Wat ben jij anders gaan doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Wat ben jij anders gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 20:39

Wat ben jij anders gaan doen door deze crisis? Heb jij je leven veranderd en op welke manier? Ik heb mijn leefstijl omgegooid, ipv elke dag de tram naar het werk neem ik de fiets wanneer ik weer aan de slag mag. Ook krijgt mijn oma vaker een kaartje(kunnen nog niet bij haar in het verpleeghuis op bezoek)

Hutcherson

Re: Wat ben jij anders gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:45

ik geef mensen geen hand meer en daar voel ik me eigenlijk prima bij.
Ik merkte voorheen dat als mensen elkaar een hand geven om zichzelf voor te stellen, 9 van de 10 mensen wisten mijn naam toch niet meer of luisterden niet eens. Ik probeerde dat wel altijd te doen en ben vrij goed met namen, maar eigenlijk is het meer beleefdheid om elkaar een hand te geven maar voor de rest had het niet echt toegevoegde waarde.
Ik ben verder niet echt veel anders gaan doen. Ja in die periode ben ik mijn eigen perceel gaan runnen dus ben ik nu iedere dag bij mijn paard. Dat was voorheen ook niet zo. Maar dat heeft niks met de crisis te maken

Shadow0
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:45

Boodschappen laten bezorgen! Ik denk dat ik dat wel hou.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:50

Kleine dingen gaan waarderen in het leven. De vrijheid en luxe om spontaan uit eten te gaan, terrasje te pakken, op vakantie te gaan, met de hele vriendengroep dingen te kunnen ondernemen. Dat soort dingen.. Blij zijn dat mijn ouders zo dichtbij wonen en gezond zijn. Had het echt verschrikkelijk gevonden als ik daar nu niet heen mocht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:54

Betere monitoren en stoel gekocht maar verder zal alles weer redelijk hetzelfde worden als dat weer kan en mag.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:03

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 21:31

moonsparkle schreef:
.

Dat is ook echt niet fijn. Misschien kun je door middel van re-integratie je switch gaan doen? Neem je tijd je zal het nodig hebben

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 21:32

Autumnn schreef:
Kleine dingen gaan waarderen in het leven. De vrijheid en luxe om spontaan uit eten te gaan, terrasje te pakken, op vakantie te gaan, met de hele vriendengroep dingen te kunnen ondernemen. Dat soort dingen.. Blij zijn dat mijn ouders zo dichtbij wonen en gezond zijn. Had het echt verschrikkelijk gevonden als ik daar nu niet heen mocht.

Dat doe ik nu ook en de tijd nemen voor alles

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:57

Leuk topic purny, goed dat je wil gaan blijven fietsen naar je werk!

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat het drukke (sociale) leven wat ik leidde deels is gekomen doordat ik het zo gewend was en deels was om aan de verwachting/behoefte van anderen te voldoen. Ik vind het echter veel fijner om rustiger aan te doen, en dat zal ik hierna ook zo blijven doen. Wel even wennen voor mijn omgeving..

Ik ben dan ook voornemens om 1x in de 5 jaar naar vrienden hun verjaardag te gaan.

Verder verwacht ik meer te gaan thuiswerken en hoop ik dat anderen dat ook gaan doen waardoor we minder files krijgen (en beter voor het milieu bezig zijn). Meetings zullen hoop ik ook meer digitaal gaan plaatsvinden, maar dat kan ik niet in mn eentje bepalen.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:05

Ik ben aan cardio gaan doen, hardlopen. :)

En ik snoep minder en eet gezonder, want ik kom niet meer in kiosken op stations. We besteden ook minder aan boodschappen door 1x wekelijks een goed gepland boodschappenmoment te hebben in plaats van bijna dagelijks te gaan (we wonen bijna naast meerdere supermarkten, dus voor corona bepaalden we elke dag wat we gingen eten en gingen het daarna halen).

Ik merk ook dat ik vanuit huis werken ook veel beter kan. Eerder wilde ik dat nooit omdat ik thuis afgeleid raakte en er niet 'in' kwam (en omdat ik een duidelijke grens tussen werk en ontspanning wilde hebben), maar inmiddels heb ik een aparte werkruimte ingericht waardoor ik toch elke dag 'naar mijn werk' kan, en ik ben tot mijn eigen verbazing eigenlijk heel productief thuis! Ik zie mezelf dus in de toekomst ook wel meer vanuit huis werken.

Het gebrek aan reistijd zorgt ook dat ik meer energie overhoud aan het eind van de dag en in het weekend om mijn eigen dingen te doen, dus thuiswerken heeft verder ook best een positieve invloed die ik wel meer wil. :j Dat was echt een onverwacht effect.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:11

Ik vind de meer afstand van elkaar absoluut geen probleem, heerlijk! Ook de mondkapjes ben ik verrassend blij mee. Ik vind het hygiënischer en daarnaast ruik ik ook minder snel andere mensen, ik had gedacht dat ik ze oncomfortabel en onhandig zou vinden maar dat is echt niet het geval.

