Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Narcomil schreef:Als je ook met videobewerking bezig bent, kun je beter meteen voor 16GB RAM gaan. Je wilt dan waarschijnlijk ook wel een dedicated graphics card, zeker als je in de toekomst wat games wilt spelen. Maar als je geen bijzondere games draait, hoeft dat geen heel nieuw of 6GB model te zijn.
Ryzen of Intel hangt een beetje van de generatie af. 10e generatie (dus nieuwste) van Intel doet het echt een stuk beter dan 9e generatie, ook qua temperatuur, dus daar maakt het niet zo veel uit.
Als je keuze hebt tussen een 9e generatie Intel en een Ryzen, kun je waarschijnlijk beter voor de Ryzen gaan. Maar ook daar, hou in gedachten dat veel laptops nou eenmaal met Intel uitgerust zijn en het zijn nog steeds geen slechte processors.
Veel succes en plezier met het uitzoeken
Ghostattack schreef:Touchscreen kan ik dan weer afraden, klinkt heel leuk maar in de praktijk doe je er niks mee. Ik heb er een staan met touchscreen en in de zomer kwam het regelmatig voor dat een vlieg al mijn tabbladen sloot
Alwiene schreef:@ghostattack, woeps zo'n vlieg klinkt niet tof, maar ik zou er graag mee willen tekenen dus denk dat ik het wel zou gebruiken. Ik neem je advies mee iig.
@Selina, ik heb ooit een Acer gehad en zo'n trauma aan de accuduur overgehouden dat ik mezelf plechtig beloofd heb nooit meer een Acer te kopen![]()
@Ikke dat geloof ik graag maar alle 32GB laptops die ik heb gezien lagen dan ook ruim buiten mijn budget haha.
@Amandavd, ik heb nu een Medion, en die wil ik juist vervangen haha.
@nielojram, nee ook omdat ik gewoon Windows wil, omdat ik bij Apple voor dezelfde specs veel meer geld zou moeten betalen en omdat ik dagelijks gebruik maak van programma's waarvan ik niet weet of ze wel draaien op een macbook. Het is dus gewoon niet mijn keuze.
@Spookyskippy mag ik vragen waarom je voor zo'n prijzige laptop bent gegaan als je zo te horen alleen maar functies gebruikt die je met een forse klasse lager ook kunt doen? Gewoon nieuwsgierig