Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sheran schreef:Ik weet dat ze hier in de UK dit jaar zijn overgestapt op Édito, dus kan best zijn dat ze hier voorheen ook jouw methode gebruikt hebben. Maar ik denk dat je met elke methode die door de AF gebruikt is/wordt wel goed zit.De Alliance Francaise in Nice gebruikt overigens voor zelfstudie de boeken van 'Français progressif'. Die heten dan 'grammaire progressive du Francais' etc. Ze hebben grammatica, orthografie, vocabulaire, conjugaties en volgens mij nog 1. Oefenboek, tekstboek, CD etc etc.
Mkango schreef:Sheran schreef:Ik weet dat ze hier in de UK dit jaar zijn overgestapt op Édito, dus kan best zijn dat ze hier voorheen ook jouw methode gebruikt hebben. Maar ik denk dat je met elke methode die door de AF gebruikt is/wordt wel goed zit.De Alliance Francaise in Nice gebruikt overigens voor zelfstudie de boeken van 'Français progressif'. Die heten dan 'grammaire progressive du Francais' etc. Ze hebben grammatica, orthografie, vocabulaire, conjugaties en volgens mij nog 1. Oefenboek, tekstboek, CD etc etc.
Voor Édito gebruikten ze ook Alter Ego. Sheran schreef:Ah, makes sense.In de lessen wel Édito inderdaad, maar in de bibliotheek stapels en stapels van Français Progressif. Dat zijn niet echt lesmethodes, meer zelfstudiemethodes (ook met antwoordmodel etc). Die gebruiken ze zeker weten nog steedsVoor Édito gebruikten ze ook Alter Ego.
Hier helaas dus geen bibliotheek met zelfstudiemateriaal, dus ik probeer nog steeds zoveel mogelijk "alledaagse" dingen in het Frans te doen ipv Engels (recepten, tutorials, etc.) M'n luistervaardigheid is echt prut, maar wordt wel aanmerkelijk beter nu ik gewoon wat interviews, instructievideo's etc. op YT kijk, en wat betreft m'n leesvaardigheid, las ik edities van inscripties zo weg voor m'n scriptie, maar kwam ik niet eens door de eerste pagina van een simpel leesboek.