Nieuwe fiets kopen, tips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek
🏆 Paardenfluisteraar

Nieuwe fiets kopen, tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 11:21

Ik ben op zoek naar het kopen van een nieuwe fiets. Het hele internet staat er mee vol echter zijn de recensies niet om over een huis te schrijven. Ik kan uiteraard ook gewoon naar een fietsenmaker gaan maar ik ben op zoek naar een iets goedkopere fiets. Mijn budget is ongeveer 500 euro. Het liefst heb ik een transportfiets met voorop een rekje maar een oma fiets mag ook. Ik kwam zelfs fietsen tegen bij de Gamma, maar is dat wat? Kom maar op met die ervaringen.

Boheme

Re: Nieuwe fiets kopen, tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:29

Ik heb een altec, goedkope fiets, die van mij was 169 euro, 7 versnellingen, handremmen enz. Wilde deze als overbrugging voor een electrische fiets. Maar hij is al 3 jaar zo fijn dat ik geen elektrische fiets meer wil. Je heb altec ook in transportfietsen, geen idee hoe duur .. ik heb hem gekocht bij fietsenwinkel.nl. ondanks de recensies. Moesten alleen het voorwiel en het zadel erop zetten.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:31

Kijk eens bij Decathlon. Mijn zoon heeft er een mountainbike van. Fijne fiets!

Edit: zie nu dat ze geen opoe of transportfietsen meer hebben.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 22-04-20 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:36

L_iek schreef:
Het hele internet staat er mee vol echter zijn de recensies niet om over een huis te schrijven.

? Om over naar huis te schrijven bedoel je :P
Staat er zo gek :+

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:37

Ik heb een Cortina U4 fiets, een hele fijne en stevige fiets met drie versnellingen.
Was zo rond de € 500,-

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:46

Omdat ik hem voor mijn verjaardag heb gehad, weet ik niet exact van welke webshop mijn fiets komt. Het is een transportfiets. Ze hebben hem online gekocht en laten bezorgen en vervolgens zelf in elkaar gezet. Dat laatste zou 100 euro hebben gescheeld.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:31

ik heb een vogue fiets. transport met 1 handrem en achteruittrap rem, incl een mandje voorop. heerlijk ding, 7 versnellingen zitten er ook op. kostte me 300,- incl onderhoudsbeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:49

Ik heb mijn moederfiets bij Decathlon vandaan! Prima ding. Mijn mountainbike die ik daarvoor had kwam daar ook vandaag en reed ook goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:57

kijk gewoon even voor een goede 2 e handse bij de fietsenwinkel. :j
krijg je garantie, en heb je voor jouw bedrag echt wel een goed merk voor.
nadeel van partikulier kopen vind ik is dat er van alles versleten kan zijn wat jij niet ziet, maar wat je wel flinke kosten op kan leveren.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:12

Misschien nog een tip: als het kan qua budget: ga voor een fiets zonder ketting, maar met een belt-drive...dat scheelt je op de lange termijn enorm op onderhoudskosten. Ik fiets elke dag door weer en wind, en had na verloop van tijd altijd issues met de ketting, ook met een dichte kettingkast. Met die belt-drive fiets ben je daar vanaf (ook nooit knerpende of piepende ketting, vind ik ook wel errug fijn)

Denise_Storm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:25

Kijk even op fietsenopfietsen.nl!

Hele goede ervaring mee, leuke prijzen en goede kwaliteit :D

tamary
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:28

ellepel schreef:
kijk gewoon even voor een goede 2 e handse bij de fietsenwinkel. :j
krijg je garantie, en heb je voor jouw bedrag echt wel een goed merk voor.
nadeel van partikulier kopen vind ik is dat er van alles versleten kan zijn wat jij niet ziet, maar wat je wel flinke kosten op kan leveren.

En je kan uitproberen welke voor jouw fijn fietst, want dat kan in heel kleine dingetjes zitten als vorm zadel en afstanden tussen zadel en stuur, etc. Bel ze anders van te voren (zeker ivm de omstandigheden nu), dan kunnen ze wat voor je klaar zetten binnen je budget, of je een bezoek besparen mochten ze niks hebben.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:35

Tweedehands via fietsenwinkel valt tegen, doen ze bijna niet meer ivm die swapfietsen en marktplaats. Een nieuwe cortina u4 via de fietsenwinkel valt denk ik wel in het budget! Mooie degelijke fiets volgens mij. Heb zelf een gazelle transportfiets maar die is weer 200 euro duurder.

L_iek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 16:31

_Denise_ schreef:
Omdat ik hem voor mijn verjaardag heb gehad, weet ik niet exact van welke webshop mijn fiets komt. Het is een transportfiets. Ze hebben hem online gekocht en laten bezorgen en vervolgens zelf in elkaar gezet. Dat laatste zou 100 euro hebben gescheeld.

Mag ik vragen wat het merk van je fiets is?

Denise_Storm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:52

L_iek schreef:
_Denise_ schreef:

Mag ik vragen wat het merk van je fiets is?

Ik heb je pb ook beantwoord! Mijn fiets is van Popal en ik heb 3 versnellingen :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:15