Thuiswerken frustraties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:59

Magrathea schreef:
Ja jeetje, internetverbindingen. Enigszins gerelateerd: is ook de reden dat 'scholen dicht' een best moeilijke maatregel is want kinderen die thuis geen goede apparatuur en degelijke internetverbinding hebben komen dus totaal niet mee nu :

Mijn collega die hartje A'dam woont heeft op papier een betere verbinding dan wij hier hebben maar waar hij dus regelmatig gefrustreerde apps stuurt dat het niet opschiet, draait internet hier als een tierelier.
Vanochtend was ie even iets trager, maar ik kon er geen koffie van gaan zetten.....

Mo_86

Berichten: 1244
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:06

Ik ben op 1 april met een nieuwe baan begonnen en heb dus geen dag op kantoor gewerkt en de meeste van mijn collega’s heb ik alleen via Teams gesproken. Inwerken ging wel op zich maar toch werkt dat lastiger omdat je niet even samen met een collega naar de werking van de systemen kan kijken en je mist de sociale klets natuurlijk. Maar het ging, en iedereen doet enorm z’n best me te helpen.

Helaas is het in mijn sector volledig ingestort en is er geen werk meer waardoor ik na m’n proeftijd geen werk meer heb. Erg jammer want ik vind het echt een leuke baan ;(

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:33

Mo wat jammer zeg.

Hier gaat het eigenlijk prima met thuiswerken, ik ben wel in de woonkamer aan de grote tafel gaan zitten, is net iets prettiger als op een kleine werkkamer.

Verbinding is goed, programmas lopen goed, goeie support van IT als een enkel keertje iets niet goed loopt, kan ik echt niet over klagen :D

Wat mij irriteert zijn eerder collega's van andere afdelingen die vanalles "over de schutting gooien" omdat ze er geen zin in hebben, of omdat ze het thuiswerken zelf blijkbaar niet op de rit krijgen.
Veel ad hoc, me op vrijdagmiddag bellen, terwijl ze heel goed weten dat de hele vrijdag eigenlijk mijn roostervrije dag is, en dat ik momenteel alleen vanwege onderbezetting inspring en dan in ieder geval in de ochtend de betalingen doe.
Ik begin me nu maar harder op te stellen, ja daag...maandag ben je de eerste.
Of, trek maar een nummer, ik werk nu alles af naar prioriteit, en dat wat wachten kan moet maar wachten. De weekeinden hou ik in elk geval vrij, anders ga ik dit niet nog weken volhouden.

Ik moet ook opletten dat ik even pauze neem, rustig wat kunnen eten, of even lekker met een koffie en de hondjes naar buiten.

Voordeel is wel dat ik hier betere koffie kan drinken :)

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:10

Ik kan mij niet focussen alleen. Ik werk op een klantenservice en neem alleen calls aan. Maar je mist het effe uitrazen bij collega’s. De humor en grapjes. Online een vraagbaak waar je enorm lang staat te wachten op antwoord.

En het ernstige. Geen bureau die te verstellen is. Dus ik werk ook met veel pijn en moeite nu wat ook niet meewerkt.

Nee ben er klaar mee. Ik wil met liefde terug naar kantoor en de reistijd neem ik voor lief.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:55

Het ging goed ... tot nu. Het lijkt nu wel alsof ze me het laatste zetje tot
overspannen zijn aan het geven zijn :+

2 weken schoolvakantie met regen.... echt mijn dochter en ik zitten elkaar
momenteel zo in de weg ;( Ik weet het niet meer :+

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:59

:(:) Geen partner of ouders van andere kinderen in de buurt waarmee je playdates af kunt wisselen?

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:03

Kaka schreef:
:(:) Geen partner of ouders van andere kinderen in de buurt waarmee je playdates af kunt wisselen?


Die wil ik nu echt niet :)
Krijg je ook nog ruziënde kinderen, nee hoor.

Gaan zo maar een stukje autorijden of zo :D

Ik vind het zo zielig, de schuldgevoelens bij mij rijzen
de pan uit, richting werk, maar uiteraard ook richting mijn kind.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:09

Even een klein schopje... Afgelopen weken wat ICT storingen gehad, dat was wat frustrerend en onhandig. Vanmorgen had ik een halve hartverzakking; de oplaadkabel van mijn werktelefoon foetsie! Stekker lag gewoon naast de stekkerdoos maar dat kabeltje? Pootjes gekregen denk ik :D Heb mijn telefoon nodig om in te loggen op het bedrijfsnetwerk en hij was leeg... Lang leve de action op loopafstand! *\o/* Ben heel benieuwd waar en wanneer ik het kabeltje weer terug vind!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:07

Sowieso wanneer je terugkomt van de winkel :')

Mijn ritme is intussen helemaal naar de klote, gelukkig is mijn deadline volgende week vrijdag en dan wordt m'n werklast ineens een pak lichter :) dan maakt het niet zo gek veel meer uit. Nog even bikkelen dus :o

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:53

Hier gisteren een mail van de directie gehad, dat tot nader order het thuiswerken (voor wie dat kan) gehandhaafd blijft t/m 31 december dit jaar.
Daar had ik al vaag iets van gehoord, maar kon me dat niet voorstellen.

