Vrijgezellenfeest in coronatijd help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

Vrijgezellenfeest in coronatijd help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 11:41

Tja en toen bedacht dat mijn beste vriendin dat ze wil trouwen.
Zo'n 1,5 jaar geleden is ze ten huwelijk gevraagd en waar ze voorheen de bruiloft nog naar voren bleef schuiven, heeft ze nu bedacht dat het direct moet. Dus zo geschiedde.

Hartstikke leuk natuurlijk, ik gun het haar van harte, zeker nu ze zwanger is van haar 2e kindje. Ze wil het klein houden, iets wat in deze tijd ook een vereiste is om überhaupt te mogen trouwen.

Maar goed, ze gaat dus binnen 4 weken trouwen. En ik wil dit eigenlijk niet voorbij laten gaan zonder vrijgezellenfeest. Maar hoe?

Hebben jullie leuke ideeën ? Ik woon buitenaf met heel veel ruimte om het huis en heel veel schuurruimte. ER kan hier prima iets georganiseerd worden met het in acht nemen van de corona regels. Ruimte genoeg.

Maar hoe maken we er een leuke middag/ avond van? Weten jullie leuke activiteiten die je aan huis kan doen en die ik binnen 2 weken kan organiseren?

Activiteiten die coronaproof zijn, maar ook zwangerproof zonder dat het saai wordt.

Ik ben benieuwd.

MarlindeRooz

Re: Vrijgezellenfeest in coronatijd help

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:43

Je volgieten met drank kan al niet haha. Jammer is dat.

Heeft de bruid nog hobby's waar je wat mee kan?
En anders typische activiteiten als dingetjes bakken / versieren. Rompertje intekenen voor de kleine die op komst is. Spelletjes doen zoals kegelen en ringwerken ofzo? Soort zeskamp?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:44

Wat eten betreft kun je natuurlijk veel afhalen maar ook zelf dingen halen. Cupcakes of een taartje misschien, wat zoute hapjes etc.

Wat activiteiten betreft, ligt ook een beetje wat voor type mens je bruid is. Is het iemand die spelletjes leuk vindt? Dan zou je een pubquiz kunnen organiseren, of misschien is er iemand die workshops op locatie geeft wat jullie kunnen doen? Wij hebben voor mijn vrijgezellenfeest bijv. servies met blond amsterdam afbeeldingen beschilderd etc.

Ik zou eens googlen op workshops aan huis etc.

floorsil
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:49

Wij hebben zo'n ik hou van Holland spel gedaan en dat kon best op wat afstand of een moorddinee. Laatst had iemand een wie is de mol spel gedaan. Wel dus georganiseerd op eigen lokatie
⚠️ floorsil kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:54

floorsil schreef:
Wij hebben zo'n ik hou van Holland spel gedaan en dat kon best op wat afstand of een moorddinee. Laatst had iemand een wie is de mol spel gedaan. Wel dus georganiseerd op eigen lokatie

Kan ook met bv een escape room!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:02

Iets om over na te denken is hoe iedereen naar jouw huis komt.
Is er voldoende parkeergelegenheid? Ik weet niet of iedereen elkaar kent, maar wellicht moeten er carpoolafspraken worden gemaakt en in auto's moeten dan spatschermen/bescherming worden gemaakt.
Per 1 juni staat het OV nog niet open voor uitjes (buiten dat is het OV momenteel ook niet heel betrouwbaar; kans op te snel te vol/druk en treindiensten die stil worden gezet)

Een pubquiz of weerwolven van wakkerdam of Wie is de Mol zou erg leuk kunnen zijn. Of bingo/swingo. Dan kan uitstekend op afstand, en dat lijkt wat suf, maar afhankelijk van jullie gevoel van humor kun je daar best iets grappigs/meligs van maken.

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:18

Houd je rekening met de boetes? Zelfs met 1.5m afstand (wat in de praktijk op een feestje onmogelijk is..) mag het nog niet en met 400euro pp loopt het hard op. OF je moet een skype feestje organiseren? lijkt me eigenlijk niet zoveel aan maar goed..

Of een after corona-vrijgezellen feestje over een paar maanden?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:18

Maar hoe wil je mensen uitnodigen? De regel is toch nog altijd maximaal 3 personen ongeacht hoe groot de ruimte is?
Citaat:
Mag ik met vrienden buiten chillen, picknicken, barbecueën etc?
Nee. In principe niet. Als je iets organiseert met mensen van buiten je huishouden, is dat volgens de noodverordening nog steeds strafbaar. Ook al houd je genoeg afstand.

Gaby, je mag toch maar met maximaal 1 persoon buiten je gezin in de auto zitten? Dat staat op politie.nl
Citaat:
Het is onverstandig én strafbaar om met 3 personen (of meer) in een auto te zitten als je niet uit hetzelfde gezin komt. Het kan je een boete opleveren van 390 euro (of 95 als je tussen de 13-17 bent). Ben je 18 jaar of ouder, dan komt de boete ook als aantekening op je strafblad te staan.

Beide quotes van politie.nl

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:19

Wie weet wil TS alleen de bruid en 2 vriendinnen uitnodigen. :)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:27

Selka schreef:
Gaby, je mag toch maar met maximaal 1 persoon buiten je gezin in de auto zitten? Dat staat op politie.nl
Citaat:
Het is onverstandig én strafbaar om met 3 personen (of meer) in een auto te zitten als je niet uit hetzelfde gezin komt. Het kan je een boete opleveren van 390 euro (of 95 als je tussen de 13-17 bent). Ben je 18 jaar of ouder, dan komt de boete ook als aantekening op je strafblad te staan.

Beide quotes van politie.nl

Dan kun je nog steeds carpoolen, als person A persoon B oppikt bedoel ik, waar persoon B in coronavrije tijden met het OV zou zijn gegaan.
Wat betreft de spatschermen/bescherming; ik moest denken aan de plaatselijke voedselbank die een doorzichtig plastic scherm hebben geplaatst.
(Ik had in mijn hoofd zitten dat kleine samenkomsten tot 10 personen vanaf 1 juni weer mochten, maar dat klopt dus niet? Zelf heb ik bijna nooit bezoek, en nooit meer dan 2 mensen tegelijkertijd)

Technisch gezien is een vrijgezellenfeest op afstand mogelijk, indien iedereen beschikking heeft over een laptop met webcam en Zoom. Misschien zijn een aantal van de geopperde opties om te zetten in webvarianten?
Laatst bijgewerkt door Gaby op 19-05-20 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Amado7
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:28

Vanaf 1 juni 10 toch? :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:28

High-tea? Kan je ook de 1,5m waarborgen :)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:58

Verwarrend is dat Rijksoverheid andere informatie geeft dan politie.nl.

Afbeelding

Ik zou kijken of je iets in de tuin kunt organiseren. Misschien bij een restaurant een lekker diner afhalen, alcoholvrije cocktails maken, quiz met leuke feitjes over bruid en bruidegom,...

Shadow0
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:26

Laser game? High tea en oud-engelse spellen (zoals croquet, of iets als kubb), of juist de andere kant op en mestvorkdarts en boerengolf?
⚠️ Shadow0 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:32

To, ik zou wel even informeren of de bruid hier uberhaupt zin in heeft.
Verder zou ik een high tea of zo doen.