Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik quote even mijn reactie die ik daar heb gegeven. Is geen eerste rangs, maar wel heel nabije familie.DeMolenhoek schreef:Ik heb in de zeer nabije omgeving 2 pleegzorgverhalen mee gemaakt. Het eerste was een meisje van anderhalf. Zij is verwaarloosd, moeder zat aan de drugs etc. Ik bespaar de ergste details. Al vrij snel hebben ze haar naar dagbesteding moeten doen en ondertussen, na 6/7 jaar, kan ze enkel om de 2 weken een paar uur naar huis. Ze had op jonge leeftijd al seksuele uittingen op de pleegvader en de kinderen. Zware agressie want de pleegvader was van haar en niemand anders. Al de rest werd geslaan, gebeten etc. Er is daar heel veel fout gelopen en ze hebben uiteindelijk voor eigen kinderen eerst gekozen. Meisje komt nu naar de pubertijd maar is mentaal niet verder ontwikkeld dan een 3-4 jarige. (+een hoop andere mentale problemen) Ik weet niet of je kunt kiezen tussen wel of geen special needs kind? Alle respect naar die mensen overigens. Ik zou het niet kunnen.
Het andere pleegzorgverhaal gaat over iemand die al in de pubertijd zat. Dat is ook grondig fout gegaan tot een uithuisplaatsing en een scheiding van de pleegouders. Ik zeg hier niet mee dat het pleegkind daar voor heeft gezorgd, maar hij is een meester in manipuleren, vrouw stond aan 1 kant en man aan de andere kant en dat is wel heel ‘handig’ uitgespeeld.