Loopbaanscan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Loopbaanscan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 15:55

Om het even kort te houden:
Vaste baan
Last van terugkerende depressieve episodes(ben bezig therapie weer op te pakken)
Zit niet op mn plek op mn werk

Wie heeft er ervaring met het doen van een loopbaanscan?
Online of persoonlijk?
Hoe was de ervaring?
Via welke instantie\bedrijf?
Wat waren de kosten?(mag via pb uiteraard)
Heb je er wat aan gehad? Kon je daarna gerichter zoeken naar een nieuwe baan?
Laat het maar horen, ik ben benieuwd!

Matheno

Re: Loopbaanscan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:15

Tja, uiteindelijk ben jij de enige die kan beslissen wat goed voor jezelf is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:20

Matheno schreef:
Tja, uiteindelijk ben jij de enige die kan beslissen wat goed voor jezelf is.
Da's wel heel kort door de bocht :+

Voor een behoorlijk aantal mensen is dit dus (nog) niet duidelijk en precies daarvoor hebben ze dus scans en trajecten in het leven geroepen.

TS, ik heb nu weinig tijd, ik probeer later vandaag inhoudelijk te reageren.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:44

Ik ken het niet, klinkt wel heel erg nuttig.
Ben jij van plan om dit vanuit je huidige werk te gaan doen of echt om actief te zoeken naar een nieuwe baan?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:16

Een loopbaanscan was het niet echt, maar ik ben wel naar een loopbaancoach geweest. Ik had eveneens een vaste baan en voelde mij er ook niet op m'n plek. Een van de vragen die ik had was of de functie die ik had bij mij paste en of het wel of niet mogelijk was voor mij om er te blijven werken.
Na een paar sessies bij de loopbaancoach ben ik van baan veranderd. Ik vermoed dat ik dat ook wel gedaan had als ik niet naar de loopbaancoach geweest was. Ik heb zeker geen spijt dat ik die loopbaancoaching gevolgd heb, maar of ik er echt heel veel aan gehad heb, weet ik niet zo goed... Ja, misschien was het voor mij wel het laatste zetje om echt te gaan beseffen dat ik zelf stappen moest ondernemen en ik daar echt niet op mijn plek zat en ik ook niet snel meer terug wil naar een soortgelijke functie.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 19:10

Ik zou vooral graag duidelijker willen hebben wat ik kan en wat ik wil. Het lukt mij niet om het concreet te krijgen en mijn jaren lange tunnelvisie ('ik wil met dieren werken') heeft ook niet geholpen bij mijn ontwikkeling

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:35

Dat kan prima met loopbaancoaching .

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 20:44

Kana schreef:
Ik ken het niet, klinkt wel heel erg nuttig.
Ben jij van plan om dit vanuit je huidige werk te gaan doen of echt om actief te zoeken naar een nieuwe baan?

Mijn werkgever vergoed eens per 3 jaar een loopbaanscan.
Gezien ik niet op mijn plek zit in mijn huidige baan, wil ik het gebruiken om meer duidelijkheid te creëren voor mezelf welke kant ik op zou kunnen zoeken. Ik heb altijd een ontzettende tunnelvisie gehad en nooit buiten mijn straatje gekeken. Hierdoor ben ik(vind ik) vrij eenzijdig 'ontwikkeld' en heb ik geen idee of er dingen zijn die ik goed zou kunnen, want ik heb het nooit geprobeerd.
Ik weet dat een loopbaanscan mij geen uitgestippelde route kan geven, maar ik ben vooral benieuwd naar wat eruit kan komen. Ik ben ontzettend zoekende naar wat ik wil in het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:50

Ik denk dat je meer hebt aan persoonlijke gesprekken met een loopbaancoach! Heb je daar al eens naar gekeken?

Je mag me ook pb'en over wat je nu doet, en zou willen ect ect. Vind wel leuk om daarover mee te denken mocht het je helpen :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 17:49

Vandaag te horen gekregen dat ze akkoord zijn met de loopbaanscan, maar dan komt er wel een 'vaststellingsovereenkomst'(ontslag) bij als ze intern niks voor me hebben waar ik heen kan. En oja, ze hebben een vacaturestop momenteel.. ...

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:29

Ik denk dat loopbaancoaching best nuttig kan zijn, maar ik denk dat als je zelf al veel reflecteert je het inderdaad beter door een werkgever kan laten vergoeden.

Wat ik tot nu toe meestal heb meegemaakt is: wat voor profiel ben je (heb je verschillende persoonlijkheidstesten voor), wat zijn belangrijke waarden en normen voor jou, wat vind je belangrijk aan een werkplek, waar krijg je energie van en waar niet, houd eens een week/maand bij hoe je je voelt op werk en waarom, bekijk wat vacatures en streep aan wat je wel/niet aanspreekt in een vacature, wat zou je doen als je onbeperkt tijd en geld had, etc.

Als je over al deze dingen al nadenkt of eerder testen heb gedaan de afgelopen 5 jaar zou ik er geen geld insteken, maar anders kan het wel nuttig zijn!