De intentie van de regering is dat de basisscholen na de meivakantie op halve kracht weer open gaan.
Aan de ene kant goed nieuws want ik vind het wel fijn als mijn kinderen weer echt les krijgen (ze zijn 6 en 8). Thuiswerken ging wel, al had ik veel last van "ik heb geen zin nu" en "hij/zij hoeft veel minder te doen dan ik" etc. Maar goed ik ben geen juf en heb ook mijn eigen banen, dus is het wel wat veel.
Aan de andere kant wel spannend, want ook al zeggen ze dat kinderen niet erg besmettelijk zijn mochten ze het hebben, de kans is niet 0. En mijn man is een boer die uiteraard niet zit te wachten op ziek worden want dan is dat logistiek een grote uitdaging om het werk rond te breien.
Verder zijn oma en opa 75+ (wonen op eigen erf) en dus kunnen ze dan niet meer daar heen of knuffelen. Totdat er een vaccin is (duurt nog een tijd) of virus uitdooft (is te hopen maar ja, eerst zien dan geloven).
Dus ik zit in dubio. Naar school of niet? Wie ook in dit schuitje zit, hoe doen jullie het straks?
Zolang je als ouder niet in een risicogroep valt, lijkt het mij geen probleem om je kinderen gewoon weer naar school te sturen. Elke school moet zich aan regels houden, er wordt veel aandacht besteed aan hygiene maatregelen.