Zeevonk jagende bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:26

Ik ga vanavond voor het allereerst kijken. Wel in mijn eentje want al mijn vrienden zitten in Frankrijk. Vind het een beetje eng, in mijn eentje in het donker rijden en op het strand zijn, maar hoop echt dat ik het te zien krijg

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:29

Ligt eraan waar je heen gaat op sommige Populaire stranden Zul je denk wel andere spotters tegen komen.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:33

@ Lestrange: waar ga je spotten? Misschien zijn er ook wel bokkers. En inderdaad op grote stranden is het soms best druk met spotters :)

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:36

Ik weet het nog niet zeker. Ik woon in omgeving rotterdam dus ik kan naar Scheveningen rijden, maar ook naar rockanje, hoek van Holland.... geen flauw idee, oprecht. Veel opties. _O-

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:45

Ik heb het zelf nu 2x gezien op de maasvlakte bij slufterstrand, maar daar zijn nooit zoveel mensen. Als je niet prettig vind om alleen te zijn zou ik de brouwersdam of scheveningen aanraden Lees dat daar vaak veel spotters heen gaan.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:49

Roosje01 schreef:
Ik heb het zelf nu 2x gezien op de maasvlakte bij slufterstrand, maar daar zijn nooit zoveel mensen. Als je niet prettig vind om alleen te zijn zou ik de brouwersdam of scheveningen aanraden Lees dat daar vaak veel spotters heen gaan.


Dankjewel voor de tip! Ik dacht al dat Scheveningen wat drukker zou zijn. Maar misschien wel lastig met parkeren want dat kan ik nog niet zo goed :')

Het slufterstrand woon ik dichtbij! Dat kan ik ook doen, die heeft goede parkeerplekken.

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:02

Ik heb het laaste keer heel goed gezien bij de blauwe palen al was het wel verder in zee ivm laag water toen.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:32

Lestrange01 schreef:
Roosje01 schreef:
Ik heb het zelf nu 2x gezien op de maasvlakte bij slufterstrand, maar daar zijn nooit zoveel mensen. Als je niet prettig vind om alleen te zijn zou ik de brouwersdam of scheveningen aanraden Lees dat daar vaak veel spotters heen gaan.


Dankjewel voor de tip! Ik dacht al dat Scheveningen wat drukker zou zijn. Maar misschien wel lastig met parkeren want dat kan ik nog niet zo goed :')

Het slufterstrand woon ik dichtbij! Dat kan ik ook doen, die heeft goede parkeerplekken.


Om die tijd is Schevingen niet meer zo druk :). Ik zou dan op de navigatie Zuiderstrandtheater aanhouden, dan daar parkeren en loop je zo het havenhoofd op. Je hoeft niet bang te zijn dat je alleen bent. Sowieso zitten daar best wat mensen nog tot laat met dit weer en tegenwoordig dus ook best wat zeevonkspotters.

Anders kun je ook nog naar Kijkduin rijden. Sowieso zijn vanavond de strandtenten tot laat open en dus nog genoeg volk! Bij Kijkduin kun je ook gratis parkeren. Haagse beek aanhouden op de navigatie of anders gewoon Kijkduin boulevard. Voor onwijze drukte hoef je niet meer bang te zijn met parkeren hoor eind van de avond!

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:34

Wij gaan vanavond ook , geen idee nog waar.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:53

DewiRox schreef:
Lestrange01 schreef:

Dankjewel voor de tip! Ik dacht al dat Scheveningen wat drukker zou zijn. Maar misschien wel lastig met parkeren want dat kan ik nog niet zo goed :')

Het slufterstrand woon ik dichtbij! Dat kan ik ook doen, die heeft goede parkeerplekken.


Om die tijd is Schevingen niet meer zo druk :). Ik zou dan op de navigatie Zuiderstrandtheater aanhouden, dan daar parkeren en loop je zo het havenhoofd op. Je hoeft niet bang te zijn dat je alleen bent. Sowieso zitten daar best wat mensen nog tot laat met dit weer en tegenwoordig dus ook best wat zeevonkspotters.