Ook een mooi pluspunt is dat niet overal meer kinderen naar binnen mogen of in het winkelwagentje/ kinderwagen moeten. Dat geeft toch ook een prettiger gevoel in de supermarkt.

Boodschappen bestellen en laten bezorgen deden we al, maar dat blijft ook zeker!

Doordat tijdens de Corona véél meer mensen buiten zijn en genieten van de natuur ga ik nog vroeger erop uit en eigenlijk vind ik dat heerlijk. Als het nog lekker fris is en alles is nog stil, alleen de vogeltjes die fluiten. <3 Sowieso vond ik het afgesloten Heuvelland wel prettig, niet alleen voor ons als inwoners maar ook voor de natuur. Waar ik normaal al een zak rommel zou hebben opgeruimd heb ik nu nog helemaal geen zwerfafval gevonden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:12

Doordat ik zoveel thuis zat werd ik echt gek van mijn huis. Vond het veel te krap en te veel meubels. Heb:
- Kleiner bed genomen (140 zonder dat grote hoofdbord ipv 180)
- twee kasten weg
- Kast op andere plaats
- zeker 4 boodschappentassen kleding en zooi weg gedaan
- Pannen / bakje weggedaan

Heb nu dus veel minder spullen en dat zal alleen maar minder worden haha.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:42

Ik ga nu nog maar 1 keer per week naar de supermarkt.
Om bijna elke dag te gaan was er in geslopen.
Scheelt een hoop energie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:31

Leuk topic.

Boodschappen bezorgen deed ik hiervoor al, maar ik ga nu nog minder naar winkels. Dus ik koop ook minder. Het scheelt me veel tijd en geld. Eens per 14 dagen komen de boodschappen, wat minder vaak is dan vroeger. Brood bakken deed ik ook al, maar ik bak nu al het brood zelf. Vlees eet ik nog nauwelijks. En ik was van plan dit jaar geen moestuin meer te doen, maar ben nu fanatieker dan ooit. En we hebben er 6 kippen bij voor de eieren. En ik werk meer thuis. Heb mn werkplek gezellig gemaakt.

En hoewel ik ontzettend druk ben met het werk, is het leven veel minder gejaagd. Wat Pumpina schrijft over sociaal leven herken ik ook heel erg. Heerlijk om rustiger aan te doen. Dat wil ik zo houden. Maar ik weet niet goed wat (of wie?) ik ga schrappen voor de toekomst. Dat vind ik nog wel lastig kiezen.

FrNo
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:38

Om eerlijk te zijn, in mijn dagelijks leven is er in principe niets verandert.
Mijn werk is hetzelfde gebleven, op de reachttruck in het dc van een supermarktketen.

Mijn paard staat bij familie, daar kan ik ook onbeperkt zijn, zonder extra regels.

Boodschappen doen plan ik nu wel in, minder vaak en als ik ruim de tijd heb.

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:35

Voor mij is er ook niet heel veel veranderd, buiten het werk tenminste. Ik deed al 1 keer in de week boodschappen, gingen weinig uit, niet vaak op bezoek en kregen weinig bezoek. Ik zie ook veel pluspunten, thuiswerken is ineens het nieuwe normaal geworden, en ik zie voor de toekomst ook veel meer thuiswerken.
Ik geniet nu met het thuiswerken enorm van de vogels en eekhoorns in de tuin. Snackbar voor hun staat voor het raam. Verder ben ik weer meer bezig met bloemen, heb veel kleine vaasjes en iedere week maak ik weer een nieuwe bloemenzee in die vaasjes, waar je eigenlijk niet veel voor nodig hebt. Staan ook kleine vaasjes langs mijn monitor, geniet er met volle teugen van. <3

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:51

Gezonder gaan eten, wat meer bewegen en ik kom nu juist zo veel meer buiten dan voor corona. Klinkt heel tegenstrijdig, maar ik kan bij mijn verzorgpaarden vaak terecht en dat is een afgesloten terrein (:

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:03

Shadow0 schreef:
Boodschappen laten bezorgen! Ik denk dat ik dat wel hou.

Ik ook én HelloFresh genomen. Maak nu zelf yoghurt en bak weer veel brood.

Kamperen op eigen terrein, houden we er ook in.

Minder sociale verplichtingen, meer thuis genieten van de kleine dingen.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:23

Ik doe niet zo heel veel anders, vooral veel thuiswerken. Wel merk ik dat ik meer vraag aan mensen hoe het met ze gaat en ben ik daar wat meer op gaan letten. Rondom mijn eigen vooral ontdekt dat je ook als je nergens heen gaat, het nog steeds zo druk en zo rustig voor jezelf kunt maken als je zelf wilt. Oh en ik ben veel meer tijd in mijn planten gaan stoppen. Dat is ook erg leuk! :)