Wat doe ik in mijn extra tijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fineapple

Wat doe ik in mijn extra tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 12:44

Hoi!

Ik vraag mij af of jullie mij kunnen helpen.

Het zit namelijk zo; ik heb een baan waarbij ik veel moet wachten. Ik heb de toegang tot mijn laptop en zit hier ook redelijk veel achter. Af en toe op een doordeweekse dag maar eigenlijk alleen in het weekend heb ik het even druk maar tussendoor verveel ik mij vaak wel. Vooral door Corona is het érg rustig momenteel.

Ik wil graag wat nuttigs doen in deze tussentijd, in plaats van op Bokt of loze spelletjes doen. Maar ik weet niet zo goed wat! Een online cursus zat ik al aan te denken, maar heb niet direct iets op het oog wat ik precies wil. Daarbij ben ik maximaal aan het sparen voor een eigen huis en zou ik liever wat extra's verdienen in plaats van dat ik geld uitgeef aan een cursus.

Ik ben redelijk goed in schrijven en de Nederlandse taal (geen pro) en ik heb ooit gehoord over dat je daar eventueel iets mee zou kunnen doen op freelance basis? Tekststukken checken of spelling of iets dergelijks. Zoiets!

Ook ben ik erg creatief en werk ik graag met interieur. Iets met interieuradvies lijkt mij dan ook erg leuk.

Hebben jullie een idee voor mij? Ik vind het zo lastig!
Laatst bijgewerkt door Fineapple op 25-05-20 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Re: Wat doe ik in mijn extra tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:46

Niet mogelijk om wat meer werk te krijgen binnen het huidige bedrijf?

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 12:52

Matheno schreef:
Niet mogelijk om wat meer werk te krijgen binnen het huidige bedrijf?

Daar heb ik al meerdere keren naar gevraagd. Op dit moment is dat niet mogelijk. Over een paar maanden is mijn eerste contract verlopen en het was de bedoeling dat ik dan voor een andere (extra) functie in aanmerking kom. Dat kan ik combineren met de functie die ik nu heb.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:55

Ik lees mee, hier hetzelfde probleem. Facebook en bokt heb je ook zo 'uitgelezen'. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:56

Verdiepingscursus in je werkveld op kosten van je werkgever?

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:05

Boek lezen (eventueel non fictie/educatief), leren fotograferen en in de tussentijd die foto's bewerken (kost veel tijd), extra taal leren (eventueel via een cursus online of juist die cursus interieur gaan volgen), of natuurlijk een online opleiding zoals je al zegt, kijken of het mogelijk is in die tijd online te werken (bv belwerk als dat mogelijk is op eigen locatie, enquêtes, inderdaad iets met taal opzetten zoals je al noemt.) Creatieve vaardigheid leren als breien of tekenen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:06

Artikelen schrijven? https://www.infonu.nl/aanmelden/index.php

Dit heb ik ook gedaan bij een bijbaan waarin ik veel moest wachten. Is ook nog leuk, want je kunt je bijvoorbeeld verder gaan verdiepen in bepaalde onderwerpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:07

Taalcursus?
Cursus wbt paarden?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:35

Scripties nakijken via een site als Scribbr?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:39

Kijk voor de gein eens naar websites ala coursera.org. Daar zijn meerdere gratis courses te volgen, erg leuk en leerzaam!

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 19:38

Wat een goede ideeën allemaal! Ga ze zo even goed bekijken :j

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:50

Sem_ schreef:

Hier dacht ik ook aan nadat ik de OP had gelezen :D
En andere ideeën: een zelfstudie, podcast kijken op YouTube, lekker naar buiten of klussen in huis?

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 10:11

absque_dubio schreef:
Ik lees mee, hier hetzelfde probleem. Facebook en bokt heb je ook zo 'uitgelezen'. :=

Haha klopt! En zelfstudie of boeken lezen houdt ook een keer op :P

SandAndOak schreef:
Boek lezen (eventueel non fictie/educatief), leren fotograferen en in de tussentijd die foto's bewerken (kost veel tijd), extra taal leren (eventueel via een cursus online of juist die cursus interieur gaan volgen), of natuurlijk een online opleiding zoals je al zegt, kijken of het mogelijk is in die tijd online te werken (bv belwerk als dat mogelijk is op eigen locatie, enquêtes, inderdaad iets met taal opzetten zoals je al noemt.) Creatieve vaardigheid leren als breien of tekenen.

Boek lezen enzo heb ik allemaal al gedaan, maar ik wil graag echt wat nuttigs doen in mijn tijd :j Die online opleiding ga ik zeker naar kijken, maar het liefst zou ik juist wat extra's verdienen. Belwerk is helaas niet mogelijk; ik moet ten alle tijden mijn werk direct kunnen neerleggen.

