Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
elnienjo schreef:Neem een optie op de ruimte die hij nu eerst gaat verbouwen. Die klinkt ruimer dan de jouwe. Bovendien hoef je dan geen keuken meer te delen, dus dat lijkt me een heel grote winst.
anjali schreef:Maar dan heb je toch je eigen keukentje.Tot nu toe ging het delen van 1 keuken met je medebewoner kennelijk goed,maar wie weet wie de nieuwe huurder wordt en dat je daarmee moeilijker zou kunnen samendoen.
anjali schreef:Een keuken moeten delen met een wildvreemde,dat is toch geen optie.
turtlelito schreef:anjali schreef:Een keuken moeten delen met een wildvreemde,dat is toch geen optie.
Haha, nooit in een studentenhuis gewoond? Daar is dat vrij normaal hoor, net zoals delen van toilet/douche.....
anjali schreef:Voor de studentenkamer die ik indertijd had,begin jaren -70, betaalde ik 100 gulden p.m. Dat is voor nu onbegrijpelijk weinig!En dat je dan alleen gedeelde voorzieningen hebt is logisch.Ik wil alleen nog een anekdote delen over die keuken.Werkelijk niemand deed daar ooit de afwas.Iedereen liet de vuile vaat gewoon staan. En als je wat nodig had dan trok je gewoon een bord etc. uit de berg en spoelde dat even af.Mensen die vandaaruit vertrokken lieten ook gewoon hun afwas\serviesgoed achter.Zodat er dus een enorme beschimmelde berg afwas stond tot aan het plafond.Die door niemand echt geclaimd werd. Toen werd collectief een brief opgehangen waarop stond dat alle spullen die er dan en dan nog onafgewassen zouden staan met de vuilniswagen zouden worden meegegeven.Ik dacht,nou dan zullen ze dit soms fraaie en kostbare serviesgoed toch wel gaan veiligstellen!.Maar nee hoor, niets werd opgeruimd en alles werd in vuilniszakken gedaan en buiten neergezet voor de vuilnisophaaldienst. Jammer toch.De keuken oogde toen wel leger.
anjali schreef:Voor de studentenkamer die ik indertijd had,begin jaren -70, betaalde ik 100 gulden p.m. Dat is voor nu onbegrijpelijk weinig!En dat je dan alleen gedeelde voorzieningen hebt is logisch.Ik wil alleen nog een anekdote delen over die keuken.Werkelijk niemand deed daar ooit de afwas.Iedereen liet de vuile vaat gewoon staan. En als je wat nodig had dan trok je gewoon een bord etc. uit de berg en spoelde dat even af.Mensen die vandaaruit vertrokken lieten ook gewoon hun afwas\serviesgoed achter.Zodat er dus een enorme beschimmelde berg afwas stond tot aan het plafond.Die door niemand echt geclaimd werd. Toen werd collectief een brief opgehangen waarop stond dat alle spullen die er dan en dan nog onafgewassen zouden staan met de vuilniswagen zouden worden meegegeven.Ik dacht,nou dan zullen ze dit soms fraaie en kostbare serviesgoed toch wel gaan veiligstellen!.Maar nee hoor, niets werd opgeruimd en alles werd in vuilniszakken gedaan en buiten neergezet voor de vuilnisophaaldienst. Jammer toch.De keuken oogde toen wel leger.
elnienjo schreef:anjali schreef:Voor de studentenkamer die ik indertijd had,begin jaren -70, betaalde ik 100 gulden p.m. Dat is voor nu onbegrijpelijk weinig!En dat je dan alleen gedeelde voorzieningen hebt is logisch.Ik wil alleen nog een anekdote delen over die keuken.Werkelijk niemand deed daar ooit de afwas.Iedereen liet de vuile vaat gewoon staan. En als je wat nodig had dan trok je gewoon een bord etc. uit de berg en spoelde dat even af.Mensen die vandaaruit vertrokken lieten ook gewoon hun afwas\serviesgoed achter.Zodat er dus een enorme beschimmelde berg afwas stond tot aan het plafond.Die door niemand echt geclaimd werd. Toen werd collectief een brief opgehangen waarop stond dat alle spullen die er dan en dan nog onafgewassen zouden staan met de vuilniswagen zouden worden meegegeven.Ik dacht,nou dan zullen ze dit soms fraaie en kostbare serviesgoed toch wel gaan veiligstellen!.Maar nee hoor, niets werd opgeruimd en alles werd in vuilniszakken gedaan en buiten neergezet voor de vuilnisophaaldienst. Jammer toch.De keuken oogde toen wel leger.
Jakkie!!! Als ik daar had gewoond had ik wel m'n eigen pan, bord en bestek mee naar m'n eigen kamer genomen na elk gebruik. Had je geen ratten daar?
Peuk schreef:Wat een belachelijk verschil in de huurprijs ook. Dat lijkt me al genoeg reden om aan te kaarten dat je er niet mee akkoord gaat omdat je er financiële last van hebt.