Cursus Italiaans

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

olga

Cursus Italiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 20:21

Ik wil graag een cursus italiaans gaan doen. Dit zal online worden omdat klassikaal even geen optie is. Ik wil geen cursus van de LOI ed, die staan me een beetje tegen.

De cursus mag digitaal zijn of in combinatie met een (werk) boek of iets dergelijks.

Ik ben absoluut een beginner (en mis de talenknobbel) en wil me op vakantie goed verstaanbaar kunnen maken. Ik wil max zo'n € 100,- uitgeven.

Hebben jullie aanraders?

Alvaron

Re: Cursus Italiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:43

Ik heb een tijdje Spaans gedaan via DuoLingo. Werkt best goed en heeft ook een gratis deel.
Wat voor mij verder goed werkt is luisteren naar de taal. Ik volg momenteel heel veel Spaanse series via Netflix en ben ondertussen al zover dat ik heel veel zonder ondertiteling kan volgen.
Voordeel van Netflix vind ik dat je dus in de originele taal kunt luisteren en de ondertiteling in zowel NL als de originele taal kunt selecteren.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:48

Hier ook een Duolingo-fan! Ik heb vandaag mijn 365-dagenstreak gehaald! Ik doe ook Italiaans en kan nu al best wat eten bestellen en redelijk wat verstaan. Maar echt een gesprek voeren is lastig, vooral omdat de meeste Italianen zo snel praten :o

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:50

Ik volg zelf iemand op Twitter die taalreizen naar Italië voert. Je zou hem kunnen vragen of hij ook digitaal les geeft. Bij interesse stuur maar een pb voor zijn naam

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 20:50

Duolingo heb ik inmiddels ook op mijn telefoon gezet.

Netflix is inderdaad ook een goede tip!

Helaas praten ze inderdaad wel iets snel :D .