Het 'vriendjespolitiek' / kliekjes gevoel van bokt steekt de

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:50

Ik denk dat je altjd verschil in reageren ziet.
Wat voor de een bot is, is voor de ander niet bot en voor een ander nog bij lange na niet bot.
Dat er verschillend over dingen gedacht word ook.
En juist omdat bokt zo groot is, zie je ook dat er meer reacties zijn, die de TS, misschien liever niet had gehad.
Maar dat blijft het risico met iets plaatsen.
En ga je op andere grote fora als bv fok kijken, dan vind ik bokt reacties erg aardig en lief in vergelijking met daar.
Maar vergelijk je het met een penny site, ja dan is het hier bot.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:00

Iets kan op papier bot overkomen terwijl het niet zo bedoelt is. Een mening geven moet kunnen. Het is mij nog niet opgevallen dat er echte kliekjes zijn.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:15

runningkawa schreef:
En ga je op andere grote fora als bv fok kijken, dan vind ik bokt reacties erg aardig en lief in vergelijking met daar.


Dat wilde ik ook al zeggen. In vergelijking met Fok is dit een knuffelforum Knipoog
Daar komen mensen zo ontzettend bot en hard uit de bocht, dat de modjes een dagtaak hebben om mensen te bannen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:49

ik zal wel weer erg blond zijn, maar als het gaat over het topic waarover gesproken werd op vorige pagina, begrijp ik niet hoe mensen dit vandaag nog hebben kunnen lezen, aangezien het gisterenavond al verwijderd was ? Ik had ook gereageerd en wilde 's avonds even zien hoe het afgelopen was...helaas..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:51

Ik heb dat topic nog gewoon op kunnen zoeken, zat alleen een slotje op, of heb ik nu een ander topiv voor Lachen

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:55

IngridM schreef:
ik zal wel weer erg blond zijn, maar als het gaat over het topic waarover gesproken werd op vorige pagina, begrijp ik niet hoe mensen dit vandaag nog hebben kunnen lezen, aangezien het gisterenavond al verwijderd was ? Ik had ook gereageerd en wilde 's avonds even zien hoe het afgelopen was...helaas..........



Topic is NIET verwijderd....zit alleen een slotje op maar je kunt het nog gewoon lezen.
Zag een aantal van jullie toch nog puzzelen (en afvragen) om welke topic het ging........dan zeg ik het gewoon nog een keertje.......Diep Triest van Honeybee [AM] (inmiddels gezakt naar pagina 4 of zoiets)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:57


Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:17

Kliekjes??
Nooit iets van gemerkt..en ik kom hier toch al best een tijdje (ja..ik ben een lezer.. Bloos )
Maar goed..ik ben niet zo'n die-hard bokker eerlijk gezegd..
Vraag me wel af: kun je kliekjes wel voorkomen? Heb hebt altijd overal mensen die je nu eenmaal beter liggen dan anderen..en sja..logisch dat je meer naar die mensen toe trekt! Mensen met wie je goed kunt opschieten delen vaak ook meer meningen dan mensen die lijnrecht tegenover je staan qua opvattingen..

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:58

Hah toch grappig dat dit onderwerp eens in de zoveel tijd de kop op steekt Haha! . Maar je hebt helemaal gelijk en Lovely ook, je hebt overal kliekjes, dat is nou eenmaal iets menselijks denk ik, ben het met je eens dat het af en toe ZWAAR irritant is Rolleyes .

Fitzroy

Berichten: 25108
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:10

Ik weet wel zeker dat er kliekjes zijn. Ik kan er niet echt mee zitten, het is een weerspiegeling van het 'gewone' leven.
Omdat ik zelf niet tot een kliekje wil behoren heb ik me uit een bepaald topic teruggetrokken omdat het daar wel erg 'kliekerig' werd Knipoog

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:27

Er zijn zeker wel kliekjes. Maar ja......dat heb je in het dagelijks leven ook, je hebt altijd wel van die popie-jopies die alles (denken te) weten. Het zijn vooral de wat oudere bokkers heb ik vaak het idee die elkaar dan ook IRL kennen. Ik erger me er soms best aan, maar ja het handige van internet is dat je zo'n topic dan gewoon weg klikt wat in het echte leven helaas niet altijd kan.....

manzano

Berichten: 23935
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:29

PS: uit sommige reacties (vooral de eerste) kreeg ik een beetje het gevoel dat sommige zich nogal aangevallen voelden.....terwijl ze zelf niet vinden dat er kliekjes zijn. Beetje vreemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:56

En daar zit ik dan in m'n uppie Knipoog .
Ik ken geen Bokkers IRL, geef mijn mening als ik dat wil of nodig vind.
De ene keer zal dat botter overkomen dan de andere keer. Waarom? Ach, er zijn zoveel redenen, maar de belangrijkste is dat ik gewoon mijn mening geef, leuk of niet, naar aanleiding van wat ik lees.
Het gebeurt best wel dat ik een opbeurende/troostende PB stuur naar iemand en dezelfde persoon even later in een topic "afkraak" omdat ik het met zijn /haar mening niet eens ben.
Er zijn zeker "kliekjes" maar daar maak ik me niet druk om (kan m'n energie beter in iets nuttigs steken).
Ik begin me nu ook af te vragen of ik hier wel wil reageren Verward
Zit ik dan ook bij een "kliekje" of geef ik m'n mening?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 01:58

IRL tegen iemand zeggen "Ik ben bokker" en de ander is dat ook, geeft dat snel een gevoel van herkenning Lachen

Heel bokt is 1 grote kliek Haha!