Moest de situatie tussendoor dusdanig verbeteren dat men denkt dat het anders kan, dan krijgen we daar weer bericht over.

Maar het idee van "een paar weekjes thuiswerken" moet ik toch maar laten varen ;)

Intussen valt het ook goed mee, je leert ermee omgaan.
Ritme hou ik wel vast, vroeg opstaan, op tijd stoppen, pauze nemen, en vooral niet nog in het weekeind toch even kijken wat ik nog moest doen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:18

Wat naar Sansevieria, ik moet er niet aan denken... Wij gaan nu langzaam naar 25% bezetting per volgende week. Overal aangewezen werkplekken en waar nodig plexiglazen schermen.

Ik ben vandaag voor het eerst sinds weken weer op kantoor, ik ging gewoon als een blij ei naar mijn werk vanmorgen :D

Myka

Berichten: 700
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:22

Sansevieria schreef:
Hier gisteren een mail van de directie gehad, dat tot nader order het thuiswerken (voor wie dat kan) gehandhaafd blijft t/m 31 december dit jaar.
Daar had ik al vaag iets van gehoord, maar kon me dat niet voorstellen.

Moest de situatie tussendoor dusdanig verbeteren dat men denkt dat het anders kan, dan krijgen we daar weer bericht over.

Maar het idee van "een paar weekjes thuiswerken" moet ik toch maar laten varen ;)

Intussen valt het ook goed mee, je leert ermee omgaan.
Ritme hou ik wel vast, vroeg opstaan, op tijd stoppen, pauze nemen, en vooral niet nog in het weekeind toch even kijken wat ik nog moest doen.

:oo :oo
Zolang!!

Ik hoef gelukkig alleen juni nog meer, laatste stukje. :D

Foaly

Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:34

Ik kreeg vanochtend een mail dat we vanaf 3 juni weer naar kantoor mogen (mits we ons inschrijven voor een werkplek), maar dat thuiswerken tot 1 september wel de norm blijft. Ik heb inmiddels een zit-sta bureau aangeschaft, want ik zag dit al wel aankomen :')

Verder vind ik het heerlijk :D Mis de collega's natuurlijk wel, maar de twee uur reistijd (plus bijkomende OV-prikkels) absoluut niet _O-

Selina

Berichten: 14323
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:38

Sansevieria schreef:
Hier gisteren een mail van de directie gehad, dat tot nader order het thuiswerken (voor wie dat kan) gehandhaafd blijft t/m 31 december dit jaar.
Daar had ik al vaag iets van gehoord, maar kon me dat niet voorstellen.

Moest de situatie tussendoor dusdanig verbeteren dat men denkt dat het anders kan, dan krijgen we daar weer bericht over.

Maar het idee van "een paar weekjes thuiswerken" moet ik toch maar laten varen ;)

Intussen valt het ook goed mee, je leert ermee omgaan.
Ritme hou ik wel vast, vroeg opstaan, op tijd stoppen, pauze nemen, en vooral niet nog in het weekeind toch even kijken wat ik nog moest doen.


Zo, dat is lang! Dan weet je straks bij wijze van het kantoor niet meer te vinden.

Hier vanaf volgende week weer naar kantoor, iedereen 2 dagen per week. Rest thuis. Vind het stiekem heerlijk thuis, op kantoor zoveel extra prikkels doordat het een kantoortuin is.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:39

Hier ook hoor, zoveel mogelijk thuiswerken tot einde jaar. Op kantoor werken alleen op afspraak met leidinggevende zodat de bezetting gemanaged kan worden. Ik ga zelf 1x per week naar mijn werk toe. Ik heb dit gecoördineerd met het projectteam van mijn grootste project zodat we op die dag even in real life kunnen sparren.