Anders kun je ook nog naar Kijkduin rijden. Sowieso zijn vanavond de strandtenten tot laat open en dus nog genoeg volk! Bij Kijkduin kun je ook gratis parkeren. Haagse beek aanhouden op de navigatie of anders gewoon Kijkduin boulevard. Voor onwijze drukte hoef je niet meer bang te zijn met parkeren hoor eind van de avond!



Strandtenten klinken wel erg leuk! Misschien dat proberen. Heb er wel veel zin in, en hoop dat ik de zeevonken ga zien vanavond :D

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:27

Ik vind het Zuiderstrandtheater juist geen aanrader. Zijn daar een keer 's nachts geweest om zeevonk te spotten, maar hingen rare figuren rond. :=

Vind zelf Ter Heijden en Monster heel leuk om naartoe te gaan! Is wel wat stiller.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:29

Cinderella schreef:
Ik vind het Zuiderstrandtheater juist geen aanrader. Zijn daar een keer 's nachts geweest om zeevonk te spotten, maar hingen rare figuren rond. :=

Vind zelf Ter Heijden en Monster heel leuk om naartoe te gaan! Is wel wat stiller.


Oh, hier eigenlijk nooit gekke dingen gehad. Juist dat het er eerder gezellig was met allemaal kampvuren en vissers.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 23:33

Er is lichte zeevonk gespot in noordwijk.

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:08

Zijn er vannacht nog mensen wezen spotten? Wij hebben helaas geen tijd gehad. Wie weet komende week nog als het zo warm blijft :D

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:38

Het weer sloeg om.. Weinig zeevonk.. Veel onweer.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:50

Ik heb gisternacht nog wel wat zeevonk in de haven gezien, maar vannacht nagenoeg niets.. alleen bij het doorspoelen van de wc op de boot :')

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:06

Afgelopen nacht was ik in Noordwijk bij de Langevelderslag. Werd even heel erg mooi, fel maar alleen in de golfslag en opeens was het weer weg, zo net voor de bui. Ik vond het moeilijk vast te leggen maar wat was het gaaf om te zien.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:36

Nou ik die alleen zou gaan is uiteindelijk veranderd in: ik, mijn moeder, mijn broertje, mijn zusje EN een hond. Want: "ja wij willen het toch ook wel zien".

Eerste keer dat de hele familie in maanden ergens samen voor het huis uit gaat. Ik ben naar rockanje gereden, het onweerde wel hard.

Uiteindelijk bij de zee aangekomen en er was zeevonk!!! Niet veel, maar het was er! We hebben een half uur bij het water gelopen (en in het water). Je kon de bliksem zien, wat het alleen maar mooier maakte.

Toen zijn we weer terug gereden (met een hond die naar natte hond rook maarja..)

Super leuk dus! We gaan volgende week weer om te zien of er wat meer te zien is!

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:21

Wij zijn in Katwijk geweest en Scheveningen maar niks gezien helaas.

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:21

Oeh even een stipje hier... Ik wil ook heel graag de zeevonk spotten maar ben doordeweeks toch soms wat te moe icm vroeg moeten opstaan...

Hopelijk binnenkort een dinsdag, vrijdag of zaterdagavond dat het warm en broeierig is

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:52

Ik denk dat er aankomende week tegen het einde aan en volgend weekend er best wel een grote kans is op zeevonk :)

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:03

zijn er mensen die vanavond ook gaan kijken of ze zeevonk kunnen spotten?

Ik hou zelf even de facebook pagina met meldingen voor zandvoort in de gaten. Mocht er iets gespot worden ga ik er heen. Gisteravond ben ik even geweest maar toen niks gezien.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:34

Ik zou graag zeevonk willen spotten in Groningen maar vind het nog lastig te bepalen waar ik dan moet zijn.. heeft iemand tips?

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Zeevonk jagende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:20

Dan zou je naar Schiermonnikoog kunnen

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:34

uggy schreef:
Ik zou graag zeevonk willen spotten in Groningen maar vind het nog lastig te bepalen waar ik dan moet zijn.. heeft iemand tips?

Delfzijl zou ook kunnen.