Afstudeerenquête: Een hotel boeken door virtual reality

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reneee_

Afstudeerenquête: Een hotel boeken door virtual reality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 10:42

Hoi allemaal,

Voordat ik begin, het is al een tijdje geleden dat ik gepost heb op bokt (ik ben een stille lezer hier :o ) maar ik ben op zoek naar wat hulp. Mocht mijn bericht niet toegestaan zijn of ergens anders thuis horen, verwijs me dan alsjeblieft door. Ik heb geprobeerd iets er over te vinden op de help pagina maar het werd me niet duidelijk of dit wel of niet mag :7

Ik studeer voor de master International Hospitality Management aan HTMi Zwitserland en Edinburgh Napier University (dual degree). Ik ben op dit moment aan het afstuderen en bij afstuderen hoort een scriptie. Nu heeft de huidige crisis het erg ingewikkeld voor mij gemaakt om de juiste data te vinden aangezien ik niet de straat op kan of mag om mensen te vinden voor mijn afstudeerenquête.

Ik ben daarom online op zoek naar mensen die een kwartiertje tijd willen nemen om mij te helpen bij het afstuderen door mijn enquete in te vullen. Ik doe onderzoek naar de mogelijke invloed van Virtual Reality op consumenten boekingsgedrag. Oftewel, wat is het verschil tussen een hotel bekijken via foto's zoals we nu gewend zijn of een hotel bekijken via VR?

Meer informatie vind je in de links. Evenals de enquête.
Ik heb twee enquêtes op dit moment.
- Eentje voor mensen zonder VR bril
- Eentje voor mensen met een VR bril waar je je telefoon in kan doen:

Als je wilt helpen, alvast super bedankt _/-\o_

Als deze post niet mag op Bokt, dan mijn verontschuldigingen!

Nala

Re: Afstudeerenquête: Een hotel boeken door virtual reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:03

Ingevuld, heel interessant!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:20

Heb hem voor je ingevuld. Succes met je onderzoek.

Caira
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:37

Ingevuld, ik zou bij de eens en oneens wel een 3e optie toevoegen van weet ik niet. Nu moet je kiezen ook al zijn geen van de opties relevant

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:46

Interessant! Leuk onderzoek!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:52

Interessant. Ingevuld.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 14:26

Super bedankt allemaal! *\o/*

Caira schreef:
Ingevuld, ik zou bij de eens en oneens wel een 3e optie toevoegen van weet ik niet. Nu moet je kiezen ook al zijn geen van de opties relevant

Thanks voor de feedback. Klopt, dat maakt bepaalde vragen wat lastiger. Ik heb het hier ook met mijn begeleider over gehad en die raadde het af omdat je dan vaak krijgt dat mensen weet ik niet of neutraal gaan invullen waardoor het antwoord in het midden blijft. Maar ik neem dit straks wel mee in mijn verslag :)

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:45

Ik krijg allerlei apps met Hilton of Waikiki voorgeschoteld, maar geen enkele met Hilton Waikiki Experience. Dit is in Play Store.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:48

Ingevuld.
En gevraagd of het topic verplaatst kan worden naar studie en werk.

Leuke enquête.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 14:55

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:58

Mogen Belgen de enquête ook invullen of liever niet (omdat je zegt je op de Nederlandse markt toe te spitsen)?

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 15:09

luuntje schreef:
Ingevuld.
En gevraagd of het topic verplaatst kan worden naar studie en werk.

Leuke enquête.

Dankjewel :o

Gini schreef:
Mogen Belgen de enquête ook invullen of liever niet (omdat je zegt je op de Nederlandse markt toe te spitsen)?

Mijn grootste focus is de Nederlandse markt, maar dan mag best een Belg tussen komen hoor :))

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:13

Reneee_ schreef:

Caira schreef:

Thanks voor de feedback. Klopt, dat maakt bepaalde vragen wat lastiger. Ik heb het hier ook met mijn begeleider over gehad en die raadde het af omdat je dan vaak krijgt dat mensen weet ik niet of neutraal gaan invullen waardoor het antwoord in het midden blijft. Maar ik neem dit straks wel mee in mijn verslag :)

Ik snap de feedback van je begeleider, maar wel jammer dat ze er zo instaat. Maar soms is het antwoord van de invuller ook echt 'in het midden'. Dat geeft geen duidelijke richting of spannende onderzoeksresultaten. Maar maakt het antwoord niet minder waardevol of minder juist. Als dat is hoe de respondent erover denkt, zegt dat ook iets.

Heb trouwens wel ingevuld, maar hierdoor niet altijd kunnen invullen wat ik echt dacht. Succes!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:53

Ingevuld, als Belg zijnde :)

Mooi opgestelde enquête !

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:06

Dit vond ik een leuke enquête!
Heb hem ingevuld.^^

loveslimpie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:25

leeslampje schreef:
Reneee_ schreef:

Ik snap de feedback van je begeleider, maar wel jammer dat ze er zo instaat. Maar soms is het antwoord van de invuller ook echt 'in het midden'. Dat geeft geen duidelijke richting of spannende onderzoeksresultaten. Maar maakt het antwoord niet minder waardevol of minder juist. Als dat is hoe de respondent erover denkt, zegt dat ook iets.

Heb trouwens wel ingevuld, maar hierdoor niet altijd kunnen invullen wat ik echt dacht. Succes!

Hier liep ik inderdaat ook tegenaan. Ik heb nog nooit op social media gekeken van een hotel, dus ik heb echt geen idee wat voor info daar te vinden is..

MondyJoker
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:47

Omdat het topic beter hier past verplaatst van LZP naar STW
⚠️ MondyJoker kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:50

Ingevuld, leuk!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:54

Reneee_ schreef:
Gini schreef:

Mijn grootste focus is de Nederlandse markt, maar dan mag best een Belg tussen komen hoor :))

Bij deze zit er een buitenlander in je enquête. :D Ik vind het een interessant onderzoek. Het onderzoek wordt niet openbaar gemaakt? :)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 21:18

loveslimpie schreef:
leeslampje schreef:

Hier liep ik inderdaat ook tegenaan. Ik heb nog nooit op social media gekeken van een hotel, dus ik heb echt geen idee wat voor info daar te vinden is..

Ik snap het heel goed, ik neem het zeker mee in het verslag :)

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:22

Aha, ik krijg melding dat mijn toestel niet geschikt is voor de app.