meertalige website zelf maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

meertalige website zelf maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:20

Even beroep doen op de kennis van de bokkers...
Ik wil een nieuwe website maken omdat onze website-man ermee stopt. Nu vind ik wel een boel gratis programma's, maar meestal heb je dan een website in 1 taal. Wie kent er een gratis (of goedkoop) programma waarmee je zelf een meertalige website kan bouwen? Liefst natuurlijk eentje die niet al te moeilijk in gebruik is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:24

Tja, wat is goedkoop? Ik betaal €165,- per jaar voor twee domeinnamen, één .nl & één .eu dus ook twee talen. Wel zelf vertaald. Ik vind dat goedkoop, een ander niet.

Sclimpre

Re: meertalige website zelf maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:29

Begrijp ik het goed dat je dan ook 2 afzonderlijke websites hebt?
Wat ik zoek is meer 1 website, waarop je de taal kan kiezen.
De teksten heb in in 3 talen liggen, dat is geen probleem.

Zoe_97
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:32

Mijn website (staat in het onderschrift) heb ik volledig met one.com gebouwd. Niet heel goedkoop maar degelijk en makkelijk mee te werken. Ik heb alles zelf vertaald. Had eerst ook nog Frans maar moet die nog van alle updates van vertaling voorzien, en mijn Frans is niet 100% dus die heb ik even offline gehaald tot ik daar tijd voor heb die te updaten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:34

Maar het lijkt me dat de plek waar je de taal kan kiezen toch gewoon linkt naar een andere pagina. Dus zo heel anders wordt het toch niet...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:35

Sheran schreef:
Maar het lijkt me dat de plek waar je de taal kan kiezen toch gewoon linkt naar een andere pagina. Dus zo heel anders wordt het toch niet...

Dat idee heb ik ook, gewoon alle pagina’s drie keer maken, in drie mapjes per taal sorteren en dan zorgen dat alle linkjes kloppen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:36

@zoe_97Dankjewel, one.com ga ik bekijken.
Principe van jouw website is wat ik zoek.

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:37

Met wordpress is dit mogelijk. Er zijn plugins waarmee je je hele website kan vertalen, en dat werkt erg simpel. Mensen kunnen dan gewoon op het vlaggetje in de bovenhoek klikken om de taal van de website te veranderen, en backend is het gewoon één website. Je kan je pagina gewoon vertalen, en hoeft niet twee/drie keer los een pagina aan te maken voor elke taal.
Maar om Wordpress te draaien heb je wel een eigen domein nodig. Ik betaal zelf rond de 50 euro per jaar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:39

Sheran schreef:

Je krijgt dan niet alle opties ook in de tweede taal. Als je bijvoorbeeld ook de menu's en linken in de tweede, derde of vierde taal wilt, is dat niet handig.

Dit artikel legt dat goed uit voor zelfgehoste Wordpress sites. Ik heb er een aantal gemaakt voor anderen, altijd met de hosting bij Hostnet waarbij je meteen een Wordpress-domein en de software geïnstalleerd krijgt. Altijd drietalig, Nederlands, Engels, Spaans.

Ik gebruikte dan de qTranslateX plugin, waarnaar in het artikel hieronder gelinkt wordt. Erg prettig werken, vind ik zelf! Helaas vallen de bedrijven hier in Spanje om waar je bij staat, dus ik kan geen voorbeelden van die sites meer geven.

https://webtalis.nl/hoe-maak-je-een-mee ... s-website/

Wat 8nnemiek hierboven dus ook zegt!

Zoe_97
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:43

MoniqueT schreef:
Sheran schreef:

Je krijgt dan niet alle opties ook in de tweede taal. Als je bijvoorbeeld ook de menu's en linken in de tweede, derde of vierde taal wilt, is dat niet handig.

Dit artikel legt dat goed uit voor zelfgehoste Wordpress sites. Ik heb er een aantal gemaakt voor anderen, altijd met de hosting bij Hostnet waarbij je meteen een Wordpress-domein en de software geïnstalleerd krijgt. Altijd drietalig, Nederlands, Engels, Spaans.

Ik gebruikte dan de qTranslateX plugin, waarnaar in het artikel hieronder gelinkt wordt. Erg prettig werken, vind ik zelf! Helaas vallen de bedrijven hier in Spanje om waar je bij staat, dus ik kan geen voorbeelden van die sites meer geven.

https://webtalis.nl/hoe-maak-je-een-mee ... s-website/

Wat 8nnemiek hierboven dus ook zegt!

Nee. Je moet je menu’s in 2e rang aanmaken. Zodat ze de eerste laag mapjes niet meepakken :)

Zoe_97
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:46

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:49

Inderdaad met zo'n vlaggetje !
in onze huidige website hebben we 1 masterpage in het Engels, en NL en FR zijn de vertaalde versies. Maar als ik bv een prijs verander of een foto toevoeg moet ik dat enkel in de Engelse versie doen, en NL en FR worden dan automatisch aangepast. Teksten moeten natuurlijk wel apart gemaakt worden.
Zal eens in de Wordpress duiken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:54

Sclimpre schreef:
Begrijp ik het goed dat je dan ook 2 afzonderlijke websites hebt?
Wat ik zoek is meer 1 website, waarop je de taal kan kiezen.
De teksten heb in in 3 talen liggen, dat is geen probleem.

Kan hier ook op hetzelfde domein. Via Jouwweb.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:08

Met Wordpress is dit vrij eenvoudig, en in geval van een webshop zou ik Opencart aan willen raden.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 17:19

Intussen heb ik al een halve Wordpress website. Vrij eenvoudig, hmm toch wel zwoegen as het de eerste keer is. Die Opencart ga ik onthouden.
Iedereen alvast bedankt voor de tips!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:32

Als je eenmaal Wordpress gewend bent, is het wel superfijn hoor!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 17:54

Dat geeft weer wat hoop :)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:16

In Joomla kan het ook met de vlaggetjes bovenin, beetje vergelijkbaar met WordPress :)