Welke auto past bij mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Welke auto past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 17:29

Aangezien bokt toch wel vaak goed advies geeft op het vlak van auto's, vraag ik het hier maar even.

Niet onbelangrijk detail: ik woon in België
Over 2 jaar zou ik willen kijken naar mijn eerste eigen auto. Ik heb sinds september 2019 mijn rijbewijs en rijd momenteel met de Mitsubishi Colt (benzine) van mijn moeder. Opzich prima auto'tje maar uiteraard niet van mijzelf.

Ik studeer nu nog en ga naar school met de trein. Maar over 2 jaar ga ik (hopelijk) afstuderen en is het de bedoeling dat ik werk vind. Uiteraard nog geen idee hoe ver dit gaat zijn en hoeveel km ik dus ga doen per dag.
Nu staan m'n pony's op zo'n 10 km van bij mij thuis op een weide en ik heb daar een contract voor 3 jaar dus ze blijven daar ook zolang en hopelijk zelfs langer.

Dus geen idee wat handig is? een benzine wagen of een diesel?

even een lijstje
- woonwerk verkeer
- moet kleine aanhanger met hooi kunnen trekken: de aanhanger komt er nog niet meteen
- tweedehands
- liefst kleine bestelwagen (moet alleszins enkele balen hooi kunnen vervoeren zonder dat alle zetels vol hangen met hooi)
- zuinig
- max 3500 euro in aanschaf
- niet te duur qua wegenbelasting
- rijbewijs B
- Bestuurder + extra persoon is genoeg, ik hoef geen 5 mensen te kunnen vervoeren.
- KM-stand maximaal 175 000 km

Ik had al op m'n lijstje staan:
Fiat doblo
Citroën Berlingo
Renault Kangoo
VW Caddy

Wie weet raad of heeft ervaring met de bovenstaande auto's?

soloro
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:31

Luca03 schreef:
Aangezien bokt toch wel vaak goed advies geeft op het vlak van auto's, vraag ik het hier maar even.

Niet onbelangrijk detail: ik woon in België
Over 2 jaar zou ik willen kijken naar mijn eerste eigen auto. Ik heb sinds september 2019 mijn rijbewijs en rijd momenteel met de Mitsubishi Colt (benzine) van mijn moeder. Opzich prima auto'tje maar uiteraard niet van mijzelf.

Ik studeer nu nog en ga naar school met de trein. Maar over 2 jaar ga ik (hopelijk) afstuderen en is het de bedoeling dat ik werk vind. Uiteraard nog geen idee hoe ver dit gaat zijn en hoeveel km ik dus ga doen per dag.
Nu staan m'n pony's op zo'n 10 km van bij mij thuis op een weide en ik heb daar een contract voor 3 jaar dus ze blijven daar ook zolang en hopelijk zelfs langer.

Dus geen idee wat handig is? een benzine wagen of een diesel?

even een lijstje
- woonwerk verkeer
- moet kleine aanhanger met hooi kunnen trekken: de aanhanger komt er nog niet meteen
- tweedehands
- liefst kleine bestelwagen (moet alleszins enkele balen hooi kunnen vervoeren zonder dat alle zetels vol hangen met hooi)
- zuinig
- max 3500 euro in aanschaf
- niet te duur qua wegenbelasting
- rijbewijs B
- Bestuurder + extra persoon is genoeg, ik hoef geen 5 mensen te kunnen vervoeren.
- KM-stand maximaal 175 000 km

Ik had al op m'n lijstje staan:
Fiat doblo
Citroën Berlingo
Renault Kangoo
VW Caddy

Wie weet raad of heeft ervaring met de bovenstaande auto's?

Ik zou sowieso voor benzine gaan, zeker als je nog niet weet hoeveel km je gaat rijden per jaar. Daarnaast heb ik thuis een citroën Berlingo en die is absoluut niet zuinig en vrij duur qua wegenbelasting (in NL dan). Ik weet ook niet of je ze voor max 3500 gaat vinden.

