Vraag over ICT stage plekken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Vraag over ICT stage plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 02:43

Was benieuwd hoe het in Nederland zit als je als internationaal bedrijf enkele stageplekken hebt voor ICT studenten, of daar vraag naar is. Hoe lang de periodes zijn, en wat een redelijke stagevergoeding zou zijn.

Ik ben zelf al langggg geen student meer, en kreeg destijds niets of alleen een reisvergoeding.
Weet iemand hoe dat tegenwoordig zit. In Amerika en Canada wordt best goed betaald, maar in Nederland kan ik me dat niet herinneren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:54

Hbo-ict is veel vraag naar tegenwoordig. Bij veel bedrijven stagevergoeding en waar ik stage liep kreeg ik als ik met het ov kwam al mn kosten vergoed. Ik liep wel op de grotere bedrijven stage. Bij kleinere weet ik het zo niet.
Mbo weet ik zo niet.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 15:59

Bedankt.
Heb kandidaten uit de VS en die vragen 2000 dollar per maand. En dan zitten ze in het tweede jaar.
Ik kreeg inderdaad ook alleen (ruime) reisvergoeding of af en toe een bonus toegestopt.

Maar zal best per land verschillen. Waar ik woon is het ook veel minder, met 200 dollar per maand heb je het al goed voor elkaar als student.

Whupp

Re: Vraag over ICT stage plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:03

De stagevergoeding voor technische (universitaire) studies ligt tussen de 200 - 450 per maand ongeveer. Een huisgenoot van mij doet Informatica en die kreeg rond de 400 euro aan stagevergoeding per maand, maar het verschilt heel erg per bedrijf.

Wel weet ik dat er veel bedrijven opzoek zijn naar ICT studentenop HBO en WO niveau. MBO zou ik zo snel ook niet weten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:06