Sakura789 schreef:

Dit heb ik ook gedaan bij een bijbaan waarin ik veel moest wachten. Is ook nog leuk, want je kunt je bijvoorbeeld verder gaan verdiepen in bepaalde onderwerpen.

Oh wat leuk! Dit lijkt mij oprecht leuk! Ik ga mij zo direct inschrijven. Verdien je er daadwerkelijk wat aan? Of is het meer zakgeld? Hoe dan ook; alles is mooi meegenomen :D

brokjes schreef:
Taalcursus?
Cursus wbt paarden?

Cursussen ga ik zeker naar kijken :j

Sem_ schreef:

Ik ga eens kijken!

Laurora schreef:
Kijk voor de gein eens naar websites ala coursera.org. Daar zijn meerdere gratis courses te volgen, erg leuk en leerzaam!

Leuk! Ik ga eens kijken :)

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 10:11

LienC schreef:
Sem_ schreef:

Hier dacht ik ook aan nadat ik de OP had gelezen :D
En andere ideeën: een zelfstudie, podcast kijken op YouTube, lekker naar buiten of klussen in huis?

Podcasts enzo allemaal al gehad. Naar buiten kan niet en ik werk niet thuis haha

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:18

Mocht je het leuk vinden kan je momenteel bij het Rode Kruis een gratis EHBO cursus volgen online
Niet betaald, maar misschien wel hele nuttige kennis

Britta31
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:19

Je vouwwas en strijkgoed meenemem :+

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 10:44

Meile schreef:
Mocht je het leuk vinden kan je momenteel bij het Rode Kruis een gratis EHBO cursus volgen online
Niet betaald, maar misschien wel hele nuttige kennis

Oh leuk! Goed om te weten! Ik heb al wel BHV cursussen gehad, zou dit een waardevolle toevoeging zijn?

Britta31 schreef:
Je vouwwas en strijkgoed meenemem :+

Hahaha ze zien me al gaan hier :') Brengen ze hun eigen strijkgoed ook mee voor mij.

Maar nee, ik heb te maken met klanten, vandaar dat het eigenlijk beperkt moet blijven tot mijn cumputer aangezien ze niet op mijn scherm kunnen kijken :+

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:11

In mijn studententijd verdiende ik er ongeveer 70-100 euro aan per maand. Daarna nog jaren een klein beetje. Moet ik wel zeggen dat ik sinds ik werk niets meer mee doe. Het is in het begin wel even investeren, maar vond het erg leuk om te doen!

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 11:53

Sakura789 schreef:
In mijn studententijd verdiende ik er ongeveer 70-100 euro aan per maand. Daarna nog jaren een klein beetje. Moet ik wel zeggen dat ik sinds ik werk niets meer mee doe. Het is in het begin wel even investeren, maar vond het erg leuk om te doen!

Oh leuk! Ik ben net begonnen aan mijn eerste artikel, puur om even te kijken hoe en wat. Hoeveel artikelen had jij destijds?

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:08

Sakura789 schreef:

Klinkt interessant.
Wat wordt er van je verwacht?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:16

Een inhoudelijk artikel met een x aantal woorden.

Ik denk dat ik destijds over de 100 artikelen had, dus daarom schoot het ook wel op. Op een gegeven moment zag ik welke onderwerpen het meest verdienden en ben ik daarmee verder gegaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:21

Ik denk dat het heel moeilijk is een leuk betaalde bijbaan te vinden wat je op je laptop kunt doen, op tijden die je zelf bepaald, en zonder specifieke papieren ergens voor. Tenzij je alleen zit, en een webcam hebt _O- _O- Anders zou de hele wereld dit wel doen. Ik denk dat je heel blij moet zijn met die link voor artikelen, een klein zakcentje is beter dan niets!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:30

Is dat effectief zonder addertjes, die infonu.nl? Ook gekeken naar opgeven voor de belastingen enzo?
Krijg jij momenteel nu ook nog inkomsten voor die artikelen dat je ooit geschreven hebt Sakura?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:45

Ja nog steeds, ik geef het op bij overige inkomsten.

In de eerste jaren ontving ik elke maand geld, na twee jaar eens per twee maanden en na vijf jaar eens per 3/4 maanden. Het is nu bijna tien jaar geleden, dus inmiddels halen actuelere stukken het geschrevene in.

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 12:55

GamblersCup schreef:
Ik denk dat het heel moeilijk is een leuk betaalde bijbaan te vinden wat je op je laptop kunt doen, op tijden die je zelf bepaald, en zonder specifieke papieren ergens voor. Tenzij je alleen zit, en een webcam hebt _O- _O- Anders zou de hele wereld dit wel doen. Ik denk dat je heel blij moet zijn met die link voor artikelen, een klein zakcentje is beter dan niets!

*D :9 :=