Over een week of 6 wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd en daarbij hoort natuurlijk ook het ontwerpen van de tuin. Nu hebben we al inspiratie opgedaan in de Tuinen van Appeltern, maar voornamelijk voor soorten planten/groen en tegels.
Onze tuin wordt circa 13,50m lang bij 5,40m breed. Achterin staat een klein schuurtje van 2,50m x 3,20m. We hebben een grote schuifpui dus hoeven bij het huis geen rekening te houden met openslaande deuren. Wel willen we een meter of 4 betegelen om een terras te creëren.
Wat we sowieso erin willen: een stuk (kunst)gras, een pad naar de poort/schuur en borders met plantjes/groen etc. Alleen houdt ons brein hier op met ideeën
We willen geen recht toe recht aan strak ontwerp, juist wat speelser vinden we leuker. We zijn ook nog niet 100% zeker van de tegels die erin komen, dus ook daarin zijn we nog vrij.Even een snelle plattegrond

Links dus schuifpui met terras, rechts het schuurtje.
Wie wil er meedenken of mee ontwerpen?

Volgens mij kleigrond en het wordt, dacht ik, 20cm afgegraven en zand erop gestort. Hoe en wat precies durf ik niet te zeggen.
Vaak is het ook niet zo onderhoudsvrij als gedacht. Maar daar kun je zelf heel anders in staan.
. Mijn ervaring is dat hortensias het op deze grond echt super doen. 

Lekker groen ook en dat pad vind ik ook leuk gedaan!