Er zullen vast bokkers zijn die het herkennen.. Ik heb periodes (van gemiddeld een week) waarin ik elke dag, meerdere keren, de hik heb. En dan heb ik het niet over een hikje, maar een hele harde, pijnlijke hik. Deze houd ook rustig 15 minuten aan. Om gek van te worden!
Maar het ergste is dan, dat ik de klok erop gelijk kan zetten, dat zodra ik wat eet, ontbijt, lunch, avond eten, tussendoortje.. Dat ik dan de hik krijg.

Gemiddeld duurt zo'n periode een week, waarin ik er dus elke dag last van heb. Een maaltijd zonder hik is dan een feestje

Voorheen hielp het om dan wat te drinken te pakken. Zo snel mogelijk, achter elkaar, hele kleine slokjes nemen. 10/15 Seconden, achter elkaar. Zonder tussendoor te stoppen om adem te halen. Daarna, heel langzaam uitademen, en rustig inademen. Dan was hij vaak weg, maar nu helpt ook dat niet meer.
Er word gezegd dat je dan bijvoorbeeld te snel eet, maar hij speelt zomaar op bij de eerste hap eten die ik wegwerk. (Of zonder eten
) Oma zegt; adem inhouden en slikken. Of; na een hik, gelijk slikken. Maar dit werkt dus niet.Dus dan rest mij de vraag; wat helpt nu echt, om van die verdomde hik af te komen? Heb je een keer de hik (kan dit vervelend zijn natuurlijk), dat is te overzien. Dagelijks, meerdere keren per dag, 15-30 minuten de hik hebben, is echt niet leuk, en ontzettend frustrerend wanneer je je warme avondmaal graag warm wilt opeten, ipv koud

Wie helpt mij van mijn hik af?
Leuk voor als je tijdens zo'n periode uit eten gaat
Het klinkt heel suf, maar het helpt echt.
koop ballonnen - en ga die opblazen.