Hoogtemeter verdiepingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Hoogtemeter verdiepingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 17:27

Goedemiddag!!!

Bokt weet dit vast wel. :D

Ik ga zo direct aan 2 uur lang dezelfde trap op en af rennen, en vermoedelijk later strompelen, beginnen.
Het betreft een korte buitentrap, 10 treden en eerdere missies op diezelfde trap hebben al uitgewezen dat Endomondo niet in staat is de afgelegde hoogtemeters/verdiepingen aan te geven omdat het oppervlak waarop bewogen word hier te klein voor is.

Is hier een app voor die dit wel kan? Het lijkt me leuk dit na afloop te weten. Bedankt voor het meedenken! :)

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Hoogtemeter verdiepingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 00:36

Door een foutje van mij was dit topic tijdelijk niet zichtbaar, inmiddels hersteld :o

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 06:48

Mijn vader wandelt met de app Pedometer (ja, de naam van de app is nogal ongelukkig). Die telt stappen, maar ook verdiepingen. We zijn alleen nog niet achter hun definitie van ‘verdieping’, maar hebben daar ook nog niet echt moeite voor gedaan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 09:08

Polly schreef:
Door een foutje van mij was dit topic tijdelijk niet zichtbaar, inmiddels hersteld :o

Kan gebeuren. :)

Hilary schreef:
Mijn vader wandelt met de app Pedometer (ja, de naam van de app is nogal ongelukkig). Die telt stappen, maar ook verdiepingen. We zijn alleen nog niet achter hun definitie van ‘verdieping’, maar hebben daar ook nog niet echt moeite voor gedaan.

Ik zie er nogal wat onder die naam. Welke heeft hij? En telt hij de verdiepingen dan zonder GPS?

Een verdieping staat normaliter voor 3 meter. :)

Ibbel
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:37

10 treden zal eerder 2 meter zijn. Trapoptredes zijn meestal 17-18 cm. Heeft te maken met de gemiddelde paslengte van de gemiddelde mens. Daarom heeft een gewone trap in huis meestal 13 of 14 treden. Normale hoogte in woningen was vroeger altijd 2.40 (13 treden), tegenwoordig 2.60 (14 treden).

Hoogte kun je alleen met GPS meten, en GPS-nauwkeurigheid hangt van je telefoon af, niet van de app.

Mogelijk bestaat er een app waarbij je handmatig aan kunt geven dat iedere stap die je neemt ook x cm hoogteverschil is. Dat is nog steeds niet erg nauwkeurig, want dan worden je stappen om te keren boven en beneden ook meegerekend.

Ik vermoed dat tellen hoe vaak je op en neer gaat en dat vermenigvuldigen met de gemeten hoogte nog het meest in de buurt komt :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 10:07

De trapoptredens kan ik meten natuurlijk. Het is gelukkig een redelijk steile trap, totaal niet te vergelijken met de binnenshuistrap van mijn ouders in NL in hun rijtjeshuis.

Bestaat er dan geen app die telt hoe vaak ik op en neer ga? :+
Ik heb de missie volbracht gister, maar dat tellen is onmogelijk. :+ Zeker het laatste halfuur vergt wat doorzetting, concentratie en mezelf mentaal vooruit schoppen. Daar kan ik niet bij tellen. :+

Ibbel
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:12

Een app die automatisch registreert, zal die hoogte weer moeten kunnen meten, of je richtingsverandering, en dat hangt dan weer van de nauwkeurigheid van je telefoon af.

Je hebt wel 'cellentellers' - simpele klikdingetjes die met iedere klik een cijfertje omhoog gaan. Cellenteller in je zak en boven een keer klik doen.

Of een elektronisch oog dat automatisch registreert, maar dat is een duur grapje.
Of iemand anders laten tellen, maar dan kan nu natuurlijk weer niet vanwege de lockdown.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:19

TWEE UUR?! :wow:

Ik denk dat het voor Strava ook een te korte afstand is, maar wie weet. En anders zo'n klikding inderdaad. Al ga je jezelf haten als je per ongeluk 2x in dat ding knijpt en daar bij je volgende ronde weer over na moet denken :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 13:07

Het klinkt heel stom, maar voor zo'n klikding is er op een gegeven moment geen concentratie meer. :') Dan vergt het doorgaan zoveel mentale kracht dat denken aan een doodsimpele handeling niet meer gaat.

Ik vrees dat ik ook echt niemand ken die ff komt tellen hoe vaak ik in twee uur een trap op kom :')

pjer
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:27

het enige wat ik me afvraag " waarom?" hihihi is dit voor de lol? een sportieve uitdaging of moest je verhuizen of zo? sorry qua app kan ik je niet echt helpen. Mijn man heeft een garmin hardloophorloge en volgens mij kan die wel bijhouden of je an het traplopen bent, maar hoe nauwkeurig dat is weet ik niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 14:31

Ik loop normaliter trails door de bergen hier. Maar gezien de lockdown mogen we ook niet buiten sporten dus is er een traingroepje opgericht onder leiding van een ultramaratonloopster.

Zij verzint dit en vele andere grappen. :')

Het is in ieder geval bijzonder goed voor de conditie en de beenspieren. :)

Voor zo'n garmin horloge heb ik echt geen geld....