Ik wil graag leren programmeren. Ik ben beginner en ik heb nog nooit geprogrammeerd. Welke programmeertaal is het interessants om mee te starten?
Mijn doel is: 1) ontdekken of programmeren iets voor mij is of niet. 2) indien programmeren iets voor mij is wil ik na de eerste cursus verder bijscholen. Voor mij is het belangrijk om een programmeertaal te leren met de meeste mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
Welke programmeertaal raden jullie mij aan?
Eef_Bam
Geplaatst: 16-05-20 15:15
Voor Python, vaak gebruikt voor data analyse, data science en dergelijke , raad ik dit gratis boek aan: http://www.spronck.net/pythonbook/
Heb zelf les gehad van de schrijver, en werk nu als data scientist.
Ghostattack
Geplaatst: 16-05-20 15:20
Dat ligt er geheel aan wat je wil gaan programmeren, Python is inderdaad richting data analyse / datascience. Maar wellicht wil je meer richting software engineering? Bijvoorbeeld Java.
Je kan ook richting databases gaan denken, dan kom je uit bij SQL.
ligt er een beetje aan wat je wil 'maken', liever schermen die mensen zien? dan zou ik idd voor angular gaan. Als je liever logica wil maken om processen te begrijpen / te maken zou ik met python beginnen. Code academy is inderdaad echt heel fijn, succes!
Zoek eens op Facebook op cs50, is online van Harvard en als je het succesvol hebt afgerond kun je -tegen betaling - een certificaat krijgen.
Matheno
Geplaatst: 18-05-20 10:20
Caritas schreef:
Zoek eens op Facebook op cs50, is online van Harvard en als je het succesvol hebt afgerond kun je -tegen betaling - een certificaat krijgen.
Hm, persoonlijk zou ik niet iemand aannemen die enkel dat certificaat in bezit heeft.
Chiren
Geplaatst: 18-05-20 10:24
Welke taal je het beste kunt leren is afhankelijk welke richting je op wil.
Een cursus van edX, coursera of udemy heeft geen waarde op de arbeidsmarkt, is alleen leuk om een houvast te hebben om een klein beetje code te leren prakken. Maar wel echt basis van de basis.