Welke zomerschoenen bij klachten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Welke zomerschoenen bij klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 20:42

Ik ben redelijk moeilijk met schoenen: mijn kleine teen zit vaak klem :+ bij schoenen. Loop snel blaren op mijn voeten.
Momenteel draag ik vooral mijn nike air max thea (een model dat eruit lijkt te zijn -O- ook daar zijn alternatieven welkom voor!).
Echter ben ik nu zwanger en eind van de zomer uitgerekend. Ik heb nu vrij snel bekkenpijn en zere voeten. Ik draag wel graag jurkjes nu, maar geen idee wat ik eronder kan dragen...

Wie heeft tips voor zomerse, vrouwelijke schoenen, geschikt voor zwangere vrouwen met bekkenpijn en brede voeten? :=

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:01

Ik draag vooral lage sneakers laatste jaren :Y) _O-

De klassieke Vans of Morrison, ...
Deze zijn vaak iets breder aan de neus waardoor je kleine teen niet gekneld zit maar toch netjes genoeg om ook mee te gaan stappen

XXTien1979

Re: Welke zomerschoenen bij klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:02

Ik zweer bij xsensible! Wel wat duurder, maar volledig leer en voor goed bij moeilijke voeten. Ik zweer er bij!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:03

Ik had bekkenklachten en droeg schoenen van Josef Seibel en sandalen van ecco

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:03

Ik heb nu een paar Rieker schoenen die zijn aan de voorkant extra breed. Toen ik hoogzwanger was in de zomer liep ik vooral op simpele instappers en slippers. Veters strikken en sokken aan doen was een hele opgave :')

miranda_147

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:16

Crocs heeft hele mooie vrouwelijke sandalen/slippers. 1 vd weinige schoenen waar ik geen last van mn voeten heb. Puma's zitten ook altijd goed.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:30

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik loop de hele zomer op (leren) teva's en die lopen me toch een partij lekker :=

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:41

Nou ik ben fan van Skechers, die lopen zó lekker!
Heb moeilijke voeten maar op deze geen last ergens van.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:47

inderdaad sandalen van Teva

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:59

Ik ben nu ook zwanger en ook dikke voeten. Heb bij de schuurman een paar nette gympen gekocht van mustang. Die draag ik nu ook onder een rok of jurk en als het veel warmer word gewoon teenslippers met dikke zool, waarvan je de bandjes kan verstellen. Weet het merk zo niet. Bij mijn vorige zwangerschap had ik zo'n last van mijn voeten dat ik stretch walkers heb moeten aanschaffen, scheitte duur.... Maar was wel verlost van mijn zere voeten! Zitten blokjes onder voor extra ondersteuning van voet en waardoor je houding beter word. Veel zwangeren lopen hierop als ik de verkoopster moest geloven.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:07

Alwiene schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik loop de hele zomer op (leren) teva's en die lopen me toch een partij lekker :=

Yes, team teva!

Ik heb wel de kunststof variant maar met smalle bandjes. Lopen die leren net zo lekker?

Heb echt schijt aan wat iemand anders vindt of ze niet mooi zijn. Ik kan er op lopen zonder pijn, wat een genot.

ClaudiaHS
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:08

Mag's?
Of wolkie?
Van beide heb je leuke modellen, sportief of iets met een leuk printje.
Moet je wel van houden natuurlijk
⚠️ ClaudiaHS kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:10

Ik vond Teva’s echt te lelijk en ben uitgeweken naar Kavat en Angulus. Ook lekker ruim bij de tenen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:12

san4nie schreef:
Alwiene schreef:

Yes, team teva!

Ik heb wel de kunststof variant maar met smalle bandjes. Lopen die leren net zo lekker?

Heb echt schijt aan wat iemand anders vindt of ze niet mooi zijn. Ik kan er op lopen zonder pijn, wat een genot.

Ik heb nooit kunststoffen gehad. Ik zweet makkelijk en krijg op kunststof dan snel wrijving, daarom gekozen voor leer. (de teva terra leather) Heerlijk, enige nadeel is dat je er niet zo mee het water in moet lopen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:16

chanicha schreef:
Nou ik ben fan van Skechers, die lopen zó lekker!
Heb moeilijke voeten maar op deze geen last ergens van.

Hier idem!
Ik heb moeilijke voeten in de zin van klein (maat 36/37) en breed ( plat/spreid voet) maar op skechers is het alsof ik op wolkjes loop, echt een verademing!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:17

Geen ervaring met zwanger zijn maar Skechers hebben/heeft makkelijke instappers. Ze hebben op dit moment ook een samenwerking met Bobs en dat zijn echt leuke zomerschoentjes met een fijne verende zool. Bij Schuurman schoenen zijn ze deze week met 30% korting trouwens.Afbeelding ik heb deze besteld.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:18

Ik draag uit ellende maar dr martens onder zomer jurkjes. Kan helaas op weinig anders wat onder een jurkje past lopen ivm hakblessure.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 00:49

Kijk eens bij decathlon naar goede sandalen. Zien er vaak best sportief uit, stevig en hebben vaak een hele prettige zool. De winterschoenen van hen vond ik zalig lopen.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 00:51

Hier ook een brede voet met Hallux valgus. (spelling?)

Ik loop op Ecco's en zomers Sketchers. Ook de bergschoen van het eigen merk van de Decathlon... valt niet tegen.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 06:23

Sketchers <3

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 06:37

Ik heb na jaren tobben bijna 3 maanden geleden een schroef van 4 cm in mijn kleine teen gekregen. Net na de operatie ging het eigenlijk heel goed, weinig pijn en ik kon op blote voeten prima lopen.
Maar teen is het niet eens met de behandeling en wordt dus aldoor dik en warm.
Ik kan dus mijn oude schoenen nog steeds niet aan :(
Rijlaarzen durf ik niet eens te proberen.
Ik heb inderdaad ook sketchers, die zitten goed. En laatst nog een paar brooks running schoenen gekocht, een maat groter dan ik normaal heb. Met chaps om kan ik dan eindelijk weer op mijn paard rijden.
Birkenstock kan ik ook goed op lopen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:19

Nou mijn advies is steunzolen en wolkys voor de zomer....heeft mij enorm geholpen!
xensible,sketchers....die tva's droeg ik pas aan het einde zonder steunzool toen er een ei vocht op mijn voeten zat ( mijn kind is begin september geboren)!

Ai tilmar heb je geen allergie tegen metaal of zo?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:37

Voor brede voeten: Vamos.nl. Meerdere merken en er staat een zelf uit te printen voetenmeettabel op hun site.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:35

Nike Air motion?

Van de week een paar zwart/witte gekocht. Zitten en lopen heerlijk.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 16:57

Wauw, wat een enorme hoeveelheid tips! Ontzettend bedankt!!
Voor nu heb ik een paar skechers air aangeschaft en daar ook slippers van gekocht. Vooralsnog voelen die schoenen heel fijn aan! Beter dan blote voeten dus loop veel met die schoenen aan de hele dag, behalve als ik languit ga op de bank :D
Ga wel ook nog even de andere suggesties bekijken en overwegen!