Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:57

Ppfff, broeken op vinted vind ik toch een moeilijk iets. Had ik nog nooit zo gekocht omdat ik het moeilijk vind, en nu toch gedaan...
Broek 1 is te kort en aan de krappe kant.
Broek 2 is prachtig, maar toch ook ietsje krap.
Broek 3 lijkt een 5/6 broek en mankeert echt cm-ers om dicht te krijgen...

Bij alledrie de taille gevraagd en komt overeen met mijn broeken. Alleen merk ik nu dus dat mijn broeken behoorlijk mee rekken en deze niet of heel wat minder....

Wat vragen/checken jullie allemaal voordat je een broek blind koopt?

eenitraM
Berichten: 10950
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:10

tengeltje11 schreef:
Ppfff, broeken op vinted vind ik toch een moeilijk iets. Had ik nog nooit zo gekocht omdat ik het moeilijk vind, en nu toch gedaan...
Broek 1 is te kort en aan de krappe kant.
Broek 2 is prachtig, maar toch ook ietsje krap.
Broek 3 lijkt een 5/6 broek en mankeert echt cm-ers om dicht te krijgen...

Bij alledrie de taille gevraagd en komt overeen met mijn broeken. Alleen merk ik nu dus dat mijn broeken behoorlijk mee rekken en deze niet of heel wat minder....

Wat vragen/checken jullie allemaal voordat je een broek blind koopt?


Kijk naar het merk. Een zara 38 is geen CenA 38 en ook geen only 38.

Kijk naar materiaal. 100%katoen valt altijd kleiner en is stugger dan combimateriaal.

Kijk naar de lengte, maar ook hier zijn lengte maat 30 van levi's anders dan de lengtemaat 30 van HM.

En kijk naar het model. Een momjeans valt anders dan een skinny high rise.

Alles je alle punten bij elkaar optelt en je weet wat je normaal hebt en wat je goed past, dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Zo weet ik dat de HM high rise shaping skinny jeans Maat 27/32 mijn ride or die jeans is. Ik weet de stof samenstelling, ik weet de lengtemaat.

Dus mocht ik een zara mom jeans komen dan size ik 2 maten op. (momjeans zit wat losser, zara valt kleiner, maar is grotendeels ook gecombineerde stoffen)

Als ik een only broek wil kopen, moet ik downsizen. Ik pas voor only de XS - lengtemaat 33, want only valt kort en Only is goedkoper jeansmateriaal (voornamelijk elastiek en dun).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Paardenfann4
Berichten: 1373
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:33

Laten jullie wel eens iets bezorgen door Homerr? Ik heb een broek gekocht via Vinted, maar die is nu al meer dan een week onderweg. Is dat normaal?

Anja_Joost

Berichten: 400
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:34

Oh, broeken is altijd lastig inderdaad.. dat is dan ook de reden dat ik (bijna) geen broeken via Vinted koop. Of hij moet echt heeeeel stretchy zijn, zo’n flared legging heb ik wel eens gekocht. Dat zit meestal wel goed. Jeans is helemaal lastig, die moeten ‘perfect’ passen.
Ik koop met name shirts, truien en jurkjes.

Ben nu voor mn dochter aan het neuzen. Zo leuk allemaal!

Anja_Joost

Berichten: 400
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:35

Paardenfann4 schreef:
Laten jullie wel eens iets bezorgen door Homerr? Ik heb een broek gekocht via Vinted, maar die is nu al meer dan een week onderweg. Is dat normaal?


Ja, een week tot twee weken is eigenlijk wel normaal bij Homerr

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:37

Hier even een vraag vanaf de andere kant, ik heb iets verkocht en moet het versturen met Homerr. Op het label staat dat ik tot 10-11 de tijd heb om te verzenden, maar ik kreeg vandaag ineens een mail dat ik het vandaag weg moest brengen omdat het anders vervalt. Maar ik kon (en zou) het morgen pas gaan afgeven. Hoe zit dat?

tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:03

Als ik dat sporadisch eens voor heb, klik ik ‘ik heb het pakket reeds verstuurd’ aan en breng het dan de dag erna binnen en laat dit ook de koper weten.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:23

Ah ok doe ik dat ook even. Ik had idd al een berichtje gestuurd. Is het een foutje ofzo?

Tytonidae
Berichten: 951
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:26

Heeft iemand wel eens deze melding gekregen?
30 Oct - Je pakket is onderweg naar de door jou geselecteerde Homerr
3 Nov - Oeps... je pakket heeft vertraging opgelopen. We zijn ermee bezig om dit op te lossen. Houd je email en Track & Trace in de gaten.

Enne, is het pakket dan ooit nog terecht gekomen? :')

tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:48

Hier gaat mondial normaal heel vlug, maar vorige week ook eentje 2 weken onderweg gehad met dezelfde melding. Is wel aangekomen, maar dus wel met veel vertraging

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 02:40

Tytonidae schreef:
Heeft iemand wel eens deze melding gekregen?
30 Oct - Je pakket is onderweg naar de door jou geselecteerde Homerr
3 Nov - Oeps... je pakket heeft vertraging opgelopen. We zijn ermee bezig om dit op te lossen. Houd je email en Track & Trace in de gaten.

