Welke auto hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kunga

Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 14:21

Hoi!
Ik ben aan het rondkijken voor het kopen van mijn eerste auto en vroeg me af wat voor auto's jullie allemaal hebben! En wat je fijn vind aan de auto en minder fijn en ook of jullie je auto een naam geven bijvoorbeeld. :')

Ik ben benieuwd!

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:32

Ik heb een Fiat 500 uit 2013, echt een topper!

Was niet super duur in aanschaf (€7000 of zo), kost weinig in wegenbelasting, €75 per kwartaal, rijdt 1/18 en verzekering is maar €55/mnd.
Ik rij er voor mijn werk regelmatig 1,5 uur achter elkaar in, ook geen probleem. Wel jammer dat ‘ie geen cruise control heeft, maar voor de rest heb ik niks te klagen.

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:35

Volkswagen up! Hele fijne auto. Het enige wat ik er minder aan vind is dat het een vrij kleine auto is, soms wel lastig met materialen halen voor klussen in huis en meubels enzo. Ik moet dan steeds een auto lenen of een auto met trekhaak lenen en een kar. Maja doordat het een kleine auto is, is het ook een hele zuinige auto en ik prop de auto altijd overal zo tussen op de parkeerplaats.

Geen naam haha *\o/*

Monchou

Re: Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:36

Toyota Aygo, superzuinig en goedkoop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:38

Ik lease een Mitsubishi Spacestar uit 2018. Heel fijn autootje, compact maar ruimtelijk genoeg om er nog wat leuks in kwijt te kunnen. Mijn enige minpunt is dat hij een 1.0 motortje heeft en dat hij bij bv heuvelop invoegen op een korte invoegstrook echt moeite heeft. Ik moet dan echt plankgassen in z'n 3 en dan kan ik met 80/90 invoegen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:38

Fiat Tipo uit 2018 (?).
Nog nooit van gehoord totdat vriend m te leasen kreeg :') .
Maar ik vind het een fijn ding!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:39

Ford Fiesta uit 2005. Hele fijne lichte auto, niet echt zuinig en ik mis de cruise control :Y)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:40

Ik heb sinds 2 weken een Kia Picanto uit 2014. Wel de 1.2 plus pack.
Voordelen vind ik dat die 5 deuren heeft, gooi makkelijk wat op de achterbank. Goedkoop in de wegenbelasting, zuinig geen idee van, daarvoor heb ik de auto te kort. Rijd verder goed, voor een kleine auto heeft die een goede wegligging. Stoel zit goed.
Nadeel is dat de kofferbak vrij klein is, een kratje kan er eigenlijk net niet in.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:41

Mercedes A klasse (van het nieuwere model met AMG pakket, stoelen hierin zijn heel fijn), erg fijne en betrouwbare auto. Hiervoor een BMW 3 Serie gehad, Audi A1 en Volkswagen Polo. Vond de A1 ook erg leuk, de BMW was erg storing/reparatiegevoelig.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:43

Inmiddels veel verschillende auto´s gehad, van een Nissan Micra ( super auto ) tot een station Opel Astra ( ook een super auto )

Als je veel op de weg zit, zou ik voor een wat grotere auto gaan, die bieden meestal net wat meer comfort.
In dat geval zou ik ook eens kijken of LPG of diesel een optie is, waardoor je uiteindelijk wellicht vele malen goedkoper uit bent.

Als je wat minder km maakt, is een Aygo of Peugeot 106 wat voor je.

Wat is je budget?
Op welke tijdstippen rijd je meestal?
Rijd je vaak een kort stukje?

Wat vond ik de fijnste auto´s
De Nissan Micra, Opel Astra, Hyundau Matrix.

Wat vond ik niks, de Hyunday Excel, de gaspedaal zat niet fijn, waardoor ik bij langere afstanden pijn in mijn enkel kreeg.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:44

Ik rijd een Seat Leon uit 2009. Hele fijne auto! Ik vind het fijn om een wat grotere klasse auto te rijden omdat deze voor mijn gevoel steviger op de weg ligt. Het is ook handig voor als je met meerdere mensen in de auto zit of als ik mijn racefiets mee wil nemen. Maandelijkse kosten zijn vergelijkbaar met de Fiat 500 van Manolito10. Rijdt fantastisch. Best wat PK's (126) en een turbo dus hij heeft lekker wat pit in z'n kont. Volgende auto wordt zeker weer een Leon :j

Anoniem

Ik heb een Mazda 2 uit 2010 als eerste auto gekocht. Aanschaf was bij mij €8000. Ik heb De auto nog steeds en geen moment spijt gehad. Het fijne aan de auto is dat die niet heel groot is maar groot genoeg om mij er veilig in te voelen en een keer flink te gaan shoppen :D In een Toyota Aygo bijvoorbeeld voel ik mij echt niet veilig doordat deze zo klein zijn. Daarnaast heeft de auto voldoende kofferbak ruimte. Wegenbelasting is €25 p/m. Verzekering rond de €50 p/m. Nadeel bij Mazda is dat de schakelpook soms niet direct in de 1 wil. Dan moet je overnieuw koppeling intrappen en overnieuw naar de 1 schakelen. Hier hebben volgens mij alle (oudere) Mazdas last van.

Verder ben ik er na 3 jaar en 35.000 km nog steeds heel blij mee en weet ik zeker dat mijn volgende auto weer een Mazda 2 wordt.

