Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Corelli schreef:Het opblaasbare geval is het probleem niet, het is de manier waarop die je nu triggert.
Dat is logisch en begrijpelijk en dat gevoel mag er zijn.
Maar.. Als je nu gaat dwars liggen over het verplaatsen van het opblaasding, wordt je kind hier de dupe van. Dus ik zou deze laten gaan en nadenken over een andere manier waarop je recht kan doen aan je gevoelens en je grenzen neer kan zetten naar je ex.
Zo ben je nu even de wijste, maar neem je ook je eigen gevoelens serieus, zonder dat je kind daar de dupe van wordt.
Rotsituatie hoor, veel sterkte en kracht gewenst!
WowAmigo schreef:Nou het is een opblaasbaar geval, en het kan in theorie prima, net wat ik zeg, ik gun het haar ook echt wel. Maar bij mij zit er ook achter dat ie mij enorm het leven zuur heeft gemaakt, ook financieel, zelf niks wil bijdragen en dit gewoon ff zonder overleg doet.
Was het een normale situatie geweest dan ben ik echt de laatste die er moeilijk over zou doen, ik heb echt wel alles over voor de kids. Maar dat dat gebeurt zonder mij toestemming te vragen zit me natuurlijk enorm dwars, vooral door de manier waarop hij (al jaren) over al mijn grenzen gaat...
Maar help me maar ff relativeren hier, want ik zit gewoon alweer tegen het plafond

WowAmigo schreef:Ja jullie hebben gelijk, ik vind het niet erg dat zij dat ding daar heeft, maar wel dat hij zomaar weer over mijn grenzen gaat zonder dat ik het gevoel heb dat ik daar ook maar iets over te zeggen heb.
Ik heb ook aan mn kind aangegeven dat het voor nu prima is hoor, maar dat ik wel wil dat hij dat met mij overlegt. Maar ze hebben wel weer wat meegekregen dus ik ben weer de sjaak, helaas.
We hebben ook wel specifieke begeleiding hoor in dit traject, dus ik heb de vraag daar ook al neergelegd.
Het is ook inderdaad dat er bij mij vanalles getriggerd wordt (krijg ook EMDR therapie vanwege opgelopen trauma's in de relatie).
Magrathea schreef:Anoniem schreef:Jij bent de sjaak?
Waarom gedraag je je als een slachtoffer als je ook dader bent? Jij bent zelf verantwoordelijk voor hoe jij je opstelt hoor.
Kan je nog steeds het slachtoffer zijn van iemands gedrag.
Anoniem schreef:Jij bent de sjaak?
Waarom gedraag je je als een slachtoffer als je ook dader bent? Jij bent zelf verantwoordelijk voor hoe jij je opstelt hoor.
Hoezo moet jij aan je kind aangeven dat het voor nu prima is, maar hij eerst moet overleggen? Maw, tegen je kind zeggen dat papa het fout doet. Dat is net zo goed hem zwart maken. En ongeacht wat hij doet, ookal zou hij alles fout doen, dat zou jij dan juist niet tegen je kinderen moeten zeggen. Tenminste, als je daadwerkelijk in het belang van de kinderen denkt dan he, niet vanuit je eigen ego.
WowAmigo schreef:Ja jullie hebben gelijk, ik vind het niet erg dat zij dat ding daar heeft, maar wel dat hij zomaar weer over mijn grenzen gaat zonder dat ik het gevoel heb dat ik daar ook maar iets over te zeggen heb.
Ik heb ook aan mn kind aangegeven dat het voor nu prima is hoor, maar dat ik wel wil dat hij dat met mij overlegt. Maar ze hebben wel weer wat meegekregen dus ik ben weer de sjaak, helaas.
We hebben ook wel specifieke begeleiding hoor in dit traject, dus ik heb de vraag daar ook al neergelegd.
Het is ook inderdaad dat er bij mij vanalles getriggerd wordt (krijg ook EMDR therapie vanwege opgelopen trauma's in de relatie).