Klushuis maar dan anders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd
🏆 Paardenfluisteraar

Klushuis maar dan anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 10:35

Een klushuis in het mini...

Voor onze zoontjes een leuk huisje gekregen. Deze is aan een opknapbeurt toe, hij is 2 jaar oud maar dat zou je niet zeggen.

Zie hier het huisje:

Afbeelding

Hij hoort helemaal blanco zonder verf, er is verf overheen gegaan wat niet helemaal goed is gegaan, het is voor een groot gedeelte afgebladderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil alles wat niet geverfd is zo laten, ik vind het hout juist mooi natuurlijk voor in de tuin (liever had ik een groene bel en brievenbus haha), wel denk ik dat dit behandeld moet worden?

Wat wel geverfd is wil ik opnieuw verven, maar welke kleur? Ik ben wel handig maar niet creatief :D heeft iemand een idee?

De dakbekleding zal ook moeten vernieuwd, ik ga eens kijken of ik iets op de kop kan tikken.

Vind iemand het leuk mee te denken en te kijken hoe het wordt?

Britta31
Amazone

Re: Klushuis maar dan anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:48

Donker rood?

Gwenvd
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 10:50

Oeh donker rood.... leuk ga ik eens kijken hoe dat zou staan!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:51

donkerrood, koraalblauw, zilver.. wat jij mooi vindt:)

Foaly
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:52

Als je het natuurlijk wilt houden, zou ik er een nieuwe laag donkergroen op smeren (en kijken of je de brievenbus en de bel kunt spuiten). Wel een heel leuk huisje, ik had daar een moord voor gedaan als kind :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:01

Het blanke hout zou ik opschuren en behandelen met een hufterproof blanke lak.

Op het dak zou je bijvoorbeeld ook van die dakpanplaten kunnen leggen. Praxis & co hebben daar simpel en leuk materiaal voor. Iets royaal erop leggen, dakgootje eraan en het blijft al veel beter droog.
Neem je de rode variant en kiest een bijpassende rode kleur voor de lak, wordt het nog een mooi geheel ook.

Gwenvd
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 11:06

Foaly schreef:
Als je het natuurlijk wilt houden, zou ik er een nieuwe laag donkergroen op smeren (en kijken of je de brievenbus en de bel kunt spuiten). Wel een heel leuk huisje, ik had daar een moord voor gedaan als kind :D

Nou anders ik wel! Ben er ook zelf helemaal blij mee haha

ikke schreef:

Op het dak zou je bijvoorbeeld ook van die dakpanplaten kunnen leggen. Praxis & co hebben daar simpel en leuk materiaal voor. Iets royaal erop leggen, dakgootje eraan en het blijft al veel beter droog.
Neem je de rode variant en kiest een bijpassende rode kleur voor de lak, wordt het nog een mooi geheel ook.

Ja ik heb inderdaad net even gekeken voor dakbedekking. Zag wel wat materiaal voor tuinhuisjes.

Groen met gebroken wit vind ik wel erg mooi en wat natuurlijk ogen. Het blanc laat ik sowieso blank maar zal wel gebeitst worden.

Zal ik de binnenkant ook moeten beitsen? En de binnenkant van de luikjes is wel leuk denk ik?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:19

Gwenvd schreef:
Foaly schreef:

Nou anders ik wel! Ben er ook zelf helemaal blij mee haha

ikke schreef:

Ja ik heb inderdaad net even gekeken voor dakbedekking. Zag wel wat materiaal voor tuinhuisjes.

Groen met gebroken wit vind ik wel erg mooi en wat natuurlijk ogen. Het blanc laat ik sowieso blank maar zal wel gebeitst worden.

Zal ik de binnenkant ook moeten beitsen? En de binnenkant van de luikjes is wel leuk denk ik?

Als je om werk verlegen zit, moet je er beits op smeren. Dan weet je zeker dat je er elk jaar op achteraan kunt. Binnenkant kun je beits gebruiken, maar de toegevoegde waarde is betrekkelijk.
Buitenkant zou ik echt iets degelijkers op smeren.

Luiken en deurtje zou ik in dit geval aan beide zijdes lakken. Die druipers krijg je nooit meer weg om het blank te lakken.

Die platen die ik bedoelde, heb je ook in groen: https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/da ... m2/5402944
In werkelijkheid zijn ze veel minder fel groen.

Gwenvd
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 11:25

Ikke wat zou ik dan kunnen doen ipv beits?

De binnenkant zit schimmel, dakje is echt lek. Die dakplaten zijn mooi! Ik ga zo naar de gamma/karwei, even kijken wat ze hebben

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:27

Wat een lief huisje. Je kan de dakplaten ook aan een zijde van het huisje verder laten oversteken, zodat je een soort veranda idee krijgt. Twee paaltjes eronder; klaar.

Dorien66
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:37

ikke schreef:
Als je om werk verlegen zit, moet je er beits op smeren. Dan weet je zeker dat je er elk jaar op achteraan kunt.

Onzin.
Met goede kwaliteit beits hoef je maar eens in de zoveel jaar aan de bak. Hier de garage in de betere beits. We maken het in het voorjaar schoon en lopen de boel na, tot op heden is bijwerken nog niet nodig. Het zit er nu 5 of 6 jaar op. Het soort hout en de voorbereiding zullen ook een rol spelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:39

Gwenvd schreef:
Ikke wat zou ik dan kunnen doen ipv beits?

De binnenkant zit schimmel, dakje is echt lek. Die dakplaten zijn mooi! Ik ga zo naar de gamma/karwei, even kijken wat ze hebben

Lak uit de botenwereld. Ik heb die Ruwa gebruikt, die Gamma & co heeft, op onze houten garage maar dat spul kan er niet tegen als de zon er de hele dag op staat te bakken. Staat het huisje een beetje beschut, dan werkt dat spul goed.

Schimmel zou ik eerst doodspuiten met H+G en dan kijken of het hout aangetast is. Aangetaste delen vervangen; goed hout kun je vervolgens schoon maken en schilderen.