PureSG

Ik heb een Peugeot 206 uit 2002 :D dit is mijn eerste auto.
Ik vind het een heerlijk bakkie, rijdt erg sportief (maar heb dan ook de sport uitvoering), en is qua onderdelen en onderhoud erg goedkoop. Hij is niet perse zuinig.

Ik noem hem PanterPeu, maar dat is omdat ik het dak heb gewrapt in een panterprintje :o Wel gaat hij in de komende 2 maanden de verkoop in, ik ben zwanger en wil dus graag een 5-deurs auto hebben met wat meer ruimte, maar het is echt met pijn in mijn hart.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:45

Mijn eerste auto was een Toyota starlet van toen 14 jaar oud. <3 daar was ik echt super wijs mee.

Nu een leasebak. BMW 3 serie Touring M sport automaat.(bj 2019)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 18-05-20 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:46

Citroën C4 Cactus (2018), zonder stootkussens :P Hele prettige auto wat betreft rijden, zit ook aardig vermogen in en kan er uren in rijden. Hij is ook zuinig vind ik! Weinig problemen mee gehad sinds ik hem heb (november 2018 nieuw uit de fabriek), alleen 4x kapotte lampjes :=

Nadeel: hij is zo idioot compact, dat er veel laadruimte verloren gaat. Er gaat heel weinig in de kofferbak en mensen die op je achterbank zitten moeten ook niet langer dan 1m70 zijn :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:47

Ik heb een Mazda6 uit 2012, hele fijne auto. Zitten veel opties in, en een mega grote kofferbak (geen station)!
De kleur is bruin metallic <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:48

Hier een peugeot 307 2.0 HDI.
T is een diesel, dus in de wegenbelasting voor particulieren ruk. Maar hier is het een grijs kenteken (bedrijfsauto) en ingericht met kennels.
Maar ik vind hem top. Fijne auto. met inmiddels zo'n ruim 4 ton op de teller. :)
De normale versie (die er ook in benzine is) heeft een fijne grote kofferbak en ook op de achterbank nog meer dan genoeg ruimte.

Daihyo

Wij hebben sinds kort een nieuwe Renault Clio. Super fijne auto! Hier voor een Megane. Ook een hele fijne auto :j

Britta31

Wat is je doel? Als je kinderen hebt een stationwagen.Alles kan erin,kinderen,hond,boodschappen tassen,een grote damesfies enz.Ik rij zelf een Opel Astra van 18 jaar oud en al zoveel plezier van gehad.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:50

Opel Adam, heel fijn autootje!
Ik ging van een RAV4 naar de Opel Adam en ik was bang voor de wegligging en gevoeligheid bij wind. Maar daar geen last van, met de RAV voelde ik meer.

Daarnaast ook een Dacia Duster, ook een hele fijne auto! Lekker groot en hoog zitten

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:53

Ik heb een Audi A3 rijd echt al een zonnetje, en automaat is wel erg lekker.

Ben ooit begonnen met een Citroën Saxo, opzich een leuk autotje om mee te beginnen alleen was ie snel kapot.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:53

Ik rij een Renault Captur uit 2018.
Vind het echt een fijne auto, mooie hoge instap, en ik vind hem nog best een stoer uiterlijk hebben. :)
Het is een automaat en hij is van alle luxe voorzien. Erg fijn want ik rij nogal wat km per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:57

Oh pfoe..

Als eerste: ik rijd zakelijke lease via mijn werk. Mijn man ook. Ik zit nog in de pool-autos dus ik wissel wel eens tot de leasemaatschappijen weer offertes aannemen en ik een vaste auto kan bestellen. Dat wordt een Mazda CX-5 ivm mooi, veel bergruimte en een trekhaak. En hoge instap wat ik fijn vind met mijn problematische lijf.

Momenteel rijd ik een Renault Megane Estate van 2019. Lekkere grote auto, kan al mn zooi mee en de fietsen achterop. Hiervoor (tot vorige week zegmaar) reed ik een Tesla Model 3 (dat is echt de fijnste auto die ik ooit reed, van alle gemakken voorzien behalve de hoge instap dan) maar die had geen trekhaak. Mijn man heeft nog wel een Model 3 en die gaat ook niet weg haha.

Hiervoor reed ik een Kia Ceed (sw) van 2014, dat vind ik echt een aanrader. Van 2014/2015 zijn ze nu ook heel betaalbaar te vinden! Superfijne auto's :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-20 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:57

NatasjavE schreef:
Mijn eerste auto was een Toyota starlet van toen 14 jaar oud. <3 daar was ik echt super wijs mee.

Nu een leasebak. BMW 3 serie Touring M sport automaat.(bj 2019)

Ik heb een starlet die nu 23 jaar oud is en ik ben er zó blij mee! Het is niet echt een knapperd, maar het voordeel is wel dat ik er niet heel zuinig meer mee hoef te doen :D En er kunnen best veel spullen in, heel handig wanneer je naar de stort of het tuincentrum gaat.
Mijn eerste auto was een Seat marbella, ook al zo’n koektrommel :')

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:58

Ik heb een Mazda CX5, intussen 6 jaar geleden nieuw gekocht. Heel handige auto; toen had ik nog geen kinderen maar inmiddels 2 kinderen en alles past er prima in! :) Een hogere auto is handiger om kindjes en boodschappen etc. in en uit te laden.

Ook paardentrailer trekken lukt prima, het is maar net wat je zelf wil van de auto.