Betonnen vloer zolder aanpakken, egaliseren en gietvloer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Betonnen vloer zolder aanpakken, egaliseren en gietvloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 14:47

We zijn ons aan het oriënteren wat te doen met de vloer op onze zolder. Hier hebben we recent dakkapellen laten plaatsen om slaapkamers en wasruimte te realiseren. Dit is op de zolderverdieping van ons appartement (3de verdieping, maisonnette).

De huidige vloer is de originele betonvloer met een 'laagje', geen idee wat, maar die is waterdicht. De vloer is erg ongelijk, vandaar dat de optie egaliseren naar voren is gekomen.
We hebben besloten geen vloerverwarming te laten plaatsen. Erna zouden we PCV of laminaat leggen, maar nu vraag ik mij af, als we toch egaliseren, of we niet voor een (soort) gietvloer kunnen kiezen.

Nu ken ik gietvloeren alleen als hele zware vloeren die op benedenverdiepingen liggen. Ik heb wat offertes opgevraagd, maar ben ook benieuwd of er bokkers zijn die hier ervaring mee hebben en wat jullie ervaring is?

Uiteraard zijn er andere opties voor de vloer die we ook bekijken (en meenemen in het budget) maar daar ben ik al wat bekender mee :)

RianneH

Re: Betonnen vloer zolder aanpakken, egaliseren en gietvloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 10:48

Geen ervaringen? Jammer -O-

SillyB

Re: Betonnen vloer zolder aanpakken, egaliseren en gietvloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:00

mijn ervaring met de óffertes van gietvloeren schrokken mij af haha. Wij zijn alsnog voor een cement-dekvloer gegaan en daarna PVC (die beginnen met egaline). Voor een boven verdieping zou ik niet de kosten in duiken met een gietvloer maar goed dat is persoonlijk