het om zulke extra te doen, mits je daar natuurlijk achter staat.

Heel veel sterkte in ieder geval met wat komen gaat.

ClaudiaHS
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:49

Whut :wow: heb ik wat gemist :oo :oo :oo
⚠️ ClaudiaHS kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:57

daffie1986 schreef:
CK88 schreef:

Ik kan alleen voor NZ spreken, maar vergelijk het Nederlandse vacinatie schema even met die van Australië. Hier doen ze bv ook enten tegen waterpokken en ook nog tegen iets anders al direct na de geboorte. Misschien loont het om zulke extra te doen, mits je daar natuurlijk achter staat.

Heel veel sterkte in ieder geval met wat komen gaat.

Waterpokken wordt (nog) niet tegen geënt hoor.
Vaccinatieschema in NL loopt wel lang door he, tegen de tijd dat ze 4 maanden zijn hebben ze alleen de eerste 2 prikken gehad. Maar je kan dat in Australie vast verder oppakken.

Maar als je hier bevalt kan ik iig je newbornshoot doen *\o/*

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:21

Misschien iets beter lezen. In NZ wordt geënt tegen waterpokken, ik heb het er juist over dat dat niét in NL gebeurd en ik dat hier (NZ dus) dus alsnog heb laten doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:37

Sorry! Verkeerd gelezen idd :o
Ik verwacht ook niet dat als iemand het over “hier” heeft dat die persoon in nieuw-zeeland woont ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 16:39

Liselot schreef:
Maar als je hier bevalt kan ik iig je newbornshoot doen *\o/*

Haha jaaa das wel cool dan!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:03

Liselot schreef:
Sorry! Verkeerd gelezen idd :o
Ik verwacht ook niet dat als iemand het over “hier” heeft dat die persoon in nieuw-zeeland woont ;)

:D