Groen tot 2 meter hoog, ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Groen tot 2 meter hoog, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 11:43

Wij hebben gisteren een schutting kaalgestript van de klimop. Nu heeft deze de schutting aangetast waardoor het er niet zo mooi uit ziet. Nu is de schutting nog wel stevig genoeg, maar ik wil er wat voor plaatsen. De schutting is 2 meter hoog. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken. Ik wil geen klimop meer, maar hebben jullie nog ideeën hoe ik snel iets er tegenaan kan zetten? Bamboe(in bak)? Een rek met groen? Wordt een laurierhaag zo hoog?
Het liefst iets wat nog een beetje 'beschutting' biedt zodat je er niet doorheen kunt kijken.

Ik zie dat ik mn post kan aanpassen. Het is altijd nog een droom van mij om blauweregen in de tuin te hebben, zou dat werken? Want dat is ook een klimmer toch?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:55

Een mooie vuurdoorn een optie?

Stevige planten, geven in het najaar leuke gekleurde besjes die ook door merels gegeten worden, en vogels willen er ook nog wel graag in nestelen.

Een blauwe regen is prachtig, maar dat werkt het beste over bijvoorbeeld een pergola. Om een soort van haag te creëren zou ik het niet aanraden.
Heb je misschien een foto van de huidige situatie?

Earth

Re: Groen tot 2 meter hoog, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 11:59

Dank je voor je reactie. Ik heb geen foto. Ik zie net ook dat blauwe regen niet groen blijft in de winter, ik zoek wel iets wat bladhoudend is zeg maar.
De vuurdoorn hebben wij achter staan zie ik, maar die vind ik niet zo mooi denk ik. Daar zitten ook stekels in toch?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:05

Wij hebben een groenschutting van Toscaanse jasmijn. Groenblijvend en geen woekeraar, en eind najaar/zomer mooie witte geurende bloemen erin. Hebben wel veel zon nodig om het goed te doen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:20

Rintah schreef:
Wij hebben een groenschutting van Toscaanse jasmijn. Groenblijvend en geen woekeraar, en eind najaar/zomer mooie witte geurende bloemen erin. Hebben wel veel zon nodig om het goed te doen.

Ja, die is mooi!! Hoe snel groeit deze? Ik vind zo'n schuttingpaneel, maar die kost 200 euro :P
Oh nee, dat is weer eentje van de kardinaalsmuts, die vind ik een stuk minder mooi.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:26

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:34

Passiebloem kan ook mooi vol worden en is redelijk wintergroen. En heeft echt schitterende bloemen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 15:09

Serendipity1 schreef:
Passiebloem kan ook mooi vol worden en is redelijk wintergroen. En heeft echt schitterende bloemen

Ja klopt, die heb ik hier ook al staan, maar die wordt denk ik niet zo groen als ik zou willen. Als in heel veel bladeren.

Rintah ik ga even kijken. Gekeken, mooi hoor. Welke planten heb je daar in staan?

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:58

Een beukenhaag?
wij hebben dat rond de weides en de rijbaan. Het meeste houden wel redelijk laag, zo hoog als de omheining van de wei. Maar rond de bak hebben we een stuk wel meer dan 2m hoog, zodat we altijd uit de wind zitten.
Daar zijn weer verschillende soorten van, maar volgens mij heb je ook soorten die heel lang groen blijven.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:16

Earth schreef:
Serendipity1 schreef:

Ja klopt, die heb ik hier ook al staan, maar die wordt denk ik niet zo groen als ik zou willen. Als in heel veel bladeren.

Rintah ik ga even kijken. Gekeken, mooi hoor. Welke planten heb je daar in staan?

Basis is sterjasmijn en daar doorheen staat het en der clematis(div. varianten) en winterjasmijn.