Erg flexibel dus, ons leven ligt/lag nog open! Maar.. door de corona crisis zijn we meer gaan nadenken over echt settelen. We zitten nu al een poos op elkaars lip in een klein huis zonder tuin of balkon wat 's zomers super heet gaat worden. Dus nadenken over koophuis (andere huurhuizen zijn echt erg duur), meer natuur, een auto, een hond, en ooit kinderen als we die krijgen.
Heel leuk die ideeën.. maar wij hadden beiden de wens om ergens komende tijd nog een jaar naar het buitenland (Zuid-Europa) te gaan. Dan is een koophuis of kinderen nog niet zo handig. Alleen door corona zijn de kansen erg klein geworden dat we dit komende 1-2 jaar nog kunnen doen (minder werk daar). M'n man zit vast aan een project voor werk komende paar jaar waarvan we eerst dachten dat dit deels in buitenland kon, die kansen zijn nu ook kleiner.
Nog 3 jaar in onze huidige situatie te zitten (appartement), dan naar buitenland en dan pas kinderen.. dat zien we ook niet zo zitten. Maar ik ben wel bang dat we spijt krijgen als we nu al gaan 'settelen'. Daarnaast zou ik het helemaal niet erg vinden om in het buitenland weer in een klein appartement te zitten (met airco) maar wel veel buiten te zijn, en met nieuwe vrienden 's avonds naar barretjes gaan. Zo'n tijd heb ik al eens gehad in buitenland en zou ik zo weer doen.
Lekker op avontuur samen, het onbekende! Ook zijn er nog best wat werelddelen waar we weinig van gezien hebben. Ik weet dat het leven niet te plannen is, en dit ook echt een luxeprobleem is.. Financieel kunnen we ook niet alles tegelijk en wil ik ook de juiste keuzes maken om zo efficiënt mogelijk met financiën om te gaan. Maar hoe weet je wanneer je naar de settle-fase gaat? En hoe weet je of je eerst nog meer van het leven moet ervaren en vieren?
We willen graag ergens anders in Europa gaan wonen, bv. Zweden, en dat lijkt me makkelijker om te doen wanneer we hier klaar zijn in Australië en we geen voeten in de aarde hebben in België, ipv over een paar jaar nadat we eerst weer even in België gewoond hebben. Onze spullen zijn nu toch ingepakt en we hangen nergens aan vast. Ik betwijfel aan de ene kant of we ooit weer naar België terug gaan, want van hier te wonen heb ik ook geleerd dat het klimaat en de mentaliteit gewoon écht niet ons ding is thuis. We zijn veel gelukkiger hier dan in België maar we willen niet zo ver blijven wonen dat we max. 1 keer per jaar (if that) familie kunnen zien. En de huidige crisis heeft me ook wel getoond hoe belangrijk ik het vind om toch iets dichter bij familie te zijn.
echter geniet ik enorm van het leven en voel ik mij nergens in beperkt.
Er wordt vaak gezegd dat je ook na settelen of kinderen je leven kan veranderen en dat is natuurlijk helemaal waar. Alleen lijkt het me juist fijn om die vrijheid nog te hebben mochten we naar buitenland gaan. Met kinderen is je leven totaal anders, veel structuur etc. Dan kan je niet even met je man naar barretjes 's avonds en het kind thuis laten terwijl je tot 2 uur 's nachts met vrienden aan het kletsen bent. Tenzij je al zo goed ingeburgerd bent dat je al betrouwbare vrienden hebt opgedaan