Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Memories schreef:Is het niet een luchtbevochtiger of idd een airco?
Ik vind het vervelend om te zeggen maar de overlast die jij noemt vind ik eigenlijk allemaal onder normaal te verwachten leefgeluiden vallen. Daarnaast hebben je buren zich ook netjes aangepast toen jij daarom vroeg. Of is er nog steeds wel eens ‘s nachts herrie?
Ik heb zelf ook op een zwaar gehorige plek gewoond waar elk geluidje van de buren binnendrong dus ik weet er alles van hoe naar dat kan zijn, daar niet van. Maar ik denk dat hen aanspreken op klus en pianogeluiden overdag alleen maar onwil gaat creeeren en voor je het weet zit je met buren die alleen maar extra lawaai maken om jou te pesten. Het beste advies wat ik je kan geven is zo weinig mogelijk aandacht eraan te besteden. Wat je aandacht geeft groeit, zo ook je irritatie aan burengeluiden. Hoe meer je het van je af kan laten glijden hoe beter. Makkelijker gezegd dan gedaan. Hier is de eindoplossing verhuizen geweest. Het is nooit beter geworden en van normaal praten tot continu de politie bellen bij het minste geringste overlast, alles zorgde alleen maar voor meer wrijving tussen ons en de toenmalige buren.

Vraag me oprecht af of zij dan zelf hier geen last van hebben. CalipsoLover schreef:Nu hoop ik gewoon dat dit iets tijdelijks is, mijn moeder heeft gisteren de buurman al eens proberen aanspreken, maar door het lawaai van de blazer kon hij haar niet horen
Zou ik meteen ook als argument gebruiken bij het volgende gesprek: 'weet je nog toen ik iets wilde zeggen en je verstond me niet...'