Inmiddels gaat het thuiswerken eigenlijk wel prima. Het is stukken simpeler nu mijn zoon weer 2 dagen naar school gaat :')

En ik ben extra blij dat ik voorlopig gewoon bij mijn huidige werk in dienst kan blijven nu ik zeer binnenkort 150 km verder weg ga wonen. Die afstand eens per week vind ik niet zo'n probleem. Maar als dat dagelijks had gemoeten, had ik ontslag moeten nemen en een andere baan zoeken.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:41

ach nog mensen die van thuis uit werken. De eerste weken ging het goed bij mij. Mijn huisgenoten lieten mij met rust. Zit ook in een kamer apart maar toch op den duur blijven die dat niet volhouden. De een heeft dit nodig van zijn paperassen, de ander is bezig met huishoudelijk werk of begint ineens het gras af te maaien in de namiddag.

Werd op den duur er zo gefrustreerd van dat ik 2 weken terug 1 dag naar kantoor ben gegaan en dat opgebouwd tot vorige week 3 dagen en deze week ook 3 dagen. Zat daar toch alleen omdat al mijn collega's thuis werkten. Van onze hele afdeling was er nog 1 andere collega en die was ook blij om eens een ander gezicht te zien en eens te kunnen een praatje slaan. De geruchten doen de ronde bij ons dat ze dit tot september willen doen. Ik zal in elk geval blijven een paar dagen per week naar kantoor te gaan. Ben daar momenteel productiever dan hier thuis en het netwerk is daar net iets sneller dan hier thuis.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:47

Ik zwabber van heel gestructureerd en vol in het ritme naar gefrustreerd gerommel en weer terug. Ik kom af en toe op een van mijn werkplekken (school, administratie) en vind dat soms niet fijn i.v.m. de afstand die gewoon niet te handhaven is, maar ook wel fijn omdat je dan even hup-hup in werkmodus bent. Dat is ook weer heerlijk ineens. Het fijne weer en het gevoel dat de zomer in aantocht is doet er ook niet altijd goed aan ;-). Ik probeer alles maar te accepteren, je doet wat je kan.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:41

Nog geen datum gehoord, maar ik vrees dat wij ook nog maanden thuiswerken. Alleen als je er echt moet zijn mag je komen, en inderdaad eerst inschrijven voor een plek. Kantoren gaan gefaseerd weer open. Onze afdeling draait verbluffend goed vanuit huis, dus ik denk dat wij voorlopig thuis blijven. Zelf zie ik ook geen werktechnische noodzaak om op kantoor te zijn. Alleen voor het slap prutsmuts, dat mis je wel.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:46

Neonlight schreef:
Nog geen datum gehoord, maar ik vrees dat wij ook nog maanden thuiswerken. Alleen als je er echt moet zijn mag je komen, en inderdaad eerst inschrijven voor een plek. Kantoren gaan gefaseerd weer open. Onze afdeling draait verbluffend goed vanuit huis, dus ik denk dat wij voorlopig thuis blijven. Zelf zie ik ook geen werktechnische noodzaak om op kantoor te zijn. Alleen voor het slap prutsmuts, dat mis je wel.

Dat slappe ge*** zit ik nou net niet op te wachten. Waarschijnlijk is het te slap voor mij of zo want ik wordt er doodmoe van.

Voor de rest heb ik ook niet zoveel reden om naar kantoor te komen. Ik ga er dus ook op aansturen om meer thuis te werken, ook na dit circus.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:16

Wij zijn met 8-en op kantoor en rouleren nu elke werkdag zodat er 6 zijn; dan is het prima te doen met de ruimte. De andere 2 werken dan thuis. Ik vind het thuiswerken heerlijk. Sommige anderen vinden het niks omdat er ook partner en kinderen thuis zijn en/of dat ze de computer mee moeten nemen naar huis omdat ze thuis een oude computer hebben die het niet aankan. Daarbij blijf ik het gevoel houden dat de baas niet zo happy is met thuiswerkers omdat we misschien andere dingen doen dan werken? Uh, ja, schuldig; ik gooi tussendoor een was in de machine en hang die op. Maar op kantoor loop je ook wel eens naar de gang/brievenbus/koffiezetapparaat om van de stoel af te komen. Heb er vorige week een kleine aanvaring over gehad. Vooral omdat ik het nu rustig heb qua werk, maar andere collega's het wel druk hebben en ik ze dus gevraagd heb om dingen door te schuiven waar ik ze mee kan helpen. Maarja, na 3x vragen denk ik ook; ik blijf niet bedelen om werk, als ze wat hebben komt het wel mijn kant op (zo ging het voor corona nl. ook, ook als ik het druk had ;-)), maar zo ziet de baas het niet.
Ach, we komen er wel doorheen, iedereen is gelukkig nog gezond en nog aan het werk.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:22

