Bijbaan in deze tijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Bijbaan in deze tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 13:17

Lieve Bokkers,

Heb vlug rondgesnuffeld maar kon niet zo snel een topic vinden over dit onderwerp.
Wiens bijbanen gaan er door tijdens deze tijden? Ik heb in december mijn bijbaan opgezegd omdat het te druk was naast mijn studie. Nu is bekend geworden dat ik in september pas weer fysiek les zal krijgen wil ik weer lekker geld gaan verdienen. Nu zou ik bijvoorbeeld heel graag bij een sportschool werken maar die is en blijft voorlopig dicht, dus moet even breder kijken. Ben op zoek naar ervaringsverhalen van mensen die door kunnen werken en die wat ouder zijn, ik hoef met mijn leeftijd niet meer bij een supermarkt aan te kloppen.

Thanks!

Anoniem

Re: Bijbaan in deze tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:19

Ik denk eigenlijk dat ze juist bij supermarkten op dit moment behoefte hebben aan volwassenen die iets meer rust en misschien ervaring met zich mee brengen. Al helemaal als de middelbare scholen weer open gaan.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:19

Ik ben aan de slag gegaan bij een callcenter bedrijf. Zij bellen nog wel gewoon door, wellicht iets voor jou?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:20

Logistiek medewerker bij webshop

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:21

Je kunt het nu best proberen bij de supermarkt.. ze hebben het daar mega druk.
Ze zoeken ook meer mensen voor het bezorgen van boodschappen.

Ik weet niet precies waar je woont (bv vlakbij/in een grotere dorp/stad), maar er worden veel pakketbezorgers gevraagd, ook bij de sorteerbedrijven.

Je kan altijd even de sites van de uitzendbureau's na lopen, daar staan best wel veel (tijdelijke) banen op.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:24

Waarom niet bij de supermarkt? Als je een studie volgt, zal je niet zo heel oud zijn. En zie hier bij de supermarkt juist meer van boven de 20, vooral zelfs in de 30 en 40, achter de kassa zitten en op de brood en vleesafdeling. En vakkenvullers de jonkies die het als bijbaantje doen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 13:27

Ik ga dan toch de AH maar even bellen, misschien kan ik worden opgeleid tot teamleider en daar moet je sowieso wat ouder voor zijn. Heb daar vroeger al gewerkt dus weet hoe het werkt. Wat doe jij precies voor werk Eline, waar bel je mensen over? Logistiek medewerker is een slimme! Ik struin sowieso de vacaturesites af maar staat vrij weinig recents op. Dank voor alle tips al, fijn!

Oh over de supermarkt: ik ben een langstudeerder dus ben echt wel wat ouder. Heeft te maken met het contract wat je moet krijgen, mensen van 30-40 hebben een ander contract dan de jonkies. ;) Heb dat iets van 1,5 jaar geleden nog geprobeerd, maar werd echt overal afgewezen omdat ik te oud was. Maar misschien is het in deze tijden wel anders, ga het proberen!
Laatst bijgewerkt door Castilja op 28-04-20 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:28

Of boodschappenbezorger bij ah of picnic

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 13:29

madeliefw schreef:

Dat had me echt mega leuk geleken maar ik heb nog geen rijbewijs :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:29

Castilja schreef:
Ik ga dan toch de AH maar even bellen, misschien kan ik worden opgeleid tot teamleider en daar moet je sowieso wat ouder voor zijn. Heb daar vroeger al gewerkt dus weet hoe het werkt. Wat doe jij precies voor werk Eline, waar bel je mensen over? Logistiek medewerker is een slimme! Ik struin sowieso de vacaturesites af maar staat vrij weinig recents op. Dank voor alle tips al, fijn!

Oh over de supermarkt: ik ben een langstudeerder dus ben echt wel wat ouder. Heeft te maken met het contract wat je moet krijgen, mensen van 30-40 hebben een ander contract dan de jonkies. ;) Heb dat iets van 1,5 jaar geleden nog geprobeerd, maar werd echt overal afgewezen omdat ik te oud was. Maar misschien is het in deze tijden wel anders, ga het proberen!

Of het een ander contract is ligt er maar net aan toch? In supermarkten krijg je als jonkie vaak een 2-12 uren contract of een 0-uren. Bij volwassenen zal dat er wat minder snel in gaan omdat die wat meer zekerheid willen, maar dat betekent niet dat je als eind-twintiger geen nulurencontract kan krijgen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:30

In de tuinbouw, beetje afhankelijk van de locatie waar je woont. Deze zomer moet nog genoeg groente/fruit “van het land” / uit de kassen gehaald worden.

