Elektrische gitaar versturen via Postnl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Elektrische gitaar versturen via Postnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 16:01

Heey medebokkers,

Ik heb mij al helemaal suf gezocht of de website van PostNl en ook al geprobeerd een email of telefoon nummer te zoeken. Dus vandaar dat ik dacht ik probeer het op Bokt.

Ik heb een elektrische gitaar verkocht via Marktplaats. De koper wou toch graag dat ik de gitaar wou opsturen vanwege de verre afstand. Ik probeer nu uit te zoeken of het überhaupt wel mogelijk is een pakket van die grote te verzenden. Ik durf de gitaar niet uit elkaar te halen omdat ik dan bang ben dat die niet meer in elkaar kan.

Ik ga het anders morgen even vragen bij het postkantoor, maar als iemand het antwoord weet en of ervaring heeft met het verzenden van grote pakketten hoor ik dat graag!

kimwilliam

Re: Elektrische gitaar versturen via Postnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:03

je kan op de post nl app zien welke bedragen tot welke grote en gewicht zijn. misschien helpt dat? je kan dan ook al een barcode kopen en hoef je dat alleen te laten scannen bij het postkantoor!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:04

Jazeker kan dat, alleen worden de verzendkosten meer. Hoe groot is hij? Volgens mij normale pakketjes mogen tot een meter groot zijn geloof ik..

pjer
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:10

voor pakketten langer dan een meter kun je kiezen voor groot pakket dat is ca. 3 euro extra

(vandaag mijn eigen gitaar ontvangen, is dat ding echt een meter lang?? *gaat zo eens beter naar mijn verjaardags kado kijken* :) )

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Elektrische gitaar versturen via Postnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:48

Vriend van mijn man had laatst een gitaar opgestuurd gekregen en die kwam kapot aan. Zou het dus wel verzekerd doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 17:08

kimwilliam schreef:
je kan op de post nl app zien welke bedragen tot welke grote en gewicht zijn. misschien helpt dat? je kan dan ook al een barcode kopen en hoef je dat alleen te laten scannen bij het postkantoor!

Ja die had ik al wel gevonden qua gewicht weegt de gitaar maar tussen de 2 en 5 kg. De grote kon je dan weer niet selecteren vandaar dat ik het mij ook afvroeg. Mocht je toevallig een link hebben waar dat zou kunnen voor de afmeting zou je die willen sturen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 17:09

Pluttersput schreef:
Jazeker kan dat, alleen worden de verzendkosten meer. Hoe groot is hij? Volgens mij normale pakketjes mogen tot een meter groot zijn geloof ik..

Ik gok dat het qua lengte ongeveer 1 meter is of iets korter.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 17:10

manonutjuh schreef:
Vriend van mijn man had laatst een gitaar opgestuurd gekregen en die kwam kapot aan. Zou het dus wel verzekerd doen.

Ja, dat heb ik de koper ook aangeraden om dat voor de zekerheid maar te doen. Heb soms het idee dat er nog wel eens met pakketjes gegooid wordt of door het rijden niet netjes mee om gegaan wordt. Wel balen als je een gitaar koopt en die kapot aankomt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 17:11

pjer schreef:
voor pakketten langer dan een meter kun je kiezen voor groot pakket dat is ca. 3 euro extra

(vandaag mijn eigen gitaar ontvangen, is dat ding echt een meter lang?? *gaat zo eens beter naar mijn verjaardags kado kijken* :) )

Waarschijnlijk is de gitaar wel korter dan 1 meter denk ik. Bedankt voor je tip 3 euro is nog te doen!