Zelf sigaretten schieten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2000

Zelf sigaretten schieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 21:54

(Hoop dat het mag hier)

Hoi hoi,
Ik vroeg mij af naar jullie ervaringen met zelf sigaretten schieten. Ik wilde een handmatige schieter kopen, maar een vriendin vertelde me dat er dan nog veel uitviel (“Ze lopen snel leeg :') )
Klopt dit? En hebben jullie tips voor een goede, goedkope sigarettenschieter?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:56

Stoppen met roken :+ . Gezonder én goedkoper

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:57

Mazida schreef:
Stoppen met roken :+ . Gezonder én goedkoper

Dit vraagt TS toch helemaal niet?
iets met moraalridder..

TS, klopt ze lopen snel leeg, maar als je ze aan t eind dichtknijpt/rolt gaat het een stuk beter. wel vond uk het een stuk zwaarder, ook al had ik hetzelfde merk als van de gewone sigaretten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:58

Inderdaad. Wie rookt er tegenwoordig nog?!
Mijn moeder (55 jaar) rookt al vanaf haar jeugd als een ketter helaas. Dus heel vaak gezien dat ze zelf sigaretten maakte. Inclusief het 'aanduwen' van de shag met een geodriehoek om uitvallen te voorkomen.

Echt tophobby.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:59

Vroeger "vroegah" klikte ik ze ook zelf inderdaad. En ja, als je wat gruisachtige tabak gebruikt en ze te zuinig klikt dan moet je ze niet op de kop houden. Het gaat om de handigheid erin krijgen, en de kijk, dat je ze niet te vol en niet te leeg klikt. Ik had een blikje bij me, gekregen van mijn toenmalige vriendin, daar kon ik ze in bewaren zonder dat ze kreukten enzo. En goede tabak is ook wel een ding, echte gruis dat loopt er zo weer uit.

Dat gezegd hebbende, ik heb van mijn ex-vriendinnetje leren shag draaien. Sindsdien nooit meer een klikapparaat aangeraakt en vind sigaretten tegenwoordig ook viezer dan shag (roken is sowieso vies trouwens, dat vind zelfs ik als roker ;) ).

Shaggy09

Re: Zelf sigaretten schieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:09

Zelf geschoten sigaretten lopen inderdaad sneller leeg dan wanneer je ze kant en klaar koopt.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:24

Ik zelf rook al een tijd niet meer, maar klikte voorheen de sigaretten ook zelf.
De kunst is om de goede hoeveelheid te gebruiken, hier krijg je vanzelf oog voor, maar het is niet vergelijkbaar met kant en klare sigaretten vond ik.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:36

Shaggy09 schreef:
Zelf geschoten sigaretten lopen inderdaad sneller leeg dan wanneer je ze kant en klaar koopt.

Dit. Vroeger ook gedaan, ik kon twee geklikte oproken in de tijd van een kant een klare sigaret. Maar moet zeggen dat ik er ook geen handigheid in kreeg. :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:14

Ik schiet al jaren zelf mijn sigaretten. Wat al gezegd is, het merk tabak is een ding. Maar ook hoe ver/ hoe droog die is. Hele droge tabak die ook nog eens fijn en gruisachtig is valt er idd veel sneller uit. Heb me dan ook aangeleerd, helemaal als ik kruimels zit te draaien, om het uiteinde dicht te draaien. Ik schiet dan een sigaret, klop hem met het filter op de schieter aan, en draai de bovenkant dicht net als een snoeppapiertje. Helemaal tot de top krijg je een zelf geschoten sigaret nooit vol. Je hebt altijd een stukje filter over. De hoeveelheid is een kwestie van oefenen. Je merk heel snel of je teveel of te weinig tabak gebruikt hebt. De minder, de scherper wordt ook je sigaret. Ik gebruik zelf Pall M rood allround, dat zijn die gele verpakkingen, en imo is die niet heel veel zwaarder dan een gewoon pakje PM sigaretten. Bij andere merken heb ik wel meer verschil gemerkt.