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:30

Schoonmaak in een magazijn zoeken ze vaak nog wel mensen voor. Ook voor schoonmaak in de thuiszorg.

Asito of CSU zijn grote bedrijven in de schoonmaakbranche.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:31

In de thuiszorg zag ik ook nog mensen gevraagd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:33

Castilja schreef:
madeliefw schreef:

Dat had me echt mega leuk geleken maar ik heb nog geen rijbewijs :')

Je zou ook nog kunnen kijken of je shopper kan worden? Dan pak je de boodschappen in

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:35

Als je een rijbewijs hebt ofzo, als koerier werken. Dat doe ik ook als bijbaantje, is vooral in de late middag/avond, moet je maar net zin in hebben. Ik vindt het wel erg leuk, je ziet ook veel mensen en ik heb leuke collega’s haha dat is ook wel fijn. Zelf vindt ik het heel erg makkelijk bijverdienen. Maar ja je werkt geen dagen van 8 uur, dat moet je wel in gedachte houden. Ik werk gemiddeld tussen de 3 a 5 uur. Is ook nog gemakkelijk te doen naast je studie.

Edit: zie net dat je geen rijbewijs hebt... je kunt ook koerier zijn op de fiets of scooter (mocht je die wel hebben).

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 13:38

Oh Purny dat lijkt me leuk, ik ga even opzoeken! Dank!

@Emma; Geloof me, het is niet zo makkelijk als je schetst. Ik heb bij de AH gewerkt en de teamleiders wilden me graag terug in de winkel nadat ik er een jaar uit was geweest, maar met 23 jaar destijds was ik toch echt te duur. Heb uiteindelijk bij 4 winkels gesolliciteerd; 4 keer ‘nee’. Kan me wel voorstellen dat het nu anders is en daarom ga ik er nog eens achteraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:44

Ja, dat je te duur wordt absoluut. Maar dat is geen ander contract, dat heeft gewoon te maken met minimumloon.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:46

Schoonmaken in de thuiszorg is denk ik wel vraag naar nu! Is ook nog dankbaar werk, veel oude mensen zijn eenzaam, zeker nu.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:48

cobiie schreef:
In de tuinbouw, beetje afhankelijk van de locatie waar je woont. Deze zomer moet nog genoeg groente/fruit “van het land” / uit de kassen gehaald worden.

Ik ben geboren en getogen om de hoek van het westland maar begrijp dat daar toch wel het een en ander stil ligt van vriendinnen. Woon nu in Limburg en begrijp dat hier echt veel vraag is naar mensen die asperges steken!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 13:48

Nouja dan heeft het met minimumloon te maken, whatever. :’) Alsnog hebben ouderen een geheel ander contract waardoor je dan wel weer in aanmerking kunt komen om daar een aanstelling te krijgen. Dit is het laatste wat ik hierover zeg, ik zoek gewoon een bijbaan en niet een bokswedstrijd over je gelijk halen lol.

Ik had gekeken naar het shoppen voor Picnic, maar hun dichtstbijzijnde distributiecentrum zit helaas te ver weg. Ga nu wel even zoeken of er ook zoiets mogelijk is bij andere supermarkten *\o/*

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:52

Eske_B schreef:
Schoonmaken in de thuiszorg is denk ik wel vraag naar nu! Is ook nog dankbaar werk, veel oude mensen zijn eenzaam, zeker nu.

Afhankelijk van je woonplaats niet alleen voor nu, maar ook voor de langere termijn :)
Daarnaast zijn er ook vaak bijbanen te vinden in het bezorgen van kranten (moet je wel vaak een ochtendmens voor zijn).

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 14:28

Heb gereageerd op een oproep voor schoonmakers in de thuiszorg en daarnaast ook nog op een oproep voor het verzorgen/inpakken van lunchpakketten voor bedrijven. Vraag me een beetje af of die tweede momenteel door gaat, maar wie niet waagt wie niet wint <<)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:32

Ik, bijna 29, werk bij AH met een contract van 4u/week naast mijn studie. Ik had tot voor kort 0-uren, maar dat is sinds 2020 moeilijker aan te houden, dus heb ik er nu 4 op contract. Mijn bijbaan gaat dus in deze tijden zeker ook door.

Ik hoop dat je sollicitaties wat opleveren!

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:57

Castilja schreef:

Ik doe koude aquisitie maar dit gaat dus lekker door nu!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:00

Logistiek. Coolblue bv neemt gewoon nieuwe mensen aan