HELP! Wie helpt zoeken? Matgouden/messing keukengrepen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

HELP! Wie helpt zoeken? Matgouden/messing keukengrepen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 08:48

Via pinterest heb ik voor ons nieuwe huis inspiratie opgedaan voor de keuken. Bijna de hele keuken staat inmiddels en over de greepjes dacht ik, die bestel ik wel als de keuken komt. Nu kan ik de grepen die ik in m'n hoofd heb nergens, maar werkelijk nergens vinden.

Ben inmiddels al een paar weken internet aan het afstruinen en een boel grepen besteld bij Amazon. Die komen qua looks wel in de buurt van wat ik in m'n hoofd heb maar helaas is het china-kwaliteit en bladdert de kleur er al bijna af als je er naar kijkt en denk ik dat ze ombuigen zodra je een kastdeurtje opentrekt. Die gaan dus retour.

Dit is wat ik ongeveer bedoel:

Afbeelding

Afbeelding

Budget rond de 10-15 euro per stuk. We moeten ongeveer 30 grepen. Heb wel wat vergelijkbaars gevonden maar die begonnen bij 65 euro per stuk en dat is echt een beetje too much met 30 kast- en ladedeurtjes.

Ik zoek dus in de kleur mat messing of mat goud. Liefst lange grepen en als er meerdere maten te bestellen zijn is dat een pre. Als ze dan ook nog een T-greepje hebben ben ik helemaal blij. :+

Oh ja, ik vind het geen probleem om in het buitenland te bestellen maar ze moeten dan wel shippen naar NL. Heb al op meerder Amerikaanse sites dergelijke grepen gevonden maar die zijn vaak EN heel duur en shippen niet naar NL.

Help a girl out! :+

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:04

_Nelleke_

Re: HELP! Wie helpt zoeken? Matgouden/messing keukengrepen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 09:09

Ja die had ik ook gevonden en staan wel op m'n lijstje voor als ik ECHT niks kan vinden wat meer in de buurt komt van wat ik op de foto liet zien. Vind ze alleen een beetje 'lomp' ofzo. :D

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:18

Ja en als je iets ziet is het ernstig boven budget :=

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:21

Alle waar naar zijn geld. Voor 10-15 euro krijg je gewoon Ali kwaliteit. Handgrepen in goede kwaliteit zijn gewoon duur. Ik zou zeker rekenen op 25-30 euro per greepje. 65 euro is ook niet nodig denk ik maar je zal je budget iets moeten aanpassen. Tenzij je ze tweedehands op Marktplaats kan vinden.

Edit: hier in de link hierboven staan toch best mooie in een redelijke prijs? Hoe breed moeten ze zijn?
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 26-04-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:22

en is zoiets niet zelf te spuiten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:28

Lynn_Nikita schreef:
en is zoiets niet zelf te spuiten?

Dat wilde ik ook al zeggen. Zoiets kun je ook zelf spuiten!

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:30

Ja dat kan inderdaad ook nog, enige is dat je wel voorzichtig moet zijn dat je de verf er niet afstoot of beschadigd met je nagels. Het is kwetsbaarder door het verven. Of je moet er een finish overheen doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:30

Die kan je bij elke keukenwinkel gewoon bestellen maar je budget is niet realistisch of je moet op Ali gaan zoeken. Daar is de kwaliteit dan ook naar.

Seven
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:37

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:53

Messing zoeken en anders een rvs greep spuiten inderdaad! Even licht opschuren, met een goede verf spuiten en een finish eroverheen spuiten.
Maar ik weet hoe lastig het is als je iets in je hoofd hebt en het niet kunt vinden. Je wilt gewoon smalle rechte T-grepen begrijp ik? Niet die lelijke dingen die van dik naar dun naar dik gaan :+

Edit: en zoiets? https://www.meubelbeslagshop.nl/catalog/product/view/id/14097/s/greep-anna-staal-goud-glanzend-o-12-mm-elf-lengtes-136-t-m-520-mm/ In verschillende lengtes verkrijgbaar, ik weet niet hoe groot je ze nodig hebt.

https://www.meubelbeslagshop.nl/meubel-grepen-poten/meubelgrepen/greep-messing-vier-lengtes.html Deze kan ook maar is wel weer ietsje duurder.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:12

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 10:21

Wow wat een hoop reacties gelijk al. Kan nu niet direct kijken maar ga vanmiddag even op de computer een kijkje nemen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:26

Zou de kallror van Ikea pakken en spuiten..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 10:38

Ik sta overigens ook open voor grepen van rond de 30 euro als deze van goede kwaliteit zijn, alleen ook in die prijsklasse vind ik ze niet.

Inderdaad 'gewone' T-grepen in geborsteld of mat messing/goud.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 20:39

Ik zag wat linkjes voorbij komen maar die zijn allemaal glanzend en ik wil echt geborsteld/mat. In elk geval wel heel erg bedankt voor het meezoeken.

Spuiten zie ik niet zitten, lijkt me niet heel slijtvast.

Ik ben bij meerdere keukenzaken geweest maar ze hebben echt niks, nieteens iets wat in de buurt komt. Ook bij de grotere keukenmaxx, keukenloods, keukengigant etc geweest maar dit hebben ze helaas niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:52

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 20:57

Ja die van Amazon hebben we nu hier liggen maar die zijn zo dun en fragiel, 2x tegenaan blazen en ze zijn krom en beschadigd, dus die gaan terug.