Ervaringen (lamel)parket icm woonkeuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Ervaringen (lamel)parket icm woonkeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 14:56

Dag bokkers!

Begin volgend jaar wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd. De komende weken willen we ons gaan richten op het uitzoeken van de vloer.

In het kort: het gaat om de benedenverdieping, bestaande uit een woonkamer met open woonkeuken, samen ong 70m2 en een halletje van 2m2. Alles voorzien van vloerverwarming.
Het keukengedeelte zal ong. 35-38m2 beslaan met een groot kookeiland en een kastenwand. We willen de vloer over de hele benedenverdieping doorgetrokken hebben, dus geen tegels of andere vloer rondom het kookeiland.

De meest voor de hand liggende optie lijkt PVC, maar ik vind dit heel plastic aanvoelen en veelal niet natuurlijk genoeg ogen. Een gietvloer is ook uitgesloten van deelname :D.

Nou stuitte ik op lamelparket met een eikenhouten toplaag en dat is qua uitstraling en gevoel precies wat we zoeken. Het lijkt ook goed samen te gaan met vloerverwarming en het extra onderhoud ten opzichte van PVC vind ik geen probleem. Ik vraag me alleen af wat de ervaringen zijn om dit ook in de keuken te hebben liggen en of dit aan te raden is. En zo niet; wat dan in jullie ogen wél een aanrader is.

Ik ben benieuwd naar alle reacties en tips :).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:00

Ik heb er lang over nagedacht, maar zag de combi van parket en keuken niet zo zitten. Nu heb ik tegels in houtlook en dat bevalt super ( ook goed te combineren met vloerverwarming ). Iedereen die binnen komt denkt dat er een houten vloer ligt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:03

Voorbeeldfoto : Afbeelding

Storm
Bakkabouter

Re: Ervaringen (lamel)parket icm woonkeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:51

Ik heb ook deze vloer. Weet wel dat het vrij snel krast. En omdat ik voor een chocoladebruine kleur heb gekozen, werd de vloer in de keuken snel een stuk lichter.
Toch ben ik wel blij met mijn vloer, het is net echt hout.
Of ik er weer voor zou kiezen, ik denk het niet, ik kocht deze vloer voordat ik kinderen had, maar sinds de kinderen zitten er echt veel krassen en putjes in. Toch misstaat het niet, maar ik vind het wel zonde omdat het een erg dure vloer was.
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Ir111
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:55

Noeps schreef:
Nou stuitte ik op lamelparket met een eikenhouten toplaag en dat is qua uitstraling en gevoel precies wat we zoeken. Het lijkt ook goed samen te gaan met vloerverwarming en het extra onderhoud ten opzichte van PVC vind ik geen probleem. Ik vraag me alleen af wat de ervaringen zijn om dit ook in de keuken te hebben liggen en of dit aan te raden is. En zo niet; wat dan in jullie ogen wél een aanrader is.

Ik ben benieuwd naar alle reacties en tips :).

Ik had eikenlamelparket in mijn vorige huis. Heb er 11 jaar gewoond. Toen ik er kwam wonen de vloer laten leggen.

Ik zou het zo weer doen. Je ziet na 10 jaar wel wat verschil tussen keuken en huiskamer. Maar ik heb in die 11 jaar nooit onderhoud aan de vloer gedaan. Alleen af en toe dweilen met speciaal spul. Officieel moet je volgens mij jaarlijks olieen.

Ik lette goed op dat gemorst water gelijk opgeveegd werd om kringen te voorkomen. Ik woonde de meeste tijd van die 11 jaar alleen zonder huisdieren.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:37

Je wilt geen tegels ivm doorleggen in het hele huis. Heb je ook keramisch parket overwogen? Zijn tegels, maar dan met houtlook. Wij hebben ze liggen icm vloerverwarming en iedereen die het ziet denkt dat het hout of pvc is. Ik vind het ideaal, krast niet, makkelijk schoon te maken en goed geschikt voor vloerverwarming. En daarbij de uitstraling van hout, wat ik persoonlijk echt het allermooiste blijf vinden. Wij hebben ze van de Tegelmaster in Zwolle, maar vast ook een zaak in je buurt die het verkoopt.

Edit: zie nu pas dat Maris hetzelfde noemt. Maar dat dus :P Wij hebben een iets ander tintje, qua voeg kun je ook nog veel kiezen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:40

Hier ook goede ervaringen met tegels in houtlook.