Rongyos schreef:
Wij zijn met 8-en op kantoor en rouleren nu elke werkdag zodat er 6 zijn; dan is het prima te doen met de ruimte. De andere 2 werken dan thuis. Ik vind het thuiswerken heerlijk. Sommige anderen vinden het niks omdat er ook partner en kinderen thuis zijn en/of dat ze de computer mee moeten nemen naar huis omdat ze thuis een oude computer hebben die het niet aankan. Daarbij blijf ik het gevoel houden dat de baas niet zo happy is met thuiswerkers omdat we misschien andere dingen doen dan werken? Uh, ja, schuldig; ik gooi tussendoor een was in de machine en hang die op. Maar op kantoor loop je ook wel eens naar de gang/brievenbus/koffiezetapparaat om van de stoel af te komen. Heb er vorige week een kleine aanvaring over gehad. Vooral omdat ik het nu rustig heb qua werk, maar andere collega's het wel druk hebben en ik ze dus gevraagd heb om dingen door te schuiven waar ik ze mee kan helpen. Maarja, na 3x vragen denk ik ook; ik blijf niet bedelen om werk, als ze wat hebben komt het wel mijn kant op (zo ging het voor corona nl. ook, ook als ik het druk had ;-)), maar zo ziet de baas het niet.
Ach, we komen er wel doorheen, iedereen is gelukkig nog gezond en nog aan het werk.

Ik zal je het bedrijfskundige verhaal over productiviteit besparen maar als jouw baas denkt dat je thuis minder doet dan op het werk, dan zegt dat vooral iets over zijn betrouwbaarheid; zoals de waard is, vertrouwd ie z'n gasten.

Ja, ik doe ook andere dingen tussendoor, maar ze zeggen er ook niks van als ik 's avonds nog een of ander dokument in elkaar knutsel.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:32

Ik werkte al plaats en tijd onafhankelijk, dus gelukkig geen werkgever die bang is dat ik met iets anders bezig ben dan werk. Ze weet dat ik tussendoor van alles en nog wat doe, maar dat ook dat ik mijn uren maak, mijn werk goed doe en altijd te bereiken ben.

Maar om mijn werk goed te kunnen doen werkte ik voorheen naast mijn afspraken op kantoor ook graag minimaal een dagdeel op kantoor. Dit om de verbinding te hebben met mijn collega's en alles wat er speelt en om daar ook op in te kunnen springen. Dat valt nu ik helemaal thuis ben vanaf 15 maart allemaal wel een beetje weg. Er zijn wel andere taken bij gekomen, vaak Corona gerelateerd. En soms heb ik inderdaad wel een heel rustig middagje.

Ik vind dat lastiger dan mijn werkgever. Ben graag druk en mis het ook om mijn functie goed uit te kunnen oefenen. Ik moet het ook maar gewoon loslaten. Doen wat ik kan en verder afwachten hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen. Het kantoor is groot genoeg, maar tot nu toe zijn we tot in elk geval september niet welkom. Het gerucht gaat ook wel dat het de rest van het jaar gaat duren. Daar probeer ik nog maar niet over na te denken.... Ik had graag een dag op kantoor gehad met mijn afdeling, maar ik zie het dus voorlopig niet gebeuren.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:59

Twilight schreef:
Ik kan mij niet focussen alleen. Ik werk op een klantenservice en neem alleen calls aan. Maar je mist het effe uitrazen bij collega’s. De humor en grapjes. Online een vraagbaak waar je enorm lang staat te wachten op antwoord.

En het ernstige. Geen bureau die te verstellen is. Dus ik werk ook met veel pijn en moeite nu wat ook niet meewerkt.

Nee ben er klaar mee. Ik wil met liefde terug naar kantoor en de reistijd neem ik voor lief.

Wauw , je had als ik niet beter wist 1 van mijn collega’s kunnen zijn. :')
Ik wil ook wel terug naar kantoor. Maar enkel op de oude manier. En niet de “er mogen maar 6 man id refter”
Dan blijf ik liever thuis, en bespaar ik minstens 200 euro per maand.
Maar ik moet wel zeggen. Mijn half u alleen id auto... dat mis ik zo hard :'). Nu kom ik onder en kunnen ze me al terug lastig vallen.

Anoniem

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:37

Thuiswerkfrustraties: wanneer je met deze temperaturen in een appartement moet thuiswerken. Foto is de binnen temperatuur terwijl we warmte werende folie op de ramen hebben en de rolgordijnen dicht hebben. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:40

_lauraaa_ schreef:
Thuiswerkfrustraties: wanneer je met deze temperaturen in een appartement moet thuiswerken. Foto is de binnen temperatuur terwijl we warmte werende folie op de ramen hebben en de rolgordijnen dicht hebben. [ [url=m/kSAkll.jpg]Afbeelding[/url] ]

Herkenbaar, mijn airco staat hier al een paar uur te loeien. Niet ideaal, wel noodzakelijk want ik brand echt weg.