Twee huishoudens samen camperen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Twee huishoudens samen camperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 09:30

Vooralsnog mag je niet met twee huishoudens samen camperen aangezien je dan geen 1,5 mtr afstand kunt houden.
Het mag wel als je gescheiden slaapkamers hebt en gescheiden sanitair. Je komt dan snel op grotere huizen en dus duurdere prijzen uit.

Iemand enig idee of ze dit nog willen gaan versoepelen voor de zomervakantie? Of tips hoe hier mee om te gaan?

beatje

Re: Twee huishoudens samen camperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:34

Wie gaat dat controleren dan?Als je beide geen ziekte verschijnselen vertoont moet dat toch gewoon kunnen? Je wilt een huis huren?Want kamperen is voor mij een tent of caravan op een camping.
5000 op de Dam kan ook dus 2 gezinnen in een huis moet toch lukken?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:59

Kamperen lijkt me simpel. Elk huishouden in zijn eigen tent op twee plekken naast elkaar.

Bij het huren van een huis gewoon kijken of er méér dan 1 toilet en badkamer is.

Met twee gezinnen in een te klein huis lijkt me sowieso geen pretje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:07

beatje schreef:
Wie gaat dat controleren dan?Als je beide geen ziekte verschijnselen vertoont moet dat toch gewoon kunnen? Je wilt een huis huren?Want kamperen is voor mij een tent of caravan op een camping.

Ik werk in de vakantiebranche en ik kan je melden dat mensen die daar werken niet achterlijk zijn. Als jij één huisje boekt met bijvoorbeeld vier volwassenen en 4 of 5 kinderen dan is de kans vrij groot dat het twee gezinnen zijn en worden dan om die reden dus ook geweigerd. Twee kleinere huisjes zijn bijna net zo duur als één grote.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:44

KimD schreef:
beatje schreef:

Ik werk in de vakantiebranche en ik kan je melden dat mensen die daar werken niet achterlijk zijn. Als jij één huisje boekt met bijvoorbeeld vier volwassenen en 4 of 5 kinderen dan is de kans vrij groot dat het twee gezinnen zijn en worden dan om die reden dus ook geweigerd. Twee kleinere huisjes zijn bijna net zo duur als één grote.

Ik heb laatst gebeld met een bedrijf met veel vakantieparken. Daar werd aangegeven dat je niet geweigerd wordt als je niet één gezin bent, maar dat het niet geadviseerd wordt door hun.

Boeken als meerdere huishoudens kan daar dus gewoon.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:55

Kamperen is met tent of caravan toch?

Dat is toch geen probleem, ieder eigen tent/caravan.

Als je het huren van een vakantiehuisje bedoelt, wordt het al iets anders.
Maar dat heeft niets met kamperen te maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:59

Jenny21 schreef:
Vooralsnog mag je niet met twee huishoudens samen camperen aangezien je dan geen 1,5 mtr afstand kunt houden.
Het mag wel als je gescheiden slaapkamers hebt en gescheiden sanitair. Je komt dan snel op grotere huizen en dus duurdere prijzen uit.

Iemand enig idee of ze dit nog willen gaan versoepelen voor de zomervakantie? Of tips hoe hier mee om te gaan?

Wil je nou kamperen of een huisje huren?
Beide is simpel; je gaat of met 2 caravans/ tenten of je huurt 2 huisjes naast elkaar.

Niemand kan voorspellen of je komende zomer wel samen in 1 accomodatie mag verblijven, dus je kan beter nu een alternatief bedenken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:00

Goof schreef:
Niemand kan voorspellen of je komende zomer wel samen in 1 accomodatie mag verblijven, dus je kan beter nu een alternatief bedenken.

Ja, je mag samen in een accomodatie verblijven, mits je 1,5 meter afstand houdt en er per huishouden een slaapkamer en badkamer is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:01

Mjetterd schreef:
Goof schreef:

Ja, je mag samen in een accomodatie verblijven, mits je 1,5 meter afstand houdt en er per huishouden een slaapkamer en badkamer is.

Nou, kijk. Nog duidelijker.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:01

Ts wat wil je eigenlijk?
Gaat het on het huren van een huisje, een kampeerplaats, of een ingerichte stacaravan oid?

We hebben natuurlijk allemaal geen voorspellende blik, dus niemand zal kunnen zeggen wat de overheid al dan niet van plan is in e toekomst.
Momenteel lijkt het er echter op dat de 1.5 meter regel nog wel even blijft gelden. Ik denk dat je het dan toch echt eerder moet zoeken in het huren van 2 plekken/huisjes of iets met 2 badkamers.

De mate van controle zou i.m.o.niet echt uit moeten maken. De regels zijn er niet alleen om ons te pesten, maar ook om ons te beschermen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:52

wij hebben aantal vakantiehuisjes in beheer in Frankrijk, niet op een park trouwens, maar echt particulier bezit, daarin het is zeker te doen om met 2 gezinnen te komen. Bijvoorbeeld degene onderaan de heuvel heeft een slaapkamer & badkamer beneden en 2 slaapkamers & badkamer boven. Dus dat is gescheiden te houden :j

Maar is voor elke locatie natuurlijk anders, dus beste is om na te gaan. Kamperen denk ik ook aan eigen caravan/tent per gezin.

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:02

Ik zat net ook over die vraag te piekeren. Twee personen van twee adressen mogen dan ook niet in een ruimte slapen? Of in eigen camper of tent met zijn tweeen? Of met twee op een motor? Omdat je niet samenwoont?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:07

karuna schreef:
Ik zat net ook over die vraag te piekeren. Twee personen van twee adressen mogen dan ook niet in een ruimte slapen? Of in eigen camper of tent met zijn tweeen? Of met twee op een motor? Omdat je niet samenwoont?

Dat valt niet te controleren en wordt naar mijn weten getolereerd. Je mag ook met iemand uit een andere huishouden op het terras.

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:09

Voor nederland kan ik me dat voorstellen. Maar op bv een camping moet je adressen geven. En ja dan is duidelijk twee huishoudens. -O- Voor oa de omliggende landen geen idee hoe dat gaat?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:14

karuna schreef:
Voor nederland kan ik me dat voorstellen. Maar op bv een camping moet je adressen geven. En ja dan is duidelijk twee huishoudens. -O- Voor oa de omliggende landen geen idee hoe dat gaat?

Ik heb echt nog nooit op een camping gestaan waar je, je adres moet opgeven. Ook kan ik mij niet voorstellen dat ze hier iets mee kunnen. Hoe moeten ze controleren of het klopt?

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:20

Geen idee dat vraag ik me dus af.