Thuiswerken frustraties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:56

Electra63 schreef:
Ik was gisteren op kantoor en kwam een collega van de boekhouding tegen.
Een man van 62 jaar, hij had al die tijd volledig thuis gewerkt. Geen partner of kinderen. Hij trok het niet langer en had gevraagd of hij voor een deel op kantoor mocht werken. Hij was zo emotioneel, ik had echt medelijden met hem.
Terwijl ik zelf helemaal happy ben, met het thuis werken.

Ah zo sneu :(. Het is ook echt heel zwaar, zie ik hier ook met de wat andere mensen.

Ik las hier al regelmatig mee maar kom nu ook maar mee kletsen. Hoe gaan jullie om met buren die in een totaal ander ritme hangen? Echt lastig en afleidend merk ik. Sowieso heb ik weinig focus sinds ik bezig ben met afstuderen. Een echte dag structuur heb ik niet en naar kantoor zit er gewoon niet meer in.

Oh wat rot Cubone :(:). Mensen zijn ook niet gemaakt voor alleen maar thuis zitten. Probeer leuke dingen te doen waar mogelijk. Hopelijk kunnen we snel weer wat meer naar buiten

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:03

Loeky01 schreef:
Ik las hier al regelmatig mee maar kom nu ook maar mee kletsen. Hoe gaan jullie om met buren die in een totaal ander ritme hangen? Echt lastig en afleidend merk ik. Sowieso heb ik weinig focus sinds ik bezig ben met afstuderen. Een echte dag structuur heb ik niet en naar kantoor zit er gewoon niet meer in.


Hier toevallig sinds vorige week een nieuwe buurvrouw. Die dus aan het verbouwen is. Heerlijke timing :=
Kun je het bespreekbaar maken met je buren?

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:16

Selina schreef:
Loeky01 schreef:
Ik las hier al regelmatig mee maar kom nu ook maar mee kletsen. Hoe gaan jullie om met buren die in een totaal ander ritme hangen? Echt lastig en afleidend merk ik. Sowieso heb ik weinig focus sinds ik bezig ben met afstuderen. Een echte dag structuur heb ik niet en naar kantoor zit er gewoon niet meer in.


Hier toevallig sinds vorige week een nieuwe buurvrouw. Die dus aan het verbouwen is. Heerlijke timing :=
Kun je het bespreekbaar maken met je buren?

Ohja fantastisch :').
Nee helaas is het niet bespreekbaar. Ofja, het is wel bespreekbaar als ze nuchter zijn maar dan gaat het daarna weer mis. Veel psychiatrische problematiek en middelengebruik. Nog even gas er onder dat ik kan afstuderen en verhuizen. Maar lastig is het wel :')

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:25

Ben je ook mooi klaar mee Loeky01. :\

wij hadden deze werkmannen die buiten bezig waren met de oprit her aan te leggen.
het zwaarste en lawaaierigste werk was op maandag en op mijn verzoek zijn ze het eerst begonnen aan de kamer waar ik werk zodat ze daar klaar waren tegen dat mijn online vergadering om 9u30 begon.
Moest het ook komen zeggen als het even niet uit kwam dat ze aan het boren, slijpen en zo gingen.

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:26

Hier geen frustraties (meer). Ik heb ~25 jaar 40 uur per week op kantoor gewerkt, en dat was prima! Toen ik in Maart hoorde dat we thuis moesten werken- was het 3 weken hel. Ik deed werkelijk ook alles wat ze afgeraden hadden- zoals in de woonkamer zitten. ( in joggings/huispak)
Nu heb ik mazzel, dat besef ik.
Ik heb geen kinderen, een man die vrachtwagen chauffeur is, en dus gewoon lekker weg is- een huis met kamers te over waarvan ik er dus 1 heb omgetoverd tot prachtig kantoor. ( beter nog dan op de zaak ;-) )
en ik zeg het eerlijk: ik ga nooit meer terug. Ja 1 dag per week! Ik vind het heerlijk zo.
Maar nogmaals dat kan omdat ik dus geen verdere afleiding heb & mijn "kantoor" open heb op kantoor uren- dus het verschil werk en prive is duidelijk. Mijn huishouden wat altijd in het weekend moest, dat gaat nu gewoon tussendoor. je kan niet 8 uur aan je bureau zitten, doe je op de zaak ook niet, dus nu kan ik niet even naar die collega lopen voor een bak koffie- maar wel naar de wasmachine voor een wissel.
Ik probeer wel video calls op te zetten - virtuele lunches- virtuele koffies- gewoon voor het contact. niet bellen maar video bellen daar waar kan.
Ik heb het prima naar mijn zin zo..

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:27

Ik heb geen naaste buren, maar wel woon ik naast een paar grote middelbare scholen en zie en hoor ik veel jeugd, maar daar heb ik geen last van. Ik heb ook heel de dag de TV aan op de achtergrond.

k vind het heerlijk thuis werken.
In het verleden, werkte ik veel over en dat deed ik vanuit huis.
Mijn contacturen altijd op kantoor.
Nu werk ik nog maar 1 dag per week op kantoor en ik wil dat zo houden.
Het scheelt mij minimaal 2 uur reizen per dag (zonder file) en ik ben net verhuisd, dus ik geniet van mijn nieuwe woning. Ik doe tussen de middag ff boodschappen of draai een was tussendoor.
Het geeft mij veel rust.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:05

Selina schreef:
Loeky01 schreef:
Ik las hier al regelmatig mee maar kom nu ook maar mee kletsen. Hoe gaan jullie om met buren die in een totaal ander ritme hangen? Echt lastig en afleidend merk ik. Sowieso heb ik weinig focus sinds ik bezig ben met afstuderen. Een echte dag structuur heb ik niet en naar kantoor zit er gewoon niet meer in.


Hier toevallig sinds vorige week een nieuwe buurvrouw. Die dus aan het verbouwen is. Heerlijke timing :=
Kun je het bespreekbaar maken met je buren?

Ach, dat is de buurvrouw maar.....

Je zult je eigen huis overhoop hebben liggen.....
Laat ik het zo formuleren: van baan wisselen en tegelijk je huis op z'n kop zetten nadat je door medische beperkingen al niet een top voorbereiding op die verbouwing had, dat is geen goed plan.

Hulde aan mijn werkgever die er begrip voor heeft. Die uren krijgt ie terug, bij deze belooft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:55

Ik ben nog in afwachting of ze binnenkort de rieten kap geheel gaan vervangen. Hopelijk komen ze pas dit voorjaar, als ik naar kantoor mag vluchten :')