Manadeluca

Re: Welke auto past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:44

Wij hebben destijds een Peugeot Partner Indiana gehad, toen nog een 2.0 HDi, was zuinig, maakte toen ±30.000 km per jaar. Deze kon 1300 kg slepen, nu heb je ze in lichtere motoruitvoeringen en ze zijn wellicht nog zuiniger.

We hebben deze auto met 245.000 km verkocht voor €2800, deze was op een voormiddag weg de telefoon stond roodgloeiend. Deze auto's zijn praktisch en de motoren zijn ok, maar de afwerking binnen en van tijd tot tijd toch akkefietjes met de electronica, uiteindelijk wel veel plezier van deze auto gehad.

Succes met je zoektocht

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:51

Ik heb atm een Citroen Berlingo benzine, niet goedkoop in wegentaks helaas (althans vind ik toch) en de aankoopprijs voor een tweedehandse was ongeveer 2x jouw budget. Kan een kleine trailer/ kleine remorque zonder problemen trekken, maar ben er zelf niet tevreden van, verbruikt veel ook, en ik rij niet veel.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:04

Bestaan die Opel Caddy of Combo's nog? Niet duur in aanschaf en de oudere modellen zijn gewoon goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:43

Over 2 jaar zijn er weer hele andere auto's op de markt of je voorkeur is sterk veranderd. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:58

Jeetje, ben je nu al aan het kijken voor een auto voor over 2 jaar?
Dat zou ik lekker loslaten. Wat je wensen zijn kan zomaar veranderen en wat je nu nog niet kan betalen is over 2 jaar misschien wel betaalbaar. je kan nu wel iets gaan bedenken, maar over 2 jaar moet je gewoon weer opnieuw gaan zoeken. Lekker laten gaan voor nu.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:22

Goof schreef:
Jeetje, ben je nu al aan het kijken voor een auto voor over 2 jaar?
Dat zou ik lekker loslaten. Wat je wensen zijn kan zomaar veranderen en wat je nu nog niet kan betalen is over 2 jaar misschien wel betaalbaar. je kan nu wel iets gaan bedenken, maar over 2 jaar moet je gewoon weer opnieuw gaan zoeken. Lekker laten gaan voor nu.

Helemaal mee eens, daar heb je nu echt weinig aan. Oriënteren mag maar 2 jaar vooruit denken is wel echt heel anders. Wie weet zijn je eisen veranderd, heb je geen paarden meer of zijn ze (of jij!) verhuisd.. daarnaast vind ik €3500 niet een heel ruim budget. Persoonlijk zou ik zelf nog even wat langer doorsparen als je de ruimte hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:08

Nou, inderdaad. Wie weet hoe aantrekkelijk elektrische auto's dan zijn! ( met aantrekkelijk bedoel ik betaalbaar voor de gewone automobilist)

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:17

Ik zou iets heel anders voorstellen. Een oude Audi A4 avant 1.9 TDI. De onze (al 18 jaar in ons bezit) heeft 425000 km op de teller en loopt 1 op18. Heeft altijd buiten gestaan en nog geen roest te bekennen. Enige wat er ooit aan gemankeerd heeft is een kapotte dynamo en een keer een nieuwe accu. OK de distributieriem moet op tijd worden vervangen dat wel. En we hebben ook nog een benzine Audi A8 met 500 000 km op de teller. Was van mijn man (4 jaar geleden overleden). Dus staat nu stil maar ook die heeft ons nooit in de steek gelaten. De A4 heeft met neergeklapte achterbank enorm veel ruimte en hij mag 1500 kg trekken.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 20:19

Nielojram schreef:
Nou, inderdaad. Wie weet hoe aantrekkelijk elektrische auto's dan zijn! ( met aantrekkelijk bedoel ik betaalbaar voor de gewone automobilist)

Hier heb je gelijk in

Maar ik droom graag en oriënteren kan altijd, toch? :)