Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Westerntrail schreef:Bokt is geen garage, dus misschien handig om morgen de autogarage even te bellen en daar het probleem uit te leggen![]()
En natuurlijk zegt mijn vriend hier net als jullie hem net hebben hebben jullie er vast garantie op dus morgen maar snel de garage bellen waar je de auto weg hebt.
Succes!
xSCWx schreef:Kan het iets elektronisch zijn? Ik weet dat het gas en de rem elektronisch zijn aangestuurd, kan het daar uit komen? Aangezien ons display soms (nog veel sporadischer) ineens uit zichzelf reset. Dat hebben we nu pas 4x gehad.
Zo ver ik weet hebben ze de onderkant aan de voorkant eraf gehaald, dus de wielen en aandrijfas etc nagekeken. Geen idee of ze ook iets met de motor hebben gedaan. Ze hebben er ook veel mee gereden om te testen (niks gehoord) en (elektronisch?) uitgelezen.
voet schreef:Ik denk dan, terugschakelen van z’n 2 naar z’n 1? 1 gebruik je bij het wegrijden, en verder heel sporadisch. Maak je niet teveel toeren, en rem je dan op de motor? Zo maar een idee.
Blussem schreef:Jeetje, die auto is haast nog zo goed als nieuwe. Het enige wat zou kunnen doen is terug naar garage en eisen dat het opgelost wordt. Zo iets moet ook nog onder garantie kunnen vallen als ik zie dat die auto nog bijna nieuw is.
wellicht weet hij het.
xSCWx schreef:@Serenity350, bedankt voor je bericht, als je het je buurman wil vragen graagwellicht weet hij het.
xSCWx schreef:@Lienepien95 ik ben even gaan googelen op die ringen en het lijkt er wel verdacht veel op. Ik begrijp nu ook wel waarom de garage dat niet heeft kunnen/willen oplossen; heel het motorblok moet uit elkaar en de kosten lopen zo op tot €2000. Niet dat die ringen zo duur zijn maar wel de arbeidskosten. Als deze ring versleten is, heeft kalibreren dan nog nut?

xSCWx schreef:@Saaams ja op een of andere manier hebben wij ook het idee dat Peugeot niet helemaal best is, sowieso is deze auto in onderhoud en reparatie pittig duur, geen idee waarom maar wat normaal €100 kost, kost bij deze auto €300.
Het is verder wel echt een prachtige en fijne auto, dus we vinden het wel erg jammer als we hem weg zouden moeten doen, maar hoge kosten zitten we ook niet op te wachten - de auto zelf was al niet goedkoop.
xSCWx schreef:Haha ja, het is ook totaal geen probleem dat de auto geld kost hoor. Maar we kochten nu juist een relatief nieuwe auto want “dan kunnen we nog zeker 5 jaar voort zonder teveel gedoe”. Dit was wel een beetje onze droom auto zeg maar, we waren gelijk allebei verliefd toen we hem een paar jaar terug nieuw zagen rijden in Frankrijk. De luxe is ook ongelooflijk fijn die erin zit, ik denk dat we het gaan missen maar hey - liever een goede auto dan een hoop kosten...
Ik ga in ieder geval met mijn man even overleggen over die ringen, ik betwijfel of ze dat als garage nog onder de garantie willen doen.
xSCWx schreef:ik betwijfel of ze dat als garage nog onder de garantie willen doen.
xSCWx schreef:@Lienepien95 ik ben even gaan googelen op die ringen en het lijkt er wel verdacht veel op. Ik begrijp nu ook wel waarom de garage dat niet heeft kunnen/willen oplossen; heel het motorblok moet uit elkaar en de kosten lopen zo op tot €2000. Niet dat die ringen zo duur zijn maar wel de arbeidskosten. Als deze ring versleten is, heeft kalibreren dan nog nut?
.