Rest mij de vraag: Nou en? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 02:36

Romkabouter, dat betekent niet dat ik meteen met de hele kliek meega, mijn eigen mening is mij heel wat waard.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:00

djuno schreef:
(...) Heb soms ook het idee dat sommige alleen maar kritiek kunnen geven en zelden eens iets leuks kunnen zeggen. Toevallig zat ik me hier gisteren nog over te ergeren omdat een persoon denkt dat ze het "paardenevangelie" vertolkt en dat de rest van ons totaal geen ene moer verstand heeft van paarden (en ik kom haar commentaar/kritiek zeeeer regelmatig tegen).


Ehm... schoolvoorbeeld van een leuk en goede sfeer bevorderend bericht? Verward

Jij kunt beter!
Veel liefs van juf.

Schijnheilig

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:19

Ook ik ondervind dit wel eens.... Maar ik stoor me daar dus niet aan
Als ik zoiets ergens opmerk ga ik dus gewoon naar het volgende topic
Dit hou je toch wel en waarom zou je je er aan gaan ergeren Verward Er zijn genoeg leuke topics waar dit niet de kop op steekt Knipoog

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:54

Botervlieg"]
[quote="djuno schreef:
(...) Heb soms ook het idee dat sommige alleen maar kritiek kunnen geven en zelden eens iets leuks kunnen zeggen. Toevallig zat ik me hier gisteren nog over te ergeren omdat een persoon denkt dat ze het "paardenevangelie" vertolkt en dat de rest van ons totaal geen ene moer verstand heeft van paarden (en ik kom haar commentaar/kritiek zeeeer regelmatig tegen).


Ehm... schoolvoorbeeld van een leuk en goede sfeer bevorderend bericht? Verward

Jij kunt beter!
Veel liefs van juf.

Schijnheilig
[/quote]

Wat is daar verkeerd aan? Als juf zou je reactie iets duidelijker mogen zijn Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:10

Marreke schreef:
geef mijn mening als ik dat wil of nodig vind.
De ene keer zal dat botter overkomen dan de andere keer. Waarom? Ach, er zijn zoveel redenen, maar de belangrijkste is dat ik gewoon mijn mening geef, leuk of niet, naar aanleiding van wat ik lees.
Het gebeurt best wel dat ik een opbeurende/troostende PB stuur naar iemand en dezelfde persoon even later in een topic "afkraak" omdat ik het met zijn /haar mening niet eens ben.


Dit is naar mijn mening ook de "juiste" manier.
In het dagelijks leven hoef ik het gelukkig ook niet altijd met iedereen eens te zijn, en omdat iemand toevallig een vriend/vriendin is......dan nog hoef ik het niet eens te zijn met iemand. Ook daar kan ik best kritiek op hebben of in ieder geval mijn mening uiten. Niets mis mee toch ?
Als iedereen hetzelfde over alles zou denken, zou het maar een saaie boel worden in de wereld.

Iedereen heeft recht op z'n eigen mening. En de ene keer kan ik het met je eens zijn, maar in een ander topic bijvoorbeeld weer niet.
Niets mis mee toch ?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:45

djuno"]
[quote="Botervlieg"][quote="djuno schreef:
(...) Heb soms ook het idee dat sommige alleen maar kritiek kunnen geven en zelden eens iets leuks kunnen zeggen. Toevallig zat ik me hier gisteren nog over te ergeren omdat een persoon denkt dat ze het "paardenevangelie" vertolkt en dat de rest van ons totaal geen ene moer verstand heeft van paarden (en ik kom haar commentaar/kritiek zeeeer regelmatig tegen).


Ehm... schoolvoorbeeld van een leuk en goede sfeer bevorderend bericht? Verward

Jij kunt beter!
Veel liefs van juf.

Schijnheilig
[/quote]

Wat is daar verkeerd aan? Als juf zou je reactie iets duidelijker mogen zijn Haha!
[/quote]

Juf hoopt op zelfwerkzaamheid en zelfstandig leren denken / onderzoeken. Schijnheilig

*LOL*

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:10

Botervlieg"]
[quote="djuno"][quote="Botervlieg"]
[quote="djuno schreef:
(...) Heb soms ook het idee dat sommige alleen maar kritiek kunnen geven en zelden eens iets leuks kunnen zeggen. Toevallig zat ik me hier gisteren nog over te ergeren omdat een persoon denkt dat ze het "paardenevangelie" vertolkt en dat de rest van ons totaal geen ene moer verstand heeft van paarden (en ik kom haar commentaar/kritiek zeeeer regelmatig tegen).


Ehm... schoolvoorbeeld van een leuk en goede sfeer bevorderend bericht? Verward

Jij kunt beter!
Veel liefs van juf.

Schijnheilig
[/quote]

Wat is daar verkeerd aan? Als juf zou je reactie iets duidelijker mogen zijn Haha!
[/quote]

Juf hoopt op zelfwerkzaamheid en zelfstandig leren denken / onderzoeken. Schijnheilig

*LOL*
[/quote]

Juhuf.....het rood gearceerde gedeelte HEB ik ZELF ONDERZOCHT en ben geheel ZELFSTANDIG tot mijn conclusie gekomen Haha! Haha! Dus daarmee bewezen dat ik zelfstandig kan denken en zelfstandig iets kan onderzoeken (en dus ook een idee over iets kan vormen).

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 13:21

Pssst... Lovely... dat was sarcasme ... perfectie bestaat niet he Haha! Althans, ik geloof er iig niet in... en laten we even voorop stellen dat ik wel heel goed kan begrijpen dat mensen (die haar kennen) Honeybee verdedigen hoor... dat vind ik niet meer dan logisch. Alleen dat gesmijt met modder en de botte reacties op de botte reacties gingen/gaan mijn begrip te boven.