Vraag over ICT stage plekken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Vraag over ICT stage plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 02:43

Was benieuwd hoe het in Nederland zit als je als internationaal bedrijf enkele stageplekken hebt voor ICT studenten, of daar vraag naar is. Hoe lang de periodes zijn, en wat een redelijke stagevergoeding zou zijn.

Ik ben zelf al langggg geen student meer, en kreeg destijds niets of alleen een reisvergoeding.
Weet iemand hoe dat tegenwoordig zit. In Amerika en Canada wordt best goed betaald, maar in Nederland kan ik me dat niet herinneren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:54

Hbo-ict is veel vraag naar tegenwoordig. Bij veel bedrijven stagevergoeding en waar ik stage liep kreeg ik als ik met het ov kwam al mn kosten vergoed. Ik liep wel op de grotere bedrijven stage. Bij kleinere weet ik het zo niet.
Mbo weet ik zo niet.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 15:59

Bedankt.
Heb kandidaten uit de VS en die vragen 2000 dollar per maand. En dan zitten ze in het tweede jaar.
Ik kreeg inderdaad ook alleen (ruime) reisvergoeding of af en toe een bonus toegestopt.

Maar zal best per land verschillen. Waar ik woon is het ook veel minder, met 200 dollar per maand heb je het al goed voor elkaar als student.

Whupp

Re: Vraag over ICT stage plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:03

De stagevergoeding voor technische (universitaire) studies ligt tussen de 200 - 450 per maand ongeveer. Een huisgenoot van mij doet Informatica en die kreeg rond de 400 euro aan stagevergoeding per maand, maar het verschilt heel erg per bedrijf.

Wel weet ik dat er veel bedrijven opzoek zijn naar ICT studentenop HBO en WO niveau. MBO zou ik zo snel ook niet weten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:06

Hangt hier ook wel van het bedrijf af hoor. Ik liep stage bij o.a. de Overheid en een groot IT-bureau (1000 werknemers) en die zijn wat guller in stagevergoeding en reiskosten. Mits ik met het ov kwam, wat geen probleem is voor mij. Ik kreeg bij beide rond de 500,- en dat was nog zonder reiskosten. Ook mijn uitstapjes naar Den Haag of een ander kantoor werden vergoed (mits stage gerelateerd).
Ik ken ook van studiegenoten dat zij een klein bedrijfje hebben waarbij je niks krijgt en ook zelf voor je reiskosten moet betalen als je geen studenten-ov meer hebt. Is dus heel verschillend.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:18

Ik kreeg als hbo it zo'n 250 tot 350 euro. Wel in het oosten van nl. En dan is 350 wel al ruim, 2000 euro is geen stage vergoeding meer, maar een beginnersloon dus dat lijkt me zeer overdreven.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:20

Mijn stagevergoedingen voor HBO ICT varieerden toendertijd tussen 0 en 450.
Bij eerste stage kreeg ik 200 per maand, 2e stage kreeg ik niets, en afstudeerstage kreeg ik 450.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 15:27

Bedankt iedereen! Dat zijn inderdaad nette bedragen. Vond 2000 dollar echt aan de (hele) hoge kant voor een tweedejaars.

Dat is in bepaalde landen gewoon een normaal salaris voor iemand die al afgestudeerd is en werkervaring heeft.