Enne, is het pakket dan ooit nog terecht gekomen? :')


Heb dit nu al drie keer gehad en altijd kwam het pakketje toch aan! Soms moet je idd een week of twee wachten maar er is dus nog hoop!

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:02

Afbeelding

Afbeelding

Deze 2 vandaag ontvangen, volgende week volgt nog een pakket.

Anja_Joost

Berichten: 400
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:56

Die bovenste <3

Tytonidae
Berichten: 951
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:41

NoorW schreef:
Heb dit nu al drie keer gehad en altijd kwam het pakketje toch aan! Soms moet je idd een week of twee wachten maar er is dus nog hoop!


Oh wat fijn om te horen! Nu heb ik idd weer een beetje hoop! Stond er bij jou eerst ook dat het pakket onderweg was?

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:39

Kan je nog steeds bestellen vanuit Frankrijk?

tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:01

Ja hoor, gelukkig !

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 23:12

Ja! Net nog besteld! Vandaag weer 2 orders mogen halen, ben weer verliefd!

3 mini rokjes, 1 mini jurkje, super leuk met colletje eronder!

Afbeelding
T laatste rokje heb ik ook in de nieuwe kleuren maar vond hem zo gaaf! Mocht hem voor 1,25 overnemen :D nog helemaal perfect!

Afbeelding
Is dus dit rokje maar dan multicolor :D

Anja_Joost

Berichten: 400
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:18

Superleuk Friemel!!

Mo_86

Berichten: 1259
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:56

Superleuke aankopen komen er weer voorbij!

Hier eindigt het Vinted avontuur. Kreeg een melding dat ik een drempel nader en mijn identiteit moet bevestigen. Doe ik dat niet wordt m’n account geblokkeerd mbt aankopen en verkopen. De enige optie is het uploaden van een kopie van m’n paspoort waarbij geen gegevens mogen worden afgeschermd en waarbij dus ook bsn en alles zichtbaar moet zijn. Ik weiger dit, klacht ingediend en kreeg een slap standaardantwoord terug. Zij mogen niet eens een dergelijke onbewerkte kopie opvragen.

Balen, maar misschien ook wel goed om m’n koopverslaving aan te pakken, het liep aardig de spuigaten uit :')

tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:19

hier heb ik dat een tijdje terug ook gehad.... ook geweigerd, maar toen was alles plots geblokkeerd en uiteindelijk toch doorgestuurd.(rijbewijs, dat mocht ook)
daar ik ook best veel verkoop via vinted vond ik het zonde om het daarvoor allemaal te laten, want bv 2dehands en facebook enzo is een drama in vergelijking met vinted.

Anja_Joost

Berichten: 400
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:20

Huh?! Dat is nieuw voor mij. Zou ik overigens ook écht niet doen.. :n

tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:23

het is niet naar vinted, maar naar de bank waar je telkens je geld stuurt en bv het geld naar je overmaakt als je wil uitbetaald worden. die zijn wettelijk verplicht om de identiteit van hun klanten bij te houden.
ik heb bv het nederlands-talige contract opgevraagd. de bank zit in luxemburg.
ergens snap ik het wel. onze bank vraagt ook telkens een copie van je paspoort en als je een nieuwe pas krijgt, moet je die ook opnieuw binnenbrengen,dus je dit niet,worden uiteindelijk ook diverse dingen geblokkeerd... maar vinted is natuurlijk niet de bank die je kiest en vertrouwt....

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:31

Vind ik het alsnog raar Tengeltje... Jij bent geen klant bij die bank toch? Vinted moet eerder zelf denk ik iets van papieren/vergunning hebben voor een derdengelden rekening. En dan geloof ik wel dat Vinted aan hun bank moet verklaren aan wie zij geld overmaken, omdat ze niet mogen meewerken aan witwassen/fraude etc.Aantonen met een ID vind ik daarin wel best ver gaan

tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:37

als je je aanmeld op vinted ga je eigenlijk al akkoord met hun voorwaarden....
ook ik vind het nog steeds wat dubbel,maar het is dat of geen vinted meer....

Mo_86

Berichten: 1259
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:47

Maar het gaat nogal ver om een onbewerkte kopie te vragen. Je mag niets afschermen en geen watermerk gebruiken. Voor een bank zou ik het snappen, maar ik heb een account bij Vinted en niet die bank en ik heb geen idee hoe het met hun netwerkbeveiliging gesteld is. Ik vind het een te groot risico en het is bovendien een principekwestie persoonlijk. Er zijn zoveel andere mogelijkheden om een identiteit vast te stellen. Dus daag Vinted, het was leuk, maar m’n privacy is meer waard.