Vergelijkbare laptop gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendyh

Vergelijkbare laptop gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 17:32

Mijn laptop is zojuist overleden. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe en zie door de bomen het bos niet meer. Wat is een vergelijkbare laptop met wat ik nu heb?
Dit zijn de specificaties van de overleden laptop.
Afbeelding

Deri
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Vergelijkbare laptop gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:33

Dat is flink oude laptop, wat is je budget voor een nieuwe? De meeste midrange laptops zijn een flink stuk beter dan wat er in je oude zit.

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 17:41

kiwi1990 schreef:
Dat is flink oude laptop, wat is je budget voor een nieuwe? De meeste midrange laptops zijn een flink stuk beter dan wat er in je oude zit.

Budget vind ik lastig. Je hebt laptops van €300,- maar ook van €1000,- Ik wil er niet op achteruit gaan. Maar hoef ook niet een veel betere. Ik kon alles wat ik wilde doen met mijn oude laptop. Als ik genoeg heb aan een laptop van €300 is het mooi meegenomen. Maar wat raad je aan i3, i5, i7? Hoeveel werkgeheugen enz.

Deri
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:46

Ik kan niet zomaar iets aanraden, want ik weet niet wat je ermee doet. Als je zelf films renderd, 3d modellen maakt, gamed etc hebt je natuurlijk een sterkere nodig dan een laptop waar je alleen een beetje mee browsed en netflix mee kijkt :D

Hoeveel opslag ruimte je nodig hebt, RAM, welke processor etc is dus erg verschillend per persoon en bepaald over het algemeen de prijs-range

edit: Waar gebruik je hem zoal voor? Maakt het iets makkelijker

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 17:57

Wat ik met mijn laptop doe: beetje internetten, netflixen, YouTube, sociale media. Het enige programma dat ik erop had staan vraagt minimaal Windows 7, 2ghz processor en 2 gb RAM.

Deri
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:12

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:28

Ik zou toch echt wel voor Windows 10 gaan. Windows 7 zit geen ondersteuning meer op dus die wordt heel snel onveiliger en voer voor lekken.

Deri
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:41

oji schreef:
Ik zou toch echt wel voor Windows 10 gaan. Windows 7 zit geen ondersteuning meer op dus die wordt heel snel onveiliger en voer voor lekken.

Als je een laptop nieuw koopt staat daar geen windows 7 meer op, is tegenwoordig gewoon W10

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:37

Als je alleen een beetje internet en Netflix kijkt, dan kan een i3 processor echt prima! Dat scheelt ook weer veel in de prijs

Zoe_97
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:54

Sneeuwvlok23 schreef:
Als je alleen een beetje internet en Netflix kijkt, dan kan een i3 processor echt prima! Dat scheelt ook weer veel in de prijs

Hangt ook van je geduld af :D ik heb al jaren een i7. Supersnelle pc. Mij moeder heeft een i3 en ik gooi hem telkens net niet uit het raam als ik het gebruik :j _O-

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:02

Bol geeft op het moment aardig wat korting op laptops: *link*
De bovenste (als je op laagste prijs sorteert), de Asus van €399, heeft goede recensies, 8GB geheugen wat wel erg fijn is, prima harde schijf, en eigenlijk alles wat je nodig hebt.

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:16

Ik raad aan om naar de dichtstbijzijnde Coolblue of MediaMarkt locatie te gaan en je benodigdheden te bespreken :) (of misschien bellen/chatten)
Hier kunnen ze je super goed helpen in wat je nodig hebt. Ik heb goede ervaringen bij de Coolblue waar ze niet eens perse focusten op het verkopen van hun producten maar echt om je te helpen - ook als zij dat niet in het assortiment hebben. Op deze sites kan je ook de laptops filteren op bijv. de specificaties van je oude laptop en kijken wat eruit rolt.

Ik denk dat je met 4GB RAM, i5 en een geheugen afhankelijk van hoeveel foto's/video's/bestanden je erop wil bewaren, echt een hele goede computer hebt. Ik schat dat rond de 500 euro.

https://www.coolblue.nl/product/841240/ ... -59y1.html Ik heb zelf ook een Acer en ben er erg tevreden mee! Deze heeft zelfs 8GB RAM.

Deri
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:37

jornymarlou schreef:
Ik raad aan om naar de dichtstbijzijnde Coolblue of MediaMarkt locatie te gaan en je benodigdheden te bespreken :) (of misschien bellen/chatten)
Hier kunnen ze je super goed helpen in wat je nodig hebt. Ik heb goede ervaringen bij de Coolblue waar ze niet eens perse focusten op het verkopen van hun producten maar echt om je te helpen - ook als zij dat niet in het assortiment hebben. Op deze sites kan je ook de laptops filteren op bijv. de specificaties van je oude laptop en kijken wat eruit rolt.

Ik denk dat je met 4GB RAM, i5 en een geheugen afhankelijk van hoeveel foto's/video's/bestanden je erop wil bewaren, echt een hele goede computer hebt. Ik schat dat rond de 500 euro.

https://www.coolblue.nl/product/841240/ ... -59y1.html Ik heb zelf ook een Acer en ben er erg tevreden mee! Deze heeft zelfs 8GB RAM.

Die is wel erg duur voor wat erin zit, dan zou TS de laptop aanraden die @8nnemiek linkte.
Mijn ervaring is dat ze je in een stenen winkel toch proberen te overtuigen iets te kopen wat net wat duurder is. Of iets wat je toch echt niet nodig hebt.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:44

Zoe_97 schreef:
Sneeuwvlok23 schreef:

Hangt ook van je geduld af :D ik heb al jaren een i7. Supersnelle pc. Mij moeder heeft een i3 en ik gooi hem telkens net niet uit het raam als ik het gebruik :j _O-

Hahah ja dat is zeker waar. Zelf heb ik een i5 genomen, omdat ik ook geduld van niks heb. Maar vrienden hebben wel i3 processors en die zijn er echt dik tevreden over :p

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 22:25

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat het die 8nnemiek aanraad gaat worden. Het is bijna dezelfde als die kiwi1990 aanraad. Deze heeft alleen de helft minder opslag maar ik kan de harde schijf van mijn oude laptop gebruiken als